Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på MR.. Noen som har vært bortig dette og vet?


Recommended Posts

Noen som vet hvorfor MR på hund blir så himla dyrt?? Det er jo sånne latterlige priser at man kan jo få bakoversveis av mindre.

Jeg har nå sjekket opp flere steder og det prisene varrierer fra 10 000,- 18 000,-

samme undesøkelse og samme sted på mennesker kommer på max 3000 kr..

Så kommer seff "leie" av veterinær og utstyr i tillegg.

Hvorfor skal de ha sånne vanvittige priser?

Og noen som vet om det er mulig å få det billigere andre steder i landet.?

Hunden er så passe oppegående at det hadde fint gått an og reise for undesøkelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jises... er fader ikke hakket bedre der nei.. of.... nei dette er for gale.... Vet pokker ikke hva jeg skal finne på med dette her...

og jeg fikk beskjed at forsikring skjeldent dekket det. så da må man ta en vurdering på hvor mye man trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal no prøve å få de til å gjøre det. så mye forsikring som jeg har betalt i året så merker de det om jeg stikker :P men vi får se.. mulig jeg bare avventer litt og ser, hun løper jo rundt å koser seg og ser ikke ut til å ha vondt noen steder, men går veldig rart så er tydelig noe gale, men så lenge hun ikke har smerter så kan jeg jo avvente litt og se hva som skjer,, Det var noe som bare kom over natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringer de i morgen å hører med de. Har nemlig noen flere veterinær kviteringer liggende på samme problemet, Måtte bare prøve ut andre behandlings metoder før MR.. så får høre med de i morgen.. Men det er skremmende at MR er så dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor mye det skal tas mr av. Forsikringselskapene, gjensidige og agria, dekker ikke mer enn opp til 3000 sist jeg sjekket.

Er en klinikk i haugesundsområde som har mrmaskin som sjekket cavalierer ganske billig vet jeg. Ellers er det vel jeløya som er definitivt best på det, men hvordan de ligger an prismessig nå aner jeg ikke. Var dyrt de to gangene jeg tok mr på mine, heldigvis var det før forsikringsselskapene bestemte seg for å dekke bare en liten del av undersøkelsen.

Hva er det som virker som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR for mennesker er nok dekket en del av folketrygden. ;)

Ikke hvis man går utenfor den avtalen å betaler for undersøkelser selv. (raskere time) MR på mennesker kan fort bli dyrt det også. Et kne feks koster 1980 kr, mens 2 koster 2970 kr. :)

Edit: iallefall på Unilabs røntgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringer de i morgen å hører med de. Har nemlig noen flere veterinær kviteringer liggende på samme problemet, Måtte bare prøve ut andre behandlings metoder før MR.. så får høre med de i morgen.. Men det er skremmende at MR er så dyrt..

Regner med det er mopsen det er snakk om?

Uten å kjenne for godt til symptomene for sykdommen og det din har, men kanskje verdt å genteste henne for PDE ?

Dette er langt billigere enn MR, ca.600kr og testen sendes til USA, kan jo være greit å utelukke dette før du evt. tar MR..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor mye det skal tas mr av. Forsikringselskapene, gjensidige og agria, dekker ikke mer enn opp til 3000 sist jeg sjekket.

Er en klinikk i haugesundsområde som har mrmaskin som sjekket cavalierer ganske billig vet jeg. Ellers er det vel jeløya som er definitivt best på det, men hvordan de ligger an prismessig nå aner jeg ikke. Var dyrt de to gangene jeg tok mr på mine, heldigvis var det før forsikringsselskapene bestemte seg for å dekke bare en liten del av undersøkelsen.

Hva er det som virker som er galt?

Da må jeg sjekke opp i den klinikken i haugesund,

Vi vet egentlig ikke helt hva som er galt, men det begynte da vi var på ferie i kristiansand. Hun ble bitt av tre flått der nede, men jeg fjernet de selvføgelig så fort vi fant de.. Etter noen dager begynte hun å subbe med forpotene så hun sliper vekk huden over klørene så hun begynner å blø.. Hun vingler også veldig når hun står helt i ro og ser opp på meg.. stopper hun opp når hun er ute og går så virker det som om hun er veldig ustabil. det er akkurat som om hun må hente seg inn å finne balansen en ekstra gang før hun kan stoppe opp.. Hun kan løpe og gå,men det virker som bevegelsene henger igjen.. Nesten som om hjernen gir beskjed til bena en liten tanke forsent at hun må flytte bena fram når hun traver... hvis hun løper hender det hun faller og blir liggende på rygg å hive på bena for å prøve og komme seg opp på bena igjen.. ( hun er bare 7 mnd gammel og det henner jo seff at valper går på trynet, men hun her gjør det veldig mye oftere en søsteren...) hun vegrer seg litt for å hoppe opp de tre trappetrinnene fra terassen og inn på stuen. Hun gjør deet men må planlegge hoppet veldig nøye, så det tar litt tid for henne og komme inn...

