Gå til innhold
Hundesonen.no

Konsert i New York - flybilletter, hotell, osv..


Mackenzie
 Share

Recommended Posts

Jeg og ei venninne skal på konsert i Madison Square Garden den 3. desember i år. I tillegg til konsertbiletter må vi også kjøpe flybilletter og skaffe hotell - og dette så billig som mulig (siden vi alt har brukt mange tusen på konsertbilletter).

Vi trenger fly og hotell til 3 personer siden vi må ha med en voksen for å kunne sjekke inn på hotell. Tenker å fly inn en dag før konserten, og dra hjem en dag etter konserten. Altså fra 2-4. desember. Eventuelt bare en natt for å spare penger, spørs litt på hva fly og hotell kommer på.

Noen som har tips til rimelige flybilletter? Vi er altså to på 16 år og en voksen. Har hørt at Norwegian skal begynne med 2000,- -flyvninger til NY, men så leser jeg at det ikke skjer før i 2013..

Hva med hotell? Så billig og nært MSG som mulig. Skal bare sove der, så har ikke mye å si hvordan det er ut ellers..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.wideroe.no <<<< flybilletter. Her kan du kjøpe flybilletter både hos SAS og United (som flyr direkte fra Oslo til New York), samt hos Icelandair (som flyr via Reykjavik), og alle andre operatører (via Frankfurt, London, Zurich, Amsterdam og så videre). Du får de absolutt billigste billettene, og du kan være trygg på at om noe skjer - så er dere i trygge hender.

Norwegian har ikke fått AOC, slots i gitte byer, og ei heller har flyene deres en gang kommet ut av produksjonslinja på Everett. Så der er det enda en lang vei å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig søke-funksjon finn.no har, man går jo ikke som barn om man er 16 år. Ser det er samme resultater med Aeroflot, men Brüssels kommer ikke opp. De er i star alliance så de skal også komme opp hos wf.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men framdeles brussels. Skjønner ikke hvorfor ikke de kommer opp hos wf. Får spørre dem hva slags bug det er :P

(De skal alltid få opp de billigste billettene fra de operatørene som er under samma alliansen, så her er det noe muffens :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLM er 12000, men reiser du lørdag 1 desember (med retur 4 desember) er billetten 4000 bare, altså 1/3 av prisen. Har alltid reist med KLM når vi skal til statene, greit flyselskap, og vi har alltid fått billigere enn dette. Men, er sikkert endel som skal ha førjulsshopping til NY, hehe.

Edit: sjekket continental/united airlines og, samme greia der, over 15 000 om du reiser 2-4 des, reiser du 1-4 blir det plutselig bare 1/3 av prisen (mellom 4-5000 per pers), ville defiitivt vurdert å reise 1-4, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så mange av disse totusenkronersbillettene på hver flight uansett, Norwegian kommer nok til å kjøre noen få billetter til 2000,- og resten til "vanlig" pris...

En ekstra natt eller to på hotell i NYC vil uansett ikke komme opp i de 10.000,- man må betale ekstra for flybillett per pers for å reise i helgedagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The New Yorker hotell kan i alle fall anbefales - vis-a-vis Madison Square Garden (slippe drosjer til/fra - er verdt noen kroner det også), ligger i samme gate som Macy shoppingsenter + Empire State Buliding (alt i gåavstand)... Men kanskje for dyrt, da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, her er iallefall billig hotell: http://www.hotels.co...te_newest_first

Det er det verste hotellet jeg noen gang har bodd på, men det er fryktelig sentralt og veldig billig. 2923,- for tre personer fra 1. - 4. desember.

