Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spm ang hjemmekennel


roxie88
 Share

Recommended Posts

Lurer litt på noe her...

Virker som det er ganske populært med dette å få pass av hund i hjemmemiljø hos noen andre - såkalt hjemmekennel. Lurer litt på om det er noe regler for dette, er det lov å ta penger for å passe andres hunder? Og i såfall hvor går grensa mellom dette og hundepensjonat/kenneldrift? Kan man lovlig passe et lite antall hunder uten å falle innenfor regelverket om dyrepensjonater? I såfall hvor mange hunder?

Beklager dårlig formulering fra min side, håper dere forstår hva det er jeg spørr etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som passet Tesh før hadde en koslig hjemmekennel, de fikk ikke lov å drive mer da de ikke hadde bur og hold hundene atskilt, noe så idiotisk...

Hm så de fikk ikke lov å drive mer pga de ikke hadde bur som de har på hundepensjonater foreksempel? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm så de fikk ikke lov å drive mer pga de ikke hadde bur som de har på hundepensjonater foreksempel? :/

Jeg vet jo ikke i hvor stor skala de drev, men de hadde ikke org nr og holdt seg under skattegrensen (hobbyvirksomhet).

Mattilsynet sa de ikke fikk drive lenger pga. de ikke hadde bur og fordi hundene fikk gå sammen.

I forhold til smittefare osv.

JEG syns det er opp til den enkelte hundeier jeg da, Tesh storkoste seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo faktisk litt interessant, nå som jeg er hundeløs syntes jeg det er koselig med muligheten for å passe litt hunder. Både med tanke på fremtidige hundeplaner, og det at jeg liksom ikke klarer et helt hundeløst liv.

Håper noen kan litt om regler rundt dette, selvom jeg bare tenker å passe litt iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo faktisk litt interessant, nå som jeg er hundeløs syntes jeg det er koselig med muligheten for å passe litt hunder. Både med tanke på fremtidige hundeplaner, og det at jeg liksom ikke klarer et helt hundeløst liv.

Håper noen kan litt om regler rundt dette, selvom jeg bare tenker å passe litt iblant.

Mumle noe om Malle og 25. juli og sånt. :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...