Artemis Skrevet 13. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2013 Så søt han er med langlinen sin. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 13. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2013 Så søt han er med langlinen sin. Hehe, ja, er man ikke i godt humør før man ser han blir man det Det er veldig typisk Bris, alltid i godt humør og ser det positive i alt Er nok derfor jeg er så forelsket i settere. De er i godt humør, ser ikke poenget med konflikter og ser løsninger og ikke problemer. Akkurat slike mennesker og dyr jeg liker å ha rundt meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 14. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2013 FjåseBris Isak elsker mamma over alt på jord, og her har han en liten kosestund 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 14. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2013 Gud så hærlige de der bikkjetrolla dine er!! Skikkelig sjarmerende begge to :wub: :wub: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 14. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2013 LilleZara: Hehe Takk! Litt gøy at andre ser det også, jeg føler jo at jeg ser meg blind Bris lærte seg å lukke skapdører på to treningsøkter! Ble overrasket, for Isak har tatt ting hakket raskere enn Bris, men plutselig hopper han på musematta med stor intensitet når jeg ber om det og dytter igjen skapdøra med stor kraft når jeg ber om det. Og Isak er så søt der han dytter på skapdøra (han kan jo også det trikset), og om skapdøra ikke går helt igjen ser han på den og dytter den en gang til. Jeg blir stolt, ser at han tenker og vet hva han skal gjøre for å få belønning Må vise fram Isak litt også 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 14. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2013 LilleZara: Hehe Takk! Litt gøy at andre ser det også, jeg føler jo at jeg ser meg blind Bris lærte seg å lukke skapdører på to treningsøkter! Ble overrasket, for Isak har tatt ting hakket raskere enn Bris, men plutselig hopper han på musematta med stor intensitet når jeg ber om det og dytter igjen skapdøra med stor kraft når jeg ber om det. Og Isak er så søt der han dytter på skapdøra (han kan jo også det trikset), og om skapdøra ikke går helt igjen ser han på den og dytter den en gang til. Jeg blir stolt, ser at han tenker og vet hva han skal gjøre for å få belønning Må vise fram Isak litt også Så flinke dem er! (eller du er egentlig, som har lært dem dette ) Isak var utrolig søt på filmene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 14. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Mars 2013 Så flink Isak er! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 15. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Mars 2013 Så flinke dem er! (eller du er egentlig, som har lært dem dette ) Isak var utrolig søt på filmene Så flink Isak er! Hehe, takk De er utrolig lettlærte begge to og vant til å bli trent fra dagen de kom i hus, så med en gang jeg tar fram klikkeren så vet de hva som skal skje. Hittil er Isak den som er flinkest til å tenke selv og tilby atferd, så han er ekstra morsom under trening Spesielt på kurs hvis han ikke helt forstår eller tar seg tid til å forstå hva jeg vil, plutselig halter han et steg eller to og alle begynner å le, hehe Det er favorittrikset hans, det er alltid det første han tilbyr, hehe Noen ganger lurer jeg på om det er litt border collie i han, hehe Han skal være glad han har de øynene han har, det er det som har gjort at han har overlevd Han var en skikkelig møkkahund da han var yngre, jeg har aldri jobbet så mye med en hund før som jeg har med han. Han ble liksom født helt uten manerer og oppdragelse. Noen hunder er født naturlig lydige, ikke han Han kan fortsatt være litt mye, men merker godt at han har blitt voksen, Og så tålmodig han har vært med Bris helt fra han var bitteliten Han har bitt han i lepper og ører og Isak har vært en kjempetålmodig storebror. Isak kan mange triks, nettopp fordi han var veldig mye som ung og han trengte å bruke hodet sitt en del, så det kom vel noe godt ut av det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 28. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2013 Hipp hurra for Bris som ble ett år i går Dagen ble feiret med bursdagsselskap ute i fem timer sammen med Janka og Malle Finingen som har blitt ett år Isak stakk hodet dypt ned i sekken min og tok lua mi Kjeeeempegøy Jeg fikk til slutt ropt han inn og fikk en vellykket apport og trodde faren var over. Så mistet jeg votten min... Fine Malle 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 28. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Mars 2013 "Vi har ikke funnet noe spennende her altså, bare gå dere." Neida, de fant ingenting 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 30. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. Mars 2013 Janka tok et fint bilde av Isak og meg (og Bris ) under fri ved fot 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 3. