Gå til innhold
Hundesonen.no

Welincha's Uta, mitt første kull


Margrete
 Share

Recommended Posts

Bare å glede seg til bilder i åtte herlige uker :heart: .Gratulerer :jump: .

Ja blir nok spam etterhvert :P Akkurat nå skulle jeg ønske jeg kunne ta bilder av lydene :wub: Noddy har det med å prate i ett kjør, tror han er stille bittelitt når han er stupmett og sover hardt, ellers har han ting å snakke om hele tiden. Klart man kan prate med mat i munnen. Jeg veier han ofte, for en valp skal jo ikke prate så mye. Han har ikke gått ned i vekt, men heller ikke noe særlig opp. Dette er jo ikke unormalt de første dagene uansett. Så lenge han ikke raser ned i vekt så er jeg fornøyd. Selv om jeg har bestemt at Noddy må komme til noen som skal ha han på gård langt lang vekk fra folk ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu, og som ikke skal drive med noen form for jobb der han må være stille.

Jada jada, han kan forandre seg og bli en stile, rolig og en sindig liten gutt.

Fortalte jeg dere om vekta? *ler* Jeg turde jo ikke å fortelle sonen fakta om vekta til de små. Så når jeg sa ca 400 så var det langt under det gitt... Vekta mi sa litt over 300 på alle. Herregud, jeg må si jeg stusset veldig over det altså. Schæfervalper skal jo ligge rundt 500 de. Dagen etter skulle jeg veie Noddy (han er den minste) og da sto vekta på gulvet. Vel brått gikk Noddy fra 290 til 450 gr. Ja der kan man se gitt, jeg pustet rimelig lettet ut da ja.

For øvrig blir bloggen min også oppdatert jevnlig med småsnakk på valpesiden. I tilfelle valpekjøpere ønsker å følge med på valpene "sine".

Welincha's Uta sine valper fra fødsel til levering

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Liten frøken på 507 gr hilser og sier HALLO! Frisk og fin og rimelig våken. Sinna på mor som prøver å vaske for man er da sulten! Uta var kjempeflink og det var jammen jeg å!

Mine søte små Alt nå gnåler mannen om at vi skal beholde en hannhund. Tipper det går over jeg, gir han 6 uker, svusj ønske om at Noddy skal bli boende er søkk borte

Mel: Når nettene blir lange Når dagene blir lange setter veene i gang Margrete suller rundt og mener hun skal ha en sang Så klart at hun skal få det, det sier seg jo selv hun sitter der og surre

Jeg så på bildene nå, og satt her å sa "Ntååå!" og "Hællenutten" og sånt, så Mureren lurte på hva det var som var så nuttelig, og så viste jeg han bildene og han bare... "Er DET schæfer? De er jo så mørke..?Ser jo nesten ut som bjønnunger! Vil du ha schæfer nå eller...?" (det siste med en undertone som tydelig signaliserte at vi har NOK hunder) :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på bildene nå, og satt her å sa "Ntååå!" og "Hællenutten" og sånt, så Mureren lurte på hva det var som var så nuttelig, og så viste jeg han bildene og han bare... "Er DET schæfer? De er jo så mørke..?Ser jo nesten ut som bjønnunger! Vil du ha schæfer nå eller...?" (det siste med en undertone som tydelig signaliserte at vi har NOK hunder) :lol:

også du som fikk schæfer og bok som trøst i går :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg så på bildene nå, og satt her å sa "Ntååå!" og "Hællenutten" og sånt, så Mureren lurte på hva det var som var så nuttelig, og så viste jeg han bildene og han bare... "Er DET schæfer? De er jo så mørke..?Ser jo nesten ut som bjønnunger! Vil du ha schæfer nå eller...?" (det siste med en undertone som tydelig signaliserte at vi har NOK hunder) :lol:

Jeg husker da en murer som godt kunne ta med seg en schäfer hjem jeg.. :D

Margrete: Vekt på schäfervalper varierer veldig. Vet om ett kull der alle veide under 300g ved fødsel. De er ikke små og uunselige som voksne altså. Et annet kull på 6 valper, så veide alle over 600g, stakkars tispe! Heldigvis så sier ikke fødselsvekt noe om hvor store eller små de blir som voksne. Minste hannen i B-kullet mitt er en middelsstor hanne på 18kg nå. Største tispa i A-kullet er ei pyttelita tispe på 13 kg, ingen andre i det kullet veier under 19kg.. Så helt umulig å forutse heldigvis, skal se at når Noddy er 3 år så er han 70cm høy og veier 46kg!

