Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen vår kaster opp


Mulf
 Share

Recommended Posts

Vi har en valp på 6 mnd. På mandag kveld begynte hun å kaste opp, og hun kastet opp hele åtte ganger. På morgenen igjen var hun i fin form igjen og spiste som normalt. I går kveld begynte hun å kaste opp igjen på nytt flere ganger. Hun kastet også opp i natt og har gjort det ett par ganger i løpet av dagen. Hun har svært lite matlyst og drikker lite. Hun virker sliten og vil helst bare ligge å kose og sove, men ellers ser allmentilstanden grei ut. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen kanskje? Er viktig at hun får i seg næring og vann. Hvis hun kaster opp alt igjen så er nok et dyrlegebesøk det beste. De kan kanskje gi kvalmestillende hvis de ikke finner noe annet galt. Jeg er ikke proff, men jeg hadde prøvd å få i henne noe vann og kanskje noe mat som er mindre krevende for magen (kokt ris kanskje?). Sjekk at hun spiser rolig og ikke bare gafler i seg alt på en gang. Dersom hun gjør det kan du håndfore så hun roer ned litt. Vet ikke om det var noen nye ideer der som du ikke hadde tenkt på allerede.

Har erfaring fra dyrlegebesøk i helgene og det er dyrt, men blir hun ordentlig dårlig og ikke spiser og drikker i det hele tatt så hadde det kanskje vært smart. Ellers ville jeg tatt en tur på Mandag for en sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende, men rytmen på oppkastet virker litt rart for det. Hadde hun ikke kastet opp ellers i uka fra mandag til lørdag også da?

Ikke nødvendigvis.

Gjenstanden kan flytte på seg i magesekken (gjerne også ut fra innhold) og sperre mer eller mindre av. Den kan også legge seg slik at den ikke skaper særlig problem i en periode. Gjenstanden kan også flytte på seg videre i fordøyelsessystemet. Den kan også delvis eller helt blokkere = gi brekninger.

Jeg har også opplevd at en gjenstand kan ligge i magesekken hos hund i ukesvis før det skaper et synlig problem. (Bit fra leke som ble revet opp flere uker tidligere, plutselig kommer opp i et oppkast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...