Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg skal passe hund


laikamor
 Share

Recommended Posts

Jeg skal passe en hund i et halvt år, om den går bra sammen med Laika. Neste helg kommer den på "prøve", slik at vi finner ut om dyrene fungerer sammen.

Det jeg lurer på er om det er noe spesielt jeg må tenke på? Bør vi skrive en slags kontrakt? Hva bør evt. være med i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Lurt å ha ting på papiret. Som hvem betaler for mat, vetrinær, vaksiner, forsikring og hvor lenge du skal passe hunden. Også hvilke utstyr hunden har med seg for det skal jo tilbake til eier etter et halvt år. Hvis du treneger noe annet utstyr mens du passer hunden hvem skal betale det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre... Vi har hunden på besøk nå, og det går stort sett bra. Den er kjempesnill og ikke noe problem å ha. Men, Laika liker ikke dette helt. Hun har ressursforsvar ovenfor andre hunder når det gjelder maten hennes. Men nå virker det som hun skal forsvare både menneskene hun kjenner, lekene sine og alt. Hunden vi har på besøk er veldig skeptisk av seg fordi Laika har kjeftet på henne noen ganger. Besøkshunden demper veldig, viker med blikker og vruker tunga masse. Virker som Laika ikke leser den andre hunden i det hele tatt.

Ute går det helt fint. Laika bryr seg ikke noe om den andre, og hunden får lukte på henne og løpe rundg henne.

Men, jeg merker også at det har blitt mye mindre anspenthet mellom dem, bare siden fredag. Så, da lurer jeg da på: ville dere tatt sjangsen på å passe den i et halvt år og håpet på at det går seg til, eller si ag det ikke funker?

Tenker for begge hundene sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og ressurser kan du løse enkelt med å fjerne leker som slenger rundt, gi mat langt fra hverandre (eventuelt hvert sitt rom), være bevisst på når du koser/leker osv. Jeg ville ikke sett på dette som et problem.

Du må nesten kjenne på hva du selv orker av eventuelle tilpasninger, og tenke også gjennom hva du kan gjøre HVIS problemer (dele opp, lufte seperat, klare regler) og om du har overskudd hvis situasjonen skulle bli slik i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir foret hver for seg, en ute og en inne.. Leker og sånt er heller ikke noe problem å t bort. Men så er det det at Laika av og til skal beskytte oss, ellar at hun finner ut at den hunden ikke får lov til å gå der og der.. Men lurer på om dette er noe som går seg til etterhvert, siden det har blitt litt bedre bare på en dag. Men er veldig usikker på om jeg vil da sjansen... Det er en ung hund, kun 1 år, og jeg har ikke lyst at vi skal "ødelegge" den..

For min del vil jeg passe den, men litt usikker med tanke på hundene selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...