Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisper som sover i senga- hva gjør dere når hun har løpetid?

AussieAllTheWay
 Share

Recommended Posts

Lille basenji var så hyperrenslig og blødde ikke noe særlig (var knapt vi merket hun hadde løpetid.. pleide ikke se det før hufsetufsa ble hovent på henne og hun begynte å flørte med gutta..) så det var aldri noe problem.

Blondie er helt lik! Jeg sliter med å merke løpetiden fordi hun er så renslig :P Enten ser jeg det bak på henne, eller merker det når hun flørter med hunder, eller at jeg merker at hun vasker seg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea blør som et uvær, men hun er ikke vant til å sove på soverommet engang. Leja sover i senga, men får beskjed om å gå ned innimellom. Løpetid har hun hatt nå (tror jeg?!), og jeg har sett en eneste blodflekk. Hun blør jo ikke. Så der spiller det ikke noen rolle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår blør LITE heldigvis, har hatt en stille løpetid og tre med minimalt med blod, men hun sover heller ikke i senga da. Derimot har hun fri tilgang til stua hele tiden, da det er der korga hennes står. Hun spretter opp i sofaen (skinnsofa) med en gang vi forlater rommet, og derfor hiver jeg på en truse sånn for sikkerhets skyld om natta. Ellers bruker hun ikke truse. Syns det er veldig ok å kunne gjøre det, ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff hund i sengen flott kommer krypende, nei her får de ligge i burene sine om natten, skal ikke opp i sengene her i huset løpetid eller ei. Har jo hannhunder og tisper da så med løpetid her i huset så er bur flittig i bruk for å unngå uhell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hjerte til å dytte ned Kuma fra sengen når hun kommer på besøk. Jeg prøver å legge ut håndkler der jeg kan og forhindre at hun blør på noe. Hun er jo lita og renslig, så hun blør ikke så veldig mye uansett. Jeg synes egentlig ikke det er så veldig ekkelt. Men jeg vet at samboer'n synes det er ganske så nasty. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Henger meg på pinewood! Jeg har hatt herre/unisex vest og den passet meg godt i bredde. Ble dessverre litt for lang eneste så var uheldig å ødela glidelåsen og sømmen på en lomme i ett fall. Foreløpig eneste minuset med den er at den blir litt tung om man er ute i heftig regn.  Fikk sommerversjonen til pinewood i erstatning fra widforss og den bruker jeg hele tiden. Store gode lommer som rommer masse! ikke opplevd å miste noe utav, og i konkurranse setting så skal det ganske mye til for at leker ligger synlig for dommer også. Så sånn teknisk disk som det skal det godt gjøres at skjer også.    Har også en IQ Dogsport multifunctional jakke jeg bruker på vinteren og jeg elsker den!! Liker spesielt godt at det er linere til lommene så man kan vaske dem ofte om man bruker litt grisete godbiter. Ikke fult så dyp lomme bak som pinewood, men ok nok. 😊    Har også en eldre CRW vest fra hooks og den er jeg ikke så fan av. For små lommer og for lett å miste ting utav. Fordelen er stofftypen som ikke tar til seg så mye vann i regnvær. 
    • Kan være. Føler allikevel for å høre musikken sammen mens vi går. Han blir glad av musikk han liker, og den trafikkstøyen er ganske ubehagelig når en legger merke til den. Den er ujevn, uforutsigbar, og det er ikke behagelige lyder. Veldig til susing pga hastigheten. Kjent for å ha ugunstige effekter på helse. Å fokusere hørselssansen på Bob Marley istedenfor er antakelig sunnere for såkalt mental helse. Alternativt, så kan vi selvsagt busse de tre holdeplassene for å bare ha fuglekvitter og klukkende elv på øret siste delen av veien. Også en mulighet. Det er bare så mye mer lettvint å gå enn å styre på med buss som går 1-2 ganger i timen for de tre holdeplassene. 
    • Trenger han faktisk lyden? Jeg vil tippe han får pulsen godt nok fra et headset på deg.
    • Har tenkt på det, spille synkront i to headphones, og prøvde på hunden et rundt halsen, men det blir for dårlig lyd til ham. For mye av høyfrekvente lyder og ingen bass. Må ha fyldigere lyd for å kunne nyte den.  Ingen fare for å forstyrre omgivelsene, en møter svært sjelden andre mennesker langs den veien der, og de har i 100% av tilfellene så langt vært på sykkel, som farer fort forbi.  Med mindre det finnes headphones lagt spesielt for hunder (tror ikke han vil like det mens vi er i bevegelse i dynamiske omgivelser) er jeg derfor ute etter en så nett og praktisk og rimelig ghettoblaster som mulig, til å bære på kroppen med stropp. Det er 20 min langs et sånt grusomt kjedelig strekke hver vei, til hver eneste trening hele sommerhalvåret. Trenger sprite opp den turen littegrann
    • Hvorfor ikke bare bruke et headset? Det blir fort irriterende for omgivelsene hvis du skal prøve å overdøve trafikken med musikk...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...