Ellers spiser hun og drikker hun normalt, det er normalt humør på henne og hun leker med de andre hundene..

men det er noe som ikke stemmer.. Hun har gått 14 dager på Flagyl og vært til vett for å sjekke reflekser, de var en del nedsatt før Flagyl behandling og er blitt bedre, men er enda ikke 100% Veterinæren fant og en infeksjon en eller annen plass i kroppen hennes, men akkurat hvor visste han ikke...

MR for mennesker er nok dekket en del av folketrygden. ;)

De pisene jeg fant på akkurat dette var for private undesøkelser... Dekkes de av folketrygden betaler man kun en egenandel og den ligger på 350.. Var vertfall det jeg betalte for meg selv sisst jeg ble sendt på MR...

Ikke hvis man går utenfor den avtalen å betaler for undersøkelser selv. (raskere time) MR på mennesker kan fort bli dyrt det også. Et kne feks koster 1980 kr, mens 2 koster 2970 kr. :)

Edit: iallefall på Unilabs røntgen

var unilabs jeg fikk priser på mennesker fra.. privat bestilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er mopsen det er snakk om?

Uten å kjenne for godt til symptomene for sykdommen og det din har, men kanskje verdt å genteste henne for PDE ?

Dette er langt billigere enn MR, ca.600kr og testen sendes til USA, kan jo være greit å utelukke dette før du evt. tar MR..

ja jeg har vurdert det, men har snakket med mange andre store oppdrettere som har vært ute for PDE og de sier det ikke er sjangs for at det er det, Jeg er oppdretter på rasen jeg og, men har enda ikke hatt tilfeller av PDE.. Men ut i fra jeg har funnet ut er det ingen skikkelige symptomer på PDE uten att det slår ut seff, men slår det ut så er det visst voldsomme kramper og eplepsi liknende annfall og ikke balanse svikt... Men det er jo samtidig en sykdom som ikke er forsket så veldig mye på så man skal jo aldri si aldri... så skader nok ikke å teste alle for dette, har 4 her jeg må teste for PDE før jeg setter de i avl for å være på den sikre siden så skader nok ikke.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har vurdert det, men har snakket med mange andre store oppdrettere som har vært ute for PDE og de sier det ikke er sjangs for at det er det, Jeg er oppdretter på rasen jeg og, men har enda ikke hatt tilfeller av PDE.. Men ut i fra jeg har funnet ut er det ingen skikkelige symptomer på PDE uten att det slår ut seff, men slår det ut så er det visst voldsomme kramper og eplepsi liknende annfall og ikke balanse svikt... Men det er jo samtidig en sykdom som ikke er forsket så veldig mye på så man skal jo aldri si aldri... så skader nok ikke å teste alle for dette, har 4 her jeg må teste for PDE før jeg setter de i avl for å være på den sikre siden så skader nok ikke.... ;)

Å er jo mye billigere en MR.... så lenge hun ikke lider og får lammelser osv så kommer jeg nok heller til å vente på PDE tensten skal ramle ned i postkassen før jeg tar MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har vurdert det, men har snakket med mange andre store oppdrettere som har vært ute for PDE og de sier det ikke er sjangs for at det er det, Jeg er oppdretter på rasen jeg og, men har enda ikke hatt tilfeller av PDE.. Men ut i fra jeg har funnet ut er det ingen skikkelige symptomer på PDE uten att det slår ut seff, men slår det ut så er det visst voldsomme kramper og eplepsi liknende annfall og ikke balanse svikt... Men det er jo samtidig en sykdom som ikke er forsket så veldig mye på så man skal jo aldri si aldri... så skader nok ikke å teste alle for dette, har 4 her jeg må teste for PDE før jeg setter de i avl for å være på den sikre siden så skader nok ikke.... ;)

Skjønner, som sagt vet jeg ikke nok om sykdommen, men tenkte nevne det siden jeg ikke visste om du visste :P

Er det tatt røntgenbildet av hodet? Vil ikke det vise om det er en eventuell svulst på hjernen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, som sagt vet jeg ikke nok om sykdommen, men tenkte nevne det siden jeg ikke visste om du visste :P

Er det tatt røntgenbildet av hodet? Vil ikke det vise om det er en eventuell svulst på hjernen?

