Gå til innhold
Hundesonen.no

Folk tør ikke stå fram i en anmeldelse til MT


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

Mattilsynet (MT) mener folk ikke tør å gå videre med sakene som meldes inn, derfor blir de henlagt.

http://www.f-b.no/ny...lider-1.7446481

Men det er ikke bare så enkelt bestandig. Noen mennesker er voldelige og agressive, og hvis man da mister anonymiteten, ja da skjønner jeg at noen ikke tør å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har rett, de som mishandler dyr er jo ofte ikke helt "rett". Har jo sett det med den hesten som stod hos oss og som ikke fikk stell eller mat av eierne sine (altså, misforstå med rett, VI tok oss av den men eierne bare ignorerte alt mulig og vi måtte jakte dem ned).

Føles kanskje ikke så enkelt å vitne mot mishandlernaboen om man mister anonymiteten, selv om det er det riktige å gjøre. Dyrepoliti hadde vært noe, et dyrepoliti med faktiske rettigheter til å sjekke opp, gi ut advarsler og deretter ta fra dyr om det ikke blir etterfulgt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært mye bedre. Med MT har man liksom ingen garantier for noen ting, for så sitter man der igjen med en provosert og sur nabo feks. og MT har bare "forlatt" saken. det jeg ikke liker med MT (her ihvertfall) er at de tar kontakt på forhånd og sier de skal komme. De kommer ikke uanmeldt. Da får jo folk tid på å ordne masse .

Og så er det dette med " så lenge hunden har mat, vann og ly". Det er jo sant. Alt annet kan jo ikke bevises annet enn at folk da sier at hundene blir slått eller ikke får tur. Og det kan lett bli ord mot ord, særlig hvis vedkomne er flink å snakke for seg. Da må man samle flere vitner, og da kan det lett være at folk trekker seg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kjenner man jo folk (og dyrene deres) svært godt før man vet så mye om dyreholdet deres at man er sikker på at noe er riv ruskandes galt. Det å kunne melde anonymt, burde ikke være en ulempe, men heller en fordel. Slik tør kanskje flere å si fra om vanskjødsel og/eller mishandling.

Edit: Jeg er helt enig i at det er tøysete at MT ikke reiser på uanmeldte tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...