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. April 2013 Vi har trent på venstrevendinger, og det har blitt så bra Angrer på at jeg ikke filmet han før vi lærte det inn på nytt, for da var det frambein overalt, nå har han lært seg å holde de mest mulig rolig og flytter bare bakparten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 4. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. April 2013 I dag har vi gått en langt tur, og det ble 10 km Vi gikk ei runde jeg ikke har gått før, men jeg så den på kartet på tlf, så da gikk vi der Første gangen Bris gikk i strikk med Isak, men det gikk bra De ble nok varme og tørste etterhvert som vi gikk tur, så de prøvde ofte å hive seg ut i grøfta, spise snø, rulle og gni seg i snøen Fint ute Det er så fint med matchende hunder, aldri hatt det før, så nyter synet av disse to Hive-seg-ut-i-grøfta-og-spise-snø-og-herje-pause # 125 Kan liksom ikke gjøre noe annet enn å le heller når man ser hvor mye de koser seg "Viktig å ta pauser mutter'n" Hive-seg-ut-i-grøfta-og-spise-snø-og-herje-pause # 221 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 10. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. April 2013 Vi har trent litt på å løpe rundt en gjenstand. Litt for moro, litt for å øke intensitet ved behov og litt for å feks kunne trene sitt/stå/dekk fra fart uten å måtte sette fra seg hunden i sitt og bli eller få noen til å holde. Og det er så gøy Bris tilbyr det flere ganger, så i det jeg er ferdig med å belønne han med leka tar han en ny runde på eget initiativ, hehe 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 10. April 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. April 2013 Sånn ser det ut når Bris ikke helt skjønner hva han skal, men plutselig kommer på det Er så gøy med sånne øyeblikk, de viser at de tenker og at de har fortstått hva de skal gjøre når de retter opp sine egne feil 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 4. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2013 Isak er så kjekk 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heidihj Skrevet 4. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2013 Fine fuglisene dine 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 5. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Mai 2013 Takk for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 6. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Mai 2013 Vi har begynt å trene med den lokale hundeklubben, og i dag var Bris på sin tredje trening. Han er veldig opptatt av de andre hundene og girer seg veldig opp på det, så håper det blir bedre etterhvert. Han er veldig flink til å jobbe og ha kontakt med meg selv om han girer seg opp. Håper han roer seg snart så vi kan trene litt mer uten kobbel. Han stikker ikke av og holder seg i nærheten når han går løs, men siden han girer seg opp og er så fokusert på de andre vil jeg ikke gi han sjansen til å forsterke den atferden om han plutselig begynner. I dag lå Bris i sin andre fellesdekk, og for første gang i ett minutt. I tillegg til at det var første gang uten å belønne underveis så hadde han en nabo på hver side, hvor den ene reiste seg flere ganger og gikk mot eieren. Så løp ei foran hundene for å gjøre det vanskeligere for de, og til slutt måtte vi hoppe fram mot hundene, hoppe tre meter bak og så hoppe tilbake så vi sto 10-15 meter unna de igjen. Da var det hakket før Bris lettet, men heldigvis lå han rolig og jeg fikk belønnet han med en gang. Vi trente også på tannvisning, og da gjorde vi det på hverandre hunder slik at vi la vår hund ned i dekk og bli og tok tannvisning på de 3-4 andre i gruppa (vi delte oss i to). Aldri prøvd dette med Bris før, men han lå rolig og var kjempeflink selv om jeg gikk bort til andre hunder. Vi trente også på hinder, og nå begynner jeg å lure på om vi skal prøve oss på en uoffisiell konkurranse. På slutten da alle reiste trente jeg litt fri ved fot slik at vi fikk trent uten kobbel, og plutselig dro han avgårde mot fotballmålet løp rundt og var kjempestolt Han tok "stolen", haha Veldig fornøyd med han i dag, og han er kjempesliten etter dagens trening 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Mai 2013 Tok noen bilder ute i kveldssola i dag Og så trente vi litt på fremadsending 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Mai 2013 Finingene! Gleder meg til å møte Bris 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Mai 2013 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. Mai 2013 Rapporter Share Skrevet 7. Mai 2013 Så fine gutta er Jeg måtte le litt da jeg så vannmerkingen (heter det ikke det?) på et av bildene dine på facebook: FML, det må jo være tidenes beste navneforkortelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 7. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Mai 2013 Haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frida og fuglehundene Skrevet 9. Mai 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Mai 2013 Vi har trent på fremadsending til kjegle i dag Så trente vi litt på stå, og når han kan den ordentlig så kan han denne øvelsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts