Gå til innhold
Hundesonen.no

Sommervarme og langhåret hund


Recommended Posts

Hei! Nå som vi skal flytte til Bergen med vår sheltie, er vi redd for at han skal få det veldig varmt? Hvordan klarer deres langårede hunder seg på varme dager? Vi er litt bekymret, for hunden peser jeg jo halvt i hjel bare i 15 grader og sol, selv når han ikke rører noe særlig på seg :P Evt. hva slags utstyr bør man ha? Har jo sett slike kjøledekkener, men hørt at det ikke er bra for hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg turer hunder morgen eller kveld på de varmeste dagene, eller jeg går tur hvor det er bade/drikkemuligheter flere ganger ila turen slik at de får veskepåfyll og mulighet for og kjøle seg ned. Og noen ganger drar vi rett og slett bare og bader, så får svømming bli trening den dagen :) Også sparer jeg de tyngste aktivitetene som sykling og kløving til dager med regn/overskya. Det funker vertfall bra hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor vi i Trondheim da, men er jo ikke sååå annerledes klima enn i Bergen. Men min har egentlig lite problemer i varmen, virker som han aklimatiseres ganske raskt. Vi drar ikke på joggeturer når det er på det varmeste selvsagt, men han virker ikke som han har noe problemer i varmen. Det var for eksempel null problem med 3 dager på fjellet for et par uker siden, da var det periodevis veldig varmt, og vi gikk i over 10 timer hver dag, men det var mye bekker og snøflekker rundtom, så han fikk kjølt seg godt ned selv. Har ikke noe spesielt utstyr, dvs, prøvde kjølehalsbånd litt i fjor mens han var valp, men har droppet det i år. Han er fullstendig nedrøyta da, og det hjelper nok litt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...