:D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så helt umulig å forutse heldigvis, skal se at når Noddy er 3 år så er han 70cm høy og veier 46kg!

:D :D :D

*ler* Jah! Har en minstemann liggende her ved siden av meg. Han var desidert minst han, han er ikke det lenger med sine 69 cm og 43 kg... Så jeg kommer ikke til å selge han som minsten! Noddy altså

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blir nok spam etterhvert :P Akkurat nå skulle jeg ønske jeg kunne ta bilder av lydene :wub: Noddy har det med å prate i ett kjør, tror han er stille bittelitt når han er stupmett og sover hardt, ellers har han ting å snakke om hele tiden. Klart man kan prate med mat i munnen. Jeg veier han ofte, for en valp skal jo ikke prate så mye. Han har ikke gått ned i vekt, men heller ikke noe særlig opp. Dette er jo ikke unormalt de første dagene uansett. Så lenge han ikke raser ned i vekt så er jeg fornøyd. Selv om jeg har bestemt at Noddy må komme til noen som skal ha han på gård langt lang vekk fra folk ett sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu, og som ikke skal drive med noen form for jobb der han må være stille.

Strider pratet fra time 1 han, og han ble nå voksen. Normal er en helt annen diskusjon :lol: :lol:

Valpene mine har i begge kullene til Talli vært halvparten av gjennomsnittsvekten til AK valper, så lenge valpene legger på seg, spiser og er spenstige og fine så fikk jeg beskjed om å ikke bry meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strider pratet fra time 1 han, og han ble nå voksen. Normal er en helt annen diskusjon :lol: :lol:

Godt å høre, på en måte :s For å våkne til en pratemaker, får frem det verste i meg. Så jeg har ett mantra "ikke lov å vri halsen rund på valpene" og det gjentas til jeg sovner igjen :P Godt de er himla søte :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med mat! I dag har Uta hatt etterrier og da kom melken gitt :D De har nok vært sultne i natt, for hun har slitt litt stakkars, og ikke ville være hos dem. I dag tidlig satt jeg inne med henne, og da fikk valpene en god dose med melk, og nå når jeg kom hjem lå hun hos dem igjen :D

417480_10151202155260833_2129612945_n.jpg

Mine skjønne små

378205_10151202177295833_778110469_n.jpg

Liten, mett og trøtt :wub:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de små 1 uke gamle. Vokser seg store og fine gjør de å, til tross for min stadige panikk for t de ikke får nok av hverken det ene eller det andre. Takk og lov for at de motbeviser mine fikse ideer :P

542431_10151208372085833_955312904_n.jpg

Naru slapper godt av i rotete teppe

402850_10151208372195833_524239394_n.jpg

Herlig små. De har det ihvertfall varmt nok

292941_10151208372250833_1578006317_n.jpg

Nexus synes det er voldsomt til mas på oss! Hun sov jo!

295169_10151208372295833_1610961742_n.jpg

Bildet fanget i ett "rolig" øyeblikk

564338_10151208372325833_7814624_n.jpg

Naru

527241_10151208372425833_695559373_n.jpg

Nix

206146_10151208372545833_1962479142_n.jpg

Selv om denne lille gutten, Noddy, hadde gooood tid når han skulle ut, er han den som er har dårligst tid nå. Han rakk jeg aldri å få noe skikkelig bilde av

402910_10151208372580833_1394269436_n.jpg

Noldus :wub: Han er så skjønn den der! Han er tykk og god, en skikkelig "kosegris" om man kan si det om så små. Han elsker i hvert fall kroppskontakt. Bare han finner varme er det trygt og godt sier han. Her fant han varme hos Helle

315015_10151208372680833_516507148_n.jpg

Fine mørke frk Nemi

488172_10151208373495833_327811162_n.jpg

Nita fant også ro hos Helle

199725_10151208373690833_297882622_n.jpg

Er det en valp? Er det ett marsvin?

539137_10151208373740833_989635126_n.jpg

Godt å ha mor der når ting har vært litt skummelt

Nå er vi alle slitne for dagen *ler* Det tar på å ta bilder av de små og vaske kasse og gulvet rundt :P Så klør og markkur skal de få i morgen

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så fantastisk vakre :wub: Hvordan takler Asti onkelrollen om dagen?

