Gå til innhold
Hundesonen.no

Besseggen


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Det er endel år siden jeg gikk der. Da så jeg en som kom joggende over eggen og skulle på jobb på Memrubu. Så så jeg familien hvor alle hadde full oppakking og telt og mat med. Altså sko spranget blir stort. Har du lett for å tråkke over så er en lett fjellstøvel å foretrekke. Det er jo blitt utbedret stien siden jeg gikk der. Ville startet med å gå fra Memrubu hvis du ikke skal gå innover fjellet for da har du tiden på deg og trenger ikke å rekke båten ut igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk der for noen år siden og jeg var glad for fjellstøvlene av den lettere sorten slik som disse:

102811-14_1_kv.jpg?width=500&height=500

Klarte meg uten gnagsår helt frem til jeg fant ut at jeg skulle forebygge med å sette plaster der jeg var litt sår, og da fikk jeg jo bare blemmer av kanten på gnagsårplasteret. Men jeg var litt hysterisk for det var første gangen jeg gikk med støvlene, de var kjøpt dagen før for anledningen.

Syntes det er en veldig greit tur, ikke altfor krevende, for jeg var ikke akkurat i noen storform da jeg gikk den. Og lille Tinka hadde ikke noe problem med å holde koken på hele turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

http://www.gjende.no/rutetider her er rutetidene og på sidene så finner du mer info

Edit: Du kjører til Gjendesheim

Edit2 Er det mye folk som skal gå den dagen så brukte dem før i tiden å gå så fort dem hadde full båt og da ble det ikke til de fastsatte tidene. Men den første bruker å gå til rett tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være borte noen dager, ville jeg absolutt tatt båten inn til Gjendebu og gått derifra til Memurubu en dag, og så fra Memurubu til Gjendesheim (over Besseggen) en dag - det er en veldig fin tur. Du kan jo så klart ta turen motsatt vei også :)

Anbefaler kanskje ikke å gå f.eks en godværsdag midt i august, da er det nemlig fort gjort å gå i kø over toppen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...