Gå til innhold
Hundesonen.no

Runderingstrening Mandag 04.06.12

Recommended Posts

Skrevet

God bedring, Anette! Håper du kommer deg fort :)

Jeg aner ikke hvor vi skal være, men til Maridalen er det vel ganske greit å komme seg til kollektivt. 51-bussen går inn i dalen. Den går fra Nydalen, og man kan bytte fra både 22/25 og 54 bussen ved skibakken (stoppet der heter visst noe annet nå, husker ikke helt hva!) eller brekkekrysset. Hvis kjæresten min blir med kan vi plukke opp en eller to personer på veien :) vi bor på Kjelsås.

Skrevet

AnetteH: T har rett til å tviholde deg hjemme nå altså, etter det du har vært igjennom! Hehehe! :P

Jeg fikk akkurat melding om at jeg kanskje må jobbe imorgen kveld.. Jeg håååååper ikke det for jeg har gleda meg til dette..! :( Krysser fingrene...

Hvis ikke vil vi være med neste gang! Er veldig gira på å lære om rundering.

Skrevet

Det blir ved Sandermosen / Stenbordet.

Pippin; hvis du ikke skal jobbe så kan du sende meg en pm, så kan du sitte på. :)

Skrevet

Hvor er det? :P

http://goo.gl/maps/zTLP på A.

går nok ikke buss der.

Veibeskrivelse:

Kjør Maridalsveien nordover til veikrysset ved Hammern. Her tar du nye Maridalsvei til høyre. Første veikryss er ved Maridalen kapell hvor du tar av Greveveien til høyre. Følg veien langsmed vannet - over en bro - og videre oppoverbakke nordover.

Du kommer til en parkeringsplass på venstre side kalt steinbordet. Her parkerer vi.

Guest janson
Skrevet

Jeg innså brått at jeg faktisk har eksamen på torsdag, og tenkte det kanskje var greit å få lest litt til den.. :icon_redface: Men jeg blir veldig gjerne med en annen gang!

Skrevet

Går det greit om en jeg kjenner blir med? Hvis vi kommer :) hun syntes det hørtes veldig interessant ut!

Det går fint :)

Ok :) Sier ifra så fort jeg hører noe imorratidlig jeg :)

Supert!

Skrevet

Ah.. Om det ikke går kollektiv bort dit kan jeg ikke komme :hmm:

Vi kan plukke deg opp ved Brekkekrysset hvis du vil :) Nr mitt er 45202077, så kan vi jo evt avtale nærmere på sms :)

Skrevet

Ok. Er det helt sikkert at dere kommer Michellus og Martine? Lurer på å avlyse hvis ikke.

Da tar vi det heller en annen dag :)

Skrevet

Vi kommer i hvert fall :) men vi har egentlig aldri trent rundering før da. Så vi har ikke så god peiling, men kan være figurant i hvert fall :)

Guest Michellus
Skrevet

Ja, får visst ikke byttet vakt. Så jeg kommer ikke :(

Men takk for tilbudet Martine :)

Skrevet

Hva vil du da, Marie? :) vi har jo ikke gjort det før, så du får nok bedre utbytte av det dersom vi tar det en dag flere som kan det blir med vil jeg tro?

Skrevet

Det gjør ikke noe at du ikke har gjort det før altså Martine, supert at du ville! Men da jeg planla så var det meningen å droppe stallen, men nå ble jeg nødt å dra dit likevel. Finner gjerne en annen dag og håper dere blir med da istedet :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...