Gå til innhold
Hundesonen.no

På hotell med hund - ting å tenke på?


Bellare
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med flyttinga i august, så skal eg, frøkna og pappa ta inn på eit hotell og vere der frå fredag til søndag. Pappa har tenkt at eg og han skal kose oss litt når vi først er der, noko som sikkert resulterar i at Pia får nokre aleinetimar på hotellrommet.

Er litt redd for at ho skal stresse og bråke litt sidan det er ein fremmed plass, og sikkert folk som går i gangane ho varslar på. Så tenkte å ta med eit gnagebein, strø litt godis her og der, og sette opp tøyburet så ho har nokre kjente lukter og ei hule ho kan søke ly i om ho skulle føle for det.

Så sant det er mulig og temperatur for det, vil eg nok ha ho med i bilen sidan eg veit ho er roleg i buret sitt der.

Men eg er ovehode ikkje kjent med rutinar på hotell i Noreg då eg ikkje er ein hotellvant person. Men er det nokon som veit om dei fleste hotell har romrydding kvar dag, eller kun når kunden har reist? Er livredd for at det skal komme ein person for å rydde rommet mens Pia er aleine, ho som atpåtil ikkje er ein stor fan av vilt fremmede.

Og er det andre ting som er viktig å tenke på når hunden er med på hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare svare for meg selv, siden jeg jobber som stuepike på hotel :)

De fleste hotel her har vel romrydding hver dag, så vidt jeg vet, iallefal gjør vi det, støvsuger, vasker, rer senger osv. Om gjesten har med hund står det alltid at det er hund på rommet på listene våre. Men jeg er ganske sikker på at du kan si at du ikke vil ha romrydding i det hele tatt :) Jeg hadde ikke blitt så glad for masse godbiter strødd rundt om på rommet, spesielt ikke hvis det er tepper der, men det er meg ;) Tror dessuten ikke det er lov med hund i sengen, men det skal jeg ikke si for sikkert.

Hvilket hotell skal dere bo på forresten?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare svare for meg selv, siden jeg jobber som stuepike på hotel :)

De fleste hotel her har vel romrydding hver dag, så vidt jeg vet, iallefal gjør vi det, støvsuger, vasker, rer senger osv. Om gjesten har med hund står det alltid at det er hund på rommet på listene våre. Men jeg er ganske sikker på at du kan si at du ikke vil ha romrydding i det hele tatt :) Jeg hadde ikke blitt så glad for masse godbiter strødd rundt om på rommet, spesielt ikke hvis det er tepper der, men det er meg ;) Tror dessuten ikke det er lov med hund i sengen, men det skal jeg ikke si for sikkert.

Hvilket hotell skal dere bo på forresten?

Lykke til!

Dyret er ein støvsuga i seg sjølv, og har ikkje tenkt å helle ut ein heil godbitpose heller. Så eg plukkar opp det som ikkje går ned i hølet på frøkna før vi reiser :P

For min del kan ho fint sove i tøyburet eg skal ha med, men å stenge ho inne i eit bur for å unngå at ho skal hoppe opp i senga når vi er ute, då blir det i vert fall bråk. Men får vel høre litt angåande reglane deira når vi kjem ned.

Quality hotel klubben i Tønsberg meinar eg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyret er ein støvsuga i seg sjølv, og har ikkje tenkt å helle ut ein heil godbitpose heller. Så eg plukkar opp det som ikkje går ned i hølet på frøkna før vi reiser :P

For min del kan ho fint sove i tøyburet eg skal ha med, men å stenge ho inne i eit bur for å unngå at ho skal hoppe opp i senga når vi er ute, då blir det i vert fall bråk. Men får vel høre litt angåande reglane deira når vi kjem ned.

Quality hotel klubben i Tønsberg meinar eg det var.

Japp, lurt å høre litt med dem :)

Dere skulle bodd på Rica Park Hotell i Sandefjoooord! :( Da hadde jeg meldt meg frivillig som stuepike for rommet deres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å få pass, kanskje, om du er veldig usikker på hvordan hotelloppholdet går?

*kremt* Blir nok litt vanskeleg med tanke på at eg skal flytte frå Førde til Nøtterøy (7-8 timar) og ikkje kjenner ei levandes sjel der. Sånn med unntak av ho skal bu sammen med, men ho er ikkje heime når eg kjem. Så det går nok ikkje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do not disturb på døra, eventuelt si i fra til resepsjonen om det ikke er mulig å ha hunden i bil (gjør dette selv så langt det lar seg gjøre, så unngår jeg at hunden er til sjenanse for andre - vet aldri hvordan den reagerer på ting som kan skje mens du er borte). Da kan de kontakte deg om det er noe, kommer klager etc. Selv om dere går ut å spiser forholdsvis tidlig mens "ingen" er på hotelllet kan det være folk som ønsker å sove. Om hunden skulle begynne å bjeffe for folk som går forbi.