Nei hun har ikke tatt røntgen av noenting enda,, mulig jeg skulle ringt og fått en time til røntgen først.. om hun har noe mystisk inni hodet eller hemivertebra muligens så tror jeg det vil vise noe muffins på røntgen men at man må ta CT scan eller MR for å finne ut hvor det ligger og om det er noe man kan fikse eller ikke.. men er det humant og ta hjernekirurgi på en valp.. Tenker jo litt på det og, hvor mye skal jeg "plage" henne med doping og kontoller i hist og pist før valget på en evetuell avlivning befinner sted.. Skjønner du,.. kan de finne noe på røntgen å ligger det i hjernen så vet jeg det, og da er det jo ikke noe liv.. eller er jeg fryktelig ufyselig nå?

Vet liksom ikke hvor jeg skal sette grensen på behandling eller ikke.. Enda vet jeg jo ikke hva dette er så er nok fortidlig å ta noen om helst avgjørelser enda, men å gå rundt å slepe på potene hele livet er jo ikke noe godt hundeliv, og hjerneirurgi er jo heller ikke noe man utfører på en hund, men det er no meg da.. Men er jo fryktelig trist dette her da, for hun er jo gullungen i huset,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg sjekke opp i den klinikken i haugesund,

Vi vet egentlig ikke helt hva som er galt, men det begynte da vi var på ferie i kristiansand. Hun ble bitt av tre flått der nede, men jeg fjernet de selvføgelig så fort vi fant de.. Etter noen dager begynte hun å subbe med forpotene så hun sliper vekk huden over klørene så hun begynner å blø.. Hun vingler også veldig når hun står helt i ro og ser opp på meg.. stopper hun opp når hun er ute og går så virker det som om hun er veldig ustabil. det er akkurat som om hun må hente seg inn å finne balansen en ekstra gang før hun kan stoppe opp.. Hun kan løpe og gå,men det virker som bevegelsene henger igjen.. Nesten som om hjernen gir beskjed til bena en liten tanke forsent at hun må flytte bena fram når hun traver... hvis hun løper hender det hun faller og blir liggende på rygg å hive på bena for å prøve og komme seg opp på bena igjen.. ( hun er bare 7 mnd gammel og det henner jo seff at valper går på trynet, men hun her gjør det veldig mye oftere en søsteren...) hun vegrer seg litt for å hoppe opp de tre trappetrinnene fra terassen og inn på stuen. Hun gjør deet men må planlegge hoppet veldig nøye, så det tar litt tid for henne og komme inn...

Ellers spiser hun og drikker hun normalt, det er normalt humør på henne og hun leker med de andre hundene..

men det er noe som ikke stemmer.. Hun har gått 14 dager på Flagyl og vært til vett for å sjekke reflekser, de var en del nedsatt før Flagyl behandling og er blitt bedre, men er enda ikke 100% Veterinæren fant og en infeksjon en eller annen plass i kroppen hennes, men akkurat hvor visste han ikke...

De pisene jeg fant på akkurat dette var for private undesøkelser... Dekkes de av folketrygden betaler man kun en egenandel og den ligger på 350.. Var vertfall det jeg betalte for meg selv sisst jeg ble sendt på MR...

var unilabs jeg fikk priser på mennesker fra.. privat bestilling...

Huff stakkars lille. :( Siden hun er bitt av flått som du vet, kan det jo være en av de flåttbårne sykdommene, tenker ikke først og fremst på borreliose, men noe som heter noe sånt som anaplasma. Kullbroren til riesentispa mi har det. Det påvirker bevegelser vet jeg. Men han har endel vondt da. Smerter følger vel også med på borreliose. Men skjønner hvorfor du tenker på MR og når dere først er i gang da så er det jo greit å ta både hodet og hele ryggsøyla, og da blir det desverre fryktelig dyrt. Man ser mer på MR om det er bløtvevskader som legger press på ting ol. enn CT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler litt av at vi fant ut hvem hverandre er* :lol:

Jeg skjønner veldig godt at det er en kjip situasjon, syke hunder aldri noe morsomt,

greit å finne ut om det er så alvorlig som du mistenker og ta det derfra tenker jeg.