Han er veldig veldig flink! Han får lov til å stå i døråpningen og kikke inn til valpene, men noe særlig lenger er det vist ikke greit. Uta gjør ingenting, men det er åpenbart forbudt. Så da står han der og skakker på hodet og er bare søtest. Han synes det er trist alene på tur, så vi har fikset turdate i morgen og neste helg.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig veldig flink! Han får lov til å stå i døråpningen og kikke inn til valpene, men noe særlig lenger er det vist ikke greit. Uta gjør ingenting, men det er åpenbart forbudt. Så da står han der og skakker på hodet og er bare søtest. Han synes det er trist alene på tur, så vi har fikset turdate i morgen og neste helg.

Naaw. :)

Gratulerer med alle de små :D Gleder meg til de blir litt større og enda søtere :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er veldig veldig flink! Han får lov til å stå i døråpningen og kikke inn til valpene, men noe særlig lenger er det vist ikke greit. Uta gjør ingenting, men det er åpenbart forbudt. Så da står han der og skakker på hodet og er bare søtest. Han synes det er trist alene på tur, så vi har fikset turdate i morgen og neste helg.

Han får sikkert komme mer på banen når de begynner å sprette rundt og være irriterende :) Så herlig at han er som han er :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er de beste onklene!

Helt klart! Jeg har en del onkler, men husker kun en fra jeg var liten. Han snøt seg i gardinen til Bestemor han *ler* Sikkert bare tull, men du verden det minnet sitter fullstendig fastgrodd! Han gjorde masse mer, men det blir litt voldsomt å skrive om. Konklusjonen er at "gale" onkler er de beste onklene.

Dere som driver oppdrett; når kan Uta begynne å gå litt lengre turer. Hun mener hun er klar nå, men jeg og valpene er veldig usikre på det. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som driver oppdrett; når kan Uta begynne å gå litt lengre turer. Hun mener hun er klar nå, men jeg og valpene er veldig usikre på det. Hjelp?

Hva mener du med lengre turer, og hvor langt har du prøvd å gå med henne?

Valpene sulter neppe ihjel på en time, så det bør nok gå bra. Men det er ikke sikkert at hun blir med deg så langt, selv om hun later som at det er det hun vil nå. Dina ville gjerne gå litt lenger enn rundt huset hun, men ikke så langt at hun ikke så det lenger, og når hun var ferdig med sitt, så ville hun kjapt inn igjen. I hvert fall de 3 første ukene, etter det så syns hun at hun fortjente barnefri litt lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med lengre turer, og hvor langt har du prøvd å gå med henne?

Den siste uka har jeg gått opp og ned veien her... og det er jo knappe 40 meter. Så lengden på turen hadde jo vært stas om kunne bli litt lenger.

Valpene sulter neppe ihjel på en time, så det bør nok gå bra. Men det er ikke sikkert at hun blir med deg så langt, selv om hun later som at det er det hun vil nå. Dina ville gjerne gå litt lenger enn rundt huset hun, men ikke så langt at hun ikke så det lenger, og når hun var ferdig med sitt, så ville hun kjapt inn igjen. I hvert fall de 3 første ukene, etter det så syns hun at hun fortjente barnefri litt lenger :P

Uta synes verden utenfor kassa er det beste :P Så tror hun driter langt i de små hjemme om hun får være med på tur. Så da må jeg ta ansvar. Men en time høres jo kjempefint ut! Da blir hun glad altså :) I dag har vi gått rundt heeeele det lange kvartalet og hun hadde slettes ikke dårlig tid når hun kunne løpe hjem, nei da var det litt Astideng, litt snusing hist og pist, sjekke om det gikk å få godbiter til tross for at det får man sjeldent (stikkordet her er sjeldent) og inn på kjøkkenet for å få mat. Valper? Næsj de får greie seg sjæl nå, de er jo tross alt over en uke! Men så fort jeg tak henne med inn på rommet, hadde hun vareopptelling og stell av dem.

Hun er flink med dem når hun stenges inne med grind på rommet til valpene altså! Ingen lukkede dører. Her har hun all verdens mulighet til å legge seg utenfor, men tusler i kassa så fort en av dem knyr.

Forøvrig får jeg flashback til når jeg hadde babyer. Bæsje til valpene lukter likt jo! (nei Uta er ikke flink til å rydde i kasse *grynt*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...