Ellers er mine generelle tips å vise hensyn (ikke la hunden tisse 2m utenfor døra, hold hunden i kort bånd i ganger/resepsjon, vis hensyn i heis om du tar det ovs). Føler selv at du får mer goodwill hos ansatte og gjester om noe skulle skjer dersom du opptrer slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Blir nok litt vanskeleg med tanke på at eg skal flytte frå Førde til Nøtterøy (7-8 timar) og ikkje kjenner ei levandes sjel der. Sånn med unntak av ho skal bu sammen med, men ho er ikkje heime når eg kjem. Så det går nok ikkje ;)

Ah, det er jo dumt det. Men det kan jo kanskje være noen soniser som kan stille opp så frøkna di får et hyggeligere opphold tenkte jeg :) Men hvis hun er redd for fremmede er det vel kanskje ikke optimalt det heller, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do not disturb på døra, eventuelt si i fra til resepsjonen om det ikke er mulig å ha hunden i bil (gjør dette selv så langt det lar seg gjøre, så unngår jeg at hunden er til sjenanse for andre - vet aldri hvordan den reagerer på ting som kan skje mens du er borte). Da kan de kontakte deg om det er noe, kommer klager etc. Selv om dere går ut å spiser forholdsvis tidlig mens "ingen" er på hotelllet kan det være folk som ønsker å sove. Om hunden skulle begynne å bjeffe for folk som går forbi.

Ellers er mine generelle tips å vise hensyn (ikke la hunden tisse 2m utenfor døra, hold hunden i kort bånd i ganger/resepsjon, vis hensyn i heis om du tar det ovs). Føler selv at du får mer goodwill hos ansatte og gjester om noe skulle skjer dersom du opptrer slik :)

Takk for tips :) Kjem nok til å bære ho inn/ut av hotellet så ho i det minste ikkje skal utagere mot folk vi evt. må passere. Enda godt det sikkert berre blir lørdagen vi er mest ute av hotellet, så får eg heller krysse fingrane for grei "hund i bilen" temperatur så ho kan vere med så mykje som mulig!

Ah, det er jo dumt det. Men det kan jo kanskje være noen soniser som kan stille opp så frøkna di får et hyggeligere opphold tenkte jeg :) Men hvis hun er redd for fremmede er det vel kanskje ikke optimalt det heller, nei.

Er nok ingen god idé når dei ikkje kjenner det lille udyret mitt. Ho trenger litt tid på seg til å bli kjent med to- og firbeinte, og det er ein av grunnane til at eg flyttar såpass tidleg nedover :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat bodd en uke på hotell med hund. Vi sørget for å gå langtur med henne før vi gikk i spa eller basseng. Det var vel de eneste aktivitetene vi gjorde alle sammen samtidig et par ganger. Ellers var hun med over alt. Syns dere burde ta med hunden når dere forlater rommet, jeg. Vi hadde en hel leilighet og en svært vennlig og stille hund. Likevel unngikk vi at hun var alene mer enn høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med hund til Skeikampen, det var ganske hundevennlig da vi var der ihvertfall. Da sørget vi for å være mest mulig ute med hundene, men hadde dem i bur på rommet når vi var og spiste eller lignende da det var for kaldt til å la hundene være i bilen.

Når vi var på rommet med hundene fikk de gå løse. Nå var dette veldig rolige og greie hunder, Tinka og Chico, så det var liksom ikke så stort problem med bjeffing og slikt.

Men som ida over her, så unngikk vi alenetid for det meste. Men vi var jo fire stykker så foreldre mine gikk f.eks. langrennstur med hundene mens min søster og jeg sto i bakken, og frokost spiste vi i to etapper. Så det var vel egentlig bare middagene de var alene på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Do not disturb på døra, eventuelt si i fra til resepsjonen om det ikke er mulig å ha hunden i bil (gjør dette selv så langt det lar seg gjøre, så unngår jeg at hunden er til sjenanse for andre - vet aldri hvordan den reagerer på ting som kan skje mens du er borte). Da kan de kontakte deg om det er noe, kommer klager etc. Selv om dere går ut å spiser forholdsvis tidlig mens "ingen" er på hotelllet kan det være folk som ønsker å sove. Om hunden skulle begynne å bjeffe for folk som går forbi.

