Gå til innhold
Hundesonen.no

Tenk deg godt om før du skaffer deg hund!!!

Taz

Recommended Posts

Hvor mangen er det som faktisk tenker seg godt igjennom før de får en hund i hus?

Ikke mangen virker det som..

Snakket nettopp med en på msn som sier at broren hans skal avlive den ene hunden sin og gi bort den andre.

Hvorfor? Joda, for han var lei av at de stelte i stand trøbbel.

Hvordan klarer folk å finne det som en god nok grunn til å avlive en hund.

:evil:

Så tenk deg godt om før du skaffer deg hund, er bare hunden det går

utover uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er synd når folk ikke tenker seg om, det verste jeg hører er om folk som slipper ut kaniner fordi de tror de tåler å være ute alene, har også hørt om folk som har sluppet ut marsvin, hamster og små dansemus, hvor tette går det ann å bli?? #-o

Da er det nesten bedre om de hadde fått slippe eller blitt omplassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er MANGE som bare tenker "kanskje vi skal skaffe oss hund" også ender de opp med den hunden som stod i avisen i går... Kjenner faktisk flere som har gjort det, og det eneste jeg kan gjøre er å oppmuntre dem til å gjøre noe med hunden, lp eller hva som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' er MANGE som bare tenker "kanskje vi skal skaffe oss hund" også ender de opp med den hunden som stod i avisen i går... Kjenner faktisk flere som har gjort det, og det eneste jeg kan gjøre er å oppmuntre dem til å gjøre noe med hunden, lp eller hva som helst..[/quote']

En i klassen min har hund som er på alder med Mona. De tror det er labrador, men det kan også være blanding :roll: Etter hva jeg veit pleier ikke labradorer å ha hvite flekker i brystet eller være store og kraftige? De har gått valpekurs, og han bare lo når han fortalte om hvor uoppdragen den er. Det første de skulle lære han hjemme når de hadde fått han var apport. Den fikk kjeft når den tissa inne. Og de sier sittsittsittsittsitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig her... alt for mange som faktisk skaffer seg hund uten å tenke seg om...

kan faktsik bli kjempe dyrt å ha hund ( sykdom o.l) og det er som regel alltid noe den trenger

så syntes at fler skal tenke seg om både en og ti ganger...

er en avgjøresle som må tenkes nøye igjennom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradorer kan ha hvite flekker på brystet :wink:

Hmm.. Men etter alt han har sagt virker den ikke som en labrador, den er skikkelig stor og kraftig, og har bredere hode og skalle enn en labrador, jeg har møtt den. Og jeg ser at det ikke er en labrador.

Hvertfall, poenget var at det er et impulskjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Men etter alt han har sagt virker den ikke som en labrador, den er skikkelig stor og kraftig, og har bredere hode og skalle enn en labrador, jeg har møtt den. Og jeg ser at det ikke er en labrador.

ja skjønner, jeg kjenner også en lab som har hvit flekk på brystet, stooort hode, første jeg sa når jeg traff den var "er det rottweiller i den?", og det viser seg nå at den er 25%rottweiller...OG den kommer fra lions førerhundskole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som planlegger hundekjøpet som også er ganske "klumsete" som førstegangseiere. Og er hunden dems bare ni måneder har de forhåpentlig masse tid å lære på. Ikke alle vet hvordan det er lurt å lære inn nye ting, eller hva de bør lære først. Det blir ofte en del prøving og feiling. Det betyr ikke at de nødvendigvis er dårlige hundeeiere. Du sier de har gått valpekurs? Og det er jo mere enn mange gjør.

Ikke alle er interessert i å ha den type hundehold hvor man er aktiv innen lp eller ag. Sånn er det bare. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som planlegger hundekjøpet som også er ganske "klumsete" som førstegangseiere. Og er hunden dems bare ni måneder har de forhåpentlig masse tid å lære på. Ikke alle vet hvordan det er lurt å lære inn nye ting, eller hva de bør lære først. Det blir ofte en del prøving og feiling. Det betyr ikke at de nødvendigvis er dårlige hundeeiere. Du sier de har gått valpekurs? Og det er jo mere enn mange gjør.

Ikke alle er interessert i å ha den type hundehold hvor man er aktiv innen lp eller ag. Sånn er det bare. :lol:

Nei, men jeg vet litt om denne familien da :D F.eks at 2 av 4 er allergiske og de må bade bikkja konstant. Jeg aner ikke hvorfor de har hund, ingen av de er spesielt interessert..

Hunden klarer seg nok den, men det spørs når de blir lei, for nå er det kanskje morro, men hunden kan ikke oppføre seg. Hørt fra fler i klassen at han som eier den bare ler og klapper den når den herjer borte hos venner av han, og at den ikke hører i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg vet litt om denne familien da :D F.eks at 2 av 4 er allergiske og de må bade bikkja konstant. Jeg aner ikke hvorfor de har hund, ingen av de er spesielt interessert..

Hunden klarer seg nok den, men det spørs når de blir lei, for nå er det kanskje moro, men hunden kan ikke oppføre seg. Hørt fra fler i klassen at han som eier den bare ler og klapper den når den herjer borte hos venner av han, og at den ikke hører i det hele tatt..

Tviler ikke på at du sier som gjør med god grunn. Men ettersom jeg aldri vet mer enn det du skriver, må jeg få kommentere ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det bli født labrador med hvitt i brystet, men det er ikke vanlig. Cita har 6 hårstå med hvitt i brystet, og vi ringte til kennelklubben når vi kjøpte henne for å høre om det var lovlig i utstilling. Ja, det var det, men om det hadde vært mer hadde det ikke vært lovlig. Det skal altså ikke være meget tydelige flekker i brystet på en labrador om den skal bli godkjent. Men det kan jo være at hunden har gale farger da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...