Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen, Lillehammer :)


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

:bananas: :bananas:

Resultater må til

Santos tok jo BIR som eneste japse valp :P

Også tok han BIS3 :bananas:

Vi e strålende fornøyd med dagen :D

Santos syns hele denne varmen var bare teit, så han bare satt på bordet og koste med dommeren, hehe :D

Fikk grilla meg godt idag å.

Hadde ett mål (Sånn utenom utstilling) og det var å få farge på leggene, haha :P

Vel, mission completed. Problemet var bare at det var feil farge. haha :P

Har også fått hilst på SandyEyeCandy idag :bananas:

Grådig koselig var det :D :D

Da var det endelig gjort å, hehe :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da, Gratulerer. :D

Så dere på hvilken voksen japansk spisshund vant bir/bim ?. Er så nysgjerrig :sweat:...

Tommy, tok 3xBIS Veteran og 2xBIR

Også må eg ærlig inrømme at eg ikkje har navnet på BIM og siste BIR hunden.

Men kennel Ice White tok BIM igår hvertfall, og kennel Donaasen tok BIR idag.

Og dagens utstillinger er det sykeste JEG har vært med på :bananas:

Altså Santos tok jo 2xBIR valp idag også. Greit nok det.

Så skulle vi gå BIS finalen da, med lille Santos som IKKE har gått mer en 2meter bra gjennom hele utstillingen.

Vi har INGEN forventninger til lille skjønnheten.

Kom inn i første BIS finale, går en runde og Santos skjønte jaggu at "Åja vi driver med utstilling, ja men da skal jeg gå sånn som jeg kan jeg" og han gikk så supert :D Og jeg ble så glad. Etter en runde, så står dommern der med BIS rosetten og ser på meg. Jeg ser rundt meg og liksom venter på at noen av de andre skal gå å hente denna BIS rosetten min, men han ser fortsatt på meg, og DA går det opp ett lys for meg at det var JEG som ble "Best in Show" med Santosen min :w00t: :w00t: :w00t: Og ja jeg ble helt passelig glad, og samboeren til oppdretteren hørte meg helt bort til bobilen sin 100m unna :innocent: :innocent:

Neste BIS finale, nok en gang ingen forhåpninger, men vi håpte at denne dommeren ville kanskje gi han en BIS2 (3 valper med i BIS finalen) For hun likte Santos veldig godt under rasebedømmelsen. :D Vi går en runde, stiller opp, og Shiba fikk BIS3, da tenkte jeg jess, der var BIS2 i boks, hehe. Det var jo den amerikanske akita klubben sin utstilling dette og det var også en amerikansk akita valp der. Men neida, hun gikk bort til Akitaen og ga den BIS2, så jaggu gikk Santos nok engang HELT til topps.. :jump: :jump: Og ja vi er så stolt så stolt og så glad så glad. :bananas: :bananas: 3xBIR + 1x3BIS + 2X1BIS :bananas: :bananas:

522292_10150818674452352_581597351_9770065_1040111901_n.jpg

(Har ikke med kamera, lemt hjemme :P . Så blir bare ett mobil bilde) :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så utrolig gøy å se hvor glad du blei, Sasha&Kiara! :lol: Og når den hjemmelagde skjønnheten går til topps TO ganger er det grunn til å være stolt!

Imouto blei nr 3 i åpen klasse på shibaklubbens utstilling, og var så utrolig flink! Fikk en fantastisk kritikk og gjorde mamsen sin veldig stolt. :wub: Ingen ck. Jeg hadde bare meldt henne på en utstilling per dag, og i dag fikk hun også excellent, men blei uplassert i klassen og uten ck. Igjen veldig flink!

