Gå til innhold
Hundesonen.no

Tispe eller hannhund


Sofie & Aska
 Share

Recommended Posts

Jeg tror jeg har blitt tispe-menneske jeg og! :) Har jo kun eid en hund og det er ei tispe som nå har rundet året. Men har passet mange forskjellige hunder av begge kjønn, og har klart likt tispene best av alle dem. Syns generelt hannene har vært mer stresset, også er det jo den markeringen, og da spesielt de som tisser seg selv på frempotene som jeg syns er irriterende.. De fleste hannene jeg har passet har vært unghunder.

Jeg var litt skeptisk til løpetiden, men syns nå egentlig den gikk bra, men var overrasket over lukten, men blodet gikk helt greit :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært tispemenneske og skulle ha tispe denne gangen også.. Men så kom det bare en tispe i kullet, og hun var uoppnåelig for meg.. Så da måtte jeg ta et valg jeg ikke hadde forutsett. Men for meg betydde kombinasjonen av foreldredyrene for mye til at jeg ville vente på et annet kull. Fikk også tilbud om tispe fra et annet kull som var et par uker eldre.

Men nei, det måtte bli en Liza-valp!

Så da måtte jeg ta hannhund. Hittil har han jo vært en drøm da! Men jeg kan vel ikke skryte på meg pubertet og markering enda. Han står på fire og tisser leeeenge, og jeg har i allefall ikke merket noe kjønnsmodning enda. Han har vel kanskje ridd litt på en legg eller to, men gir seg fort når vi sier stopp til han.

Jeg har kastrert de to tispene jeg har hatt før, så jeg har sluppet unna styret med løpetider. Men jeg liker de feminine og søte, og vil helst ikke ha en kraftig og maskulin hannhund. Derfor valgte jeg den minste av gutta. Og nå sju mnd etterpå så er han fortsatt den minste og søteste :) Jeg håper han holder seg slik :) Hva tiden vil bringe må vi bare vente og se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...