Kan være noe å satse på det ja.. Tviler ikke på at hotellet er dårlig, haha. Det er vi forberedt på alle sammen. Vil bare komme unna med dette og bruke minst mulig penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr alltid KLM til statene, super service, stort sett greie priser, og anbefales generelt på det varmeste :)

Forresten - dere har ikke vurdert å bli et par dager og se byen da? Man kan finne mange greie hotell-løsninger i en så stor by (mange kule hostel f.eks), og juleshoppingen går liksom litt lettere på Macy's og Times Square enn på her hjemme, føler jeg da :P NY er verdt et par dager altså, verdens beste by! :D

Virgin Atlantic og British Airways er vel gjerne også alternativer, men er ikke helt det samme som KLM altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi funnet ut at vi flyr med KLM den 1. og drar hjem den 4. Sparer faktisk mye på dette, hvertfall når vi valgte et billig hotell (det Annegru linket til :lol: ) Har veldig lyst til å være lenger i NY når vi først er der, men kan ikke pga skole. Blir mest sannsynlig mye tid i USA på meg til neste år uansett, siden jeg tenker å være utvekslingsstudent :) Så dette holder i første omgang.

Takk for all hjelp! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi funnet ut at vi flyr med KLM den 1. og drar hjem den 4. Sparer faktisk mye på dette, hvertfall når vi valgte et billig hotell (det Annegru linket til :lol: ) Har veldig lyst til å være lenger i NY når vi først er der, men kan ikke pga skole. Blir mest sannsynlig mye tid i USA på meg til neste år uansett, siden jeg tenker å være utvekslingsstudent :) Så dette holder i første omgang.

Takk for all hjelp! :D

Så bra :) Gled deg, New York er fantastisk! :heart::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! *sukk* New York! Jeg elsker den byen virkelig! og dere får sett den julepyntet i tillegg! Har hørt at tilåmed NewYorkere gleder seg til ett julepyntet New York i flere uker før den faktisk pyntes!

Håper dere får en knall tur og fantastisk konsertopplevelse! Husk varme klær! Det er rimelig kjølig der på den tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi funnet ut at vi flyr med KLM den 1. og drar hjem den 4. Sparer faktisk mye på dette, hvertfall når vi valgte et billig hotell (det Annegru linket til :lol: ) Har veldig lyst til å være lenger i NY når vi først er der, men kan ikke pga skole. Blir mest sannsynlig mye tid i USA på meg til neste år uansett, siden jeg tenker å være utvekslingsstudent :) Så dette holder i første omgang.

Takk for all hjelp! :D

Hihi.. Bare hyggelig :) Og så Hotel Carter, da! :D Heldigvis er det nok av ting å gjøre i NYC, så dere slipper å henge på hotellet mer enn nødvendig. Og nå er det snart 7 år siden jeg bodde der, og det kan jo hende de har pusset opp noe siden da... De hadde rent sengetøy, husker jeg...

Håper dere får en fin tur, iallefall! Hvilken konsert er det dere har billetter til, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Gled deg, New York er fantastisk! :heart::wub:

Er det jeg også har fått inntrykk av ja, så gleder meg veeeldig :D

Ah! *sukk* New York! Jeg elsker den byen virkelig! og dere får sett den julepyntet i tillegg! Har hørt at tilåmed NewYorkere gleder seg til ett julepyntet New York i flere uker før den faktisk pyntes!

Håper dere får en knall tur og fantastisk konsertopplevelse! Husk varme klær! Det er rimelig kjølig der på den tiden :)

Det må være en opplevelse i seg selv det med julepyntede gater i NY :)

Varme klær må nok med ja...

Hihi.. Bare hyggelig :) Og så Hotel Carter, da! :D Heldigvis er det nok av ting å gjøre i NYC, så dere slipper å henge på hotellet mer enn nødvendig. Og nå er det snart 7 år siden jeg bodde der, og det kan jo hende de har pusset opp noe siden da... De hadde rent sengetøy, husker jeg...

Håper dere får en fin tur, iallefall! Hvilken konsert er det dere har billetter til, egentlig?

Ja, sånn jeg har forstått det etter å ha lest anmeldelser av folk som har vært der, så er det virkelig ikke så ille som man først tenker. Rommene er trange, men helt greie. Renholdet er bra og betjeningen hyggelige, så tror det skal gå fint. Som du sier er det jo uansett ikke mye tid som skal brukes på rommet heller :)

Skal på konserten til One Direction - britisk-irsk boyband :D Hehe, typisk sånn som tenåringsjenter blir gærne over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...