Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger opplæring i pelsstell


Malinka
 Share

Recommended Posts

Som nevnt i AN tråden så trenger jeg å lære skikkelig pelsstell. Lady har masse underull og røyter noe sinnsykt i perioder, så jeg må børste henne skikkelig ned for å slippe å støvsuge annenhver time.

Hun liker ikke å bli tatt på potene, men så langt har jeg fått klippe de, i det minste. Klørne får jeg ikke klippet, forrige gang gikk jeg til en veterinær og han måtte gi henne bedøvelse for å få klippet henne. Jeg var redd for at det var min nervøsitet som smittet over, men jeg er ikke redd for å klippe pelsen på potene og hun tillater ikke det en gang.

Så, er det noen her i Bergensområdet som vil lære meg grunnleggende pelsstell?

Hun liker å bli børstet og koser seg, jeg trenger bare å få noen gode råd om hva jeg må passe på og gjerne bli vist litt hvordan man enklest håndterer en hund eller lærer henne hvordan bli håndtert. Er liksom ikke så lett å børste rompa når hun sitter på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hun pels som en cocker? I så fall kan du sikkert prøve å ta kontakt med noen av de som klipper spaniels i området og høre om de kan hjelpe deg med pelsstell. Spanielpels er et innviklet tema :P Sjekk på raseklubbens webside om det ikke er noen i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tror du kommer langt med å gå dit. BOrder Collie kan også ha mye underull, dem har vel også like myke hår så da er det bare lengden på hårene som kan være forskjellige. SÅ reis dit og få veiledning og hjelp ser jeg på som bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut fra bildet ditt, ser det ut som om hun har cockerpels, og ettersom du syns det er vanskelig å stelle pelsen -så tipper jeg at det er mest som en spaniel. For en BC hadde ikke vært så vanskelig å stelle tross alt. Men spaniels skal både klippes og nappes, så om hun har slik pels må din også klippes og nappes, og da er det vanskelig om du ikke vet hvordan du skal begynne. Ta kontakt med noen i spanielklubben, så kan de nok se på hunden din -om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...