Ja vittig at jeg oppdaget det :P

drit greier når hunder ikke er helt friske :( men får bare begynne ett sted.. Å ta det derfra tenker jeg..

Huff stakkars lille. :( Siden hun er bitt av flått som du vet, kan det jo være en av de flåttbårne sykdommene, tenker ikke først og fremst på borreliose, men noe som heter noe sånt som anaplasma. Kullbroren til riesentispa mi har det. Det påvirker bevegelser vet jeg. Men han har endel vondt da. Smerter følger vel også med på borreliose. Men skjønner hvorfor du tenker på MR og når dere først er i gang da så er det jo greit å ta både hodet og hele ryggsøyla, og da blir det desverre fryktelig dyrt. Man ser mer på MR om det er bløtvevskader som legger press på ting ol. enn CT.

Ja har tenkt på det antiplasma greiene, men går det ikke an og teste for det da? før eventuell MR? Er jo stor påkjenning for en mops å bli neddopet og lagt inni den trange greien for MR ,, vil jo prøve alt annet før eventuelt MR siden det er en mops.. De tåler dårlig neddoping i tillegg.. :( men kommer til å rige vet nr 2 for en dobbeltsjekk. bare for å se om de sier det damme som nr 1 tenker jeg.. tok Boreliose test men den slo ut negativt, en kan jo og være vanskelig og oppdage har jeg hørt, + at det var like etter flåttbittet og den bruker ofte litt tid på og utvikle seg og.. nei er ikke noen enkle valg man må ta i livet.. huff... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på det antiplasma greiene, men går det ikke an og teste for det da? før eventuell MR? Er jo stor påkjenning for en mops å bli neddopet og lagt inni den trange greien for MR ,, vil jo prøve alt annet før eventuelt MR siden det er en mops.. De tåler dårlig neddoping i tillegg.. :( men kommer til å rige vet nr 2 for en dobbeltsjekk. bare for å se om de sier det damme som nr 1 tenker jeg.. tok Boreliose test men den slo ut negativt, en kan jo og være vanskelig og oppdage har jeg hørt, + at det var like etter flåttbittet og den bruker ofte litt tid på og utvikle seg og.. nei er ikke noen enkle valg man må ta i livet.. huff... :(

Jo, kan testes for, men er søren ikke sikker på hvordan, såvidt jeg vet var det vel kristin halle som omsider fikk diagnostisert kullbroren til min. Så du kan jo ta kontakt med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kan testes for, men er søren ikke sikker på hvordan, såvidt jeg vet var det vel kristin halle som omsider fikk diagnostisert kullbroren til min. Så du kan jo ta kontakt med henne?

Oki skal undesøke :D Tusen takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg betalte 6 000 for MR på Jeløya. Av hodet på Bogar. Men det er vel 5 år siden nå, så det har sikkert gått opp en del. Og ang forsikringsselskap så må vel de fleste først godkjenne at de dekker MR, ellers får man ikke noe tilbake (har hørt om folk som påstår de har fått MR dekket på den måten).

Ellers stemmer jeg for Kristin Halle om du har mulighet. Hun er fantastisk med hunder, og utrolig dyktig. Nå er jeg sikkert ekstremt lite partisk, siden hun har reddet kneet og korsbåndet til Vida. :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket opp i det i dag, først må vi prøve alt mulig annet tenkelig, så kan vi søke til Argria om støtte til MR De dekker det, men veterinæren må i første omgang sende inn forklaring på hvorfor han mener vi må ta MR og skive hva som er blitt gjort i tillegg..

Sprurte og om jeg kunne bytte veterinær og gå ett annet sted og fortsette behandling hos annen veterinær. Det kunne jeg uten problem, Jeg vil jo ta en dobbeltsjekk tilfelle kanskje en annen veterinær muligens vet hva dette kan være, og muligens har noen andre behandlingsmetoder.. Det er jo ikke livstruende og det er heller ikke vondt for henne så om hun må gå noen uker sånn som dette gjør ikke så mye, så vi får bare ta en dag av gangen å holde kontakten med forsikringsselskapet tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...