Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid..

Recommended Posts

Hei.

Jeg har ikke hatt tispe på årevis, men overtok ei sheltie-tispe i Januar.

Idag kom løpetiden,og jeg blir litt stressa.

Er det noe spesielt man må passe på,gjøre og ikke gjøre?

Skjønner selvfølgelig at hun ikke bør gå løs med hanner uten kontroll.

Har en kastrert hanne i hus og,så blir spennende og se om han reagerer.

Hun lukter ganske heftig så bare lurer på om d er noen regel for dusjing under løpetiden?

Hun er kjempeflink å vaske seg selv,og flekker på gulvet har jeg heller ikke fått enda.

Men så er d jo bare dag 1 og da. Så skal vel ikke "glede" meg for tidlig.

Også troooor jeg hun var plaget med IS tidligere.

Noe man kan gjøre for å prøøøøve å unngå dette? :)

Takk for svar,så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her unngår nærkontakt med hanner under løpetiden. Det er ikke noe poeng i å la dem sniffe og styre hverken for tispa eller hannen. Det blir jo ikke noe på dem, så hvorfor friste.

Vi har også en kastrert hannhund. Bortsett fra at tispene oppfører seg som sjøger på ball rundt ham, er det ikke noe problem. Jeg stopper det som irriterer meg, resten bryr jeg meg ikke med :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å spyle henne med vann bak, men jeg ville ikke vasket daglig med såpe.

Ang innbildt så hevder noen å ha god effekt av tørkede bringebærblader, som vel må gies i forkant. Usikker på dette siden jeg aldri har brukt det, men mener det er skrevet noe på forumet om dette - søk og se om du finner. Ellers kan jo dyrlegen gi Galastop, men dette stopper først og fremst melkeproduksjonen. Ellers sverger mange til litt mindre mat og mer mosjon for å avhjelpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Å gi henne mindre mat,er vel ikke noen god idè tror jeg,da hun får for lite allerede,pga diett ..

Så å fjerne enda mer, gjør vel ikke godt for henne kanskje ? :/

Hun har vært SKIKKELIG bitchy mot andre hunder den siste mnd.

Og hun er svært overbeskyttende for menneskene vi er rundt, meg, og spesielt den andre hunden min.

Hun "tar" de som skal prøve å leke med han,og har vært skikkelig mongo-hund egentlig. Hehe .

I tillegg er hun jo blokka for ALT som heter "høre etter" .. Hun hører ikke på noenting..

Er dette normalt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud .. 2 dager inn i løpetiden,og jeg blir GAL av hele hunden.

Hun peser,og peser,og peser og peser så fort hun er innendørs.

Hva kan dette skyldes?

Ute så gneldrer hun på alt,og er helt bajas.. Hører ikke etter på noenting heller.

I tillegg så spiser hun ikke opp maten sin,og hun er på diett :/

Ikke mye hun ikke spiser,men noe,og til vanlig pleier hun å sluke det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...