Ellers er mine generelle tips å vise hensyn (ikke la hunden tisse 2m utenfor døra, hold hunden i kort bånd i ganger/resepsjon, vis hensyn i heis om du tar det ovs). Føler selv at du får mer goodwill hos ansatte og gjester om noe skulle skjer dersom du opptrer slik :)

Enig med deg.

En av de viktigste tingene for oss er at hundene våre ikke er til sjenanse for andre hotellgjester, eller da ansatte.

Lite som irriterer meg mer en bjeffende hunder på hotell, og hundepiss / dritt rett utenfor hotelldøra.

Jeg må si jeg synes det er litt hensynløst å la en hund man misstenker kan bråke være alene på rommet.

Det er ikke de andre hotellgjestenes sak / problem at vi reiser med hund.

Og jeg blir innimellom skikkelig flau på hundefolks vegne når vi er på utstilling og det sitter hunder og hyler på hotellrommet til langt på natt, og området utenfor går fra pent og rent til offentlig toalett i løpet av et halvt døgn...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller satset på å ha med hunden. Det er fine restauranter på brygga i Tønsberg (ute) der jeg har hatt med Kuma flere ganger. Hun ligger da bare under stolen min og ingen forstyrrer hun. Eller er hun så ille at du ikke kan ha hun med på turer der det er folk i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å ta med en rull tørkepapir, gjerne en rengjøringsspray og HUNDEPOSER...:-) Du vet aldri hva en hund kan finne på å gjøre på et fremmed sted og i fremmede omgivelser. Hundeposene kan du få bruk for inne på rommet også, selv om hunden din er regnet som renslig. Men uansett må du ha hundepose så du får plukket opp etter hunden rundt omkring på hotellets uteområde.

Jeg var på to forskjellige hotell i fjor med ikke-husrein valp, og hadde med meg hele bøtteballetten av saker&ting, for å gjøre rent etter hundens uhell.

Det verserer nok av historier om frekke hundeeiere, som sjekker ut av hotellet og etterlater hundebæsj på gulvet og tiss i sengene, eller lar hunden drite på plenen utenfor hotellrommene uten å ta opp...Folk er frekke!

Vi skal være glad det er lov med hund overhodet på en del hoteller, og hvis vi ikke er flinke og tar opp etter hunden og rengjør etter den, er det ikke sikkert det samme hotellet vil tillate hund i fremtiden...! :)

Det finnes stort sett alltid et slikt "Ikke forstyrr" skilt på hotellrom, som man kan henge på dørhåndtaket på utsiden av døren. Heng det der når du ikke vil ha rengjøringspersonale inn på rommet mens du ikke er tilstede. Evt snakk med resepsjonen og be dem om å ikke rengjøre rommet under oppholdet deres.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal være glad det er lov med hund overhodet på en del hoteller, og hvis vi ikke er flinke og tar opp etter hunden og rengjør etter den, er det ikke sikkert det samme hotellet vil tillate hund i fremtiden...! :)

NEMLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller satset på å ha med hunden. Det er fine restauranter på brygga i Tønsberg (ute) der jeg har hatt med Kuma flere ganger. Hun ligger da bare under stolen min og ingen forstyrrer hun. Eller er hun så ille at du ikke kan ha hun med på turer der det er folk i nærheten?

Joda, så klart kan ho vere ute blant folk, det er vel heller det om folk skulle finne på å kline seg opp etter oss. Så om det ikkje er så alt for trangt mellom borda, så burde det gå greit. Men ho har ein tendens til å stresse litt der det går folk fram og tilbake heile tida, så føretrekker å ikkje ha ho med.

Ei løysing er vel å hive ho i bilen om vi ikkje skal vere vekke så lenge :)

Men slik eg ser for meg oppholdet, så blir det forhåpentlegvis minimalt med aleinetid for ho på hotellrommet.

Husk å ta med en rull tørkepapir, gjerne en rengjøringsspray og HUNDEPOSER...:-) Du vet aldri hva en hund kan finne på å gjøre på et fremmed sted og i fremmede omgivelser. Hundeposene kan du få bruk for inne på rommet også, selv om hunden din er regnet som renslig. Men uansett må du ha hundepose så du får plukket opp etter hunden rundt omkring på hotellets uteområde.

For meg er det normal folkeskikk å plukke opp etter hunden ute og vaske opp etter den om det har skjedd eit uhell eller to inne. Så det er nok det minste problemet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...