Vi har hatt en fantastisk helg, med litt for flott vær for en utstilling, hehe. Jeg er skikkelig imponert over jentene denne helga, de har vært superblide, lekne og helt skjønne hele helga. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye igjen. Synd vi ikke hadde mulighet til å ta turen der og stille søsteren kunne vært artig det :P

Nå bare venter vi i spenning til japaner klubben sin utstilling hvor vi går i junior for første gang, blir grådig spennede med tanke på hvordan disse to har gjort det på valpeskuer :thumbsup:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Sasha&Kiara:

Her er Donåsen-hundene:

Norsk American Akita Klubb. 27.05.12

N SUCH Ice Braker "Nero" BIR & 4BIS

Norsk Akita Klubb 27.05.12

N UCH Donåsen`s Dona Elena D`holliday "Ella" BIM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så utrolig gøy å se hvor glad du blei, Sasha&Kiara! :lol: Og når den hjemmelagde skjønnheten går til topps TO ganger er det grunn til å være stolt!

Imouto blei nr 3 i åpen klasse på shibaklubbens utstilling, og var så utrolig flink! Fikk en fantastisk kritikk og gjorde mamsen sin veldig stolt. :wub: Ingen ck. Jeg hadde bare meldt henne på en utstilling per dag, og i dag fikk hun også excellent, men blei uplassert i klassen og uten ck. Igjen veldig flink!

Vi har hatt en fantastisk helg, med litt for flott vær for en utstilling, hehe. Jeg er skikkelig imponert over jentene denne helga, de har vært superblide, lekne og helt skjønne hele helga. :)

Haha :P Eg trodde ikkje det var meg han mente :P

Og da ble det jaggu litt glede når jeg faktisk skjønte det var meg, hehe :D

Oppdretteren, var jo helt i ekstase hun også :D

Var jo gøy med Imouto også :D

Gøy når det går over all forventning :D

Takk alle sammen :D

KJEMPEGØY rett og slett :D

Jeg småler litt for meg selv enda når jeg tenker på det :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en flott dag på lørdag, knall vær og hyggelige folk

:D

Jeg hadde meldt på mine 3 frøkner, var en stund i tvil om alle skulle bli med, men valgte til slutt å ta med alle.

Pippi trakk jeg med en gang hun kom i ringen og vi skulle begynne å løpe, for dette var virkelig ikke dagen hennes stakkar, så nå er hun pensjonert fra utstillingsringen. Pippi er nok veldig fornøyd med det :)

Kiri hadde jeg ingen forhåpninger til, da hun ikke er en veldig pen shiba :P MaritaS fikk en stund det ærefulle oppdraget ( :lol: ) med å vise dronningen, men siden jeg trakk Pippi, viste jeg henne selv. Og hun virkelig glimret til i ringen, løp pent, og stilte seg opp som bare en dronning i godhumør kan gjøre :) Hun fikk VG, og noe mer hadde jeg ikke regnet med. Det som var stas, var at hun fikk så mye skryt om musklene sine, og at hun var i knallform :jump: Når man er vant til å stille ei dronning som ser ut som et beinrangel, er det utrolig stas at når hun virkelig er i form og god hold, legger folk merke til det :D

Lexi var meldt på på begge utstillingene på lørdag, store juniorklasser, veldig gøy å stille mot mye konkurranse. Det var varmt, og hun var noe daff i ringen stakkar, men sjarmerte folk som vanlig (skjønner ikke hva det er med den hunden, alle smelter som smør rundt hu :lol: ). Første utstilling fikk hun exc, og uplassert i klassen.

Var veldig i tvil om jeg skulle stille henne runde nr 2 pga varmen, men gubben og sønn var i parken og hilste på troll, og når de kom ned igjen var det rett før vi skulle i ringen, så da valgte vi å bli til det var over :) Våknet litt til liv med en skinkebit fra Kiyomi viftende foran nesa, og var som vanlig proff i ringen. Hun fikk exc, og ble nummer 4 i klassen :D Det var gøy det! Det beste var jo at vi fikk en kul leke i ringen, så hun kunne herje litt å :D

Alt i alt er vi veldig fornøyde med helga, en flott måte å tilbringe lørdagen på :D

Neste år blir det vel å koste støv av gamlefar, så han kan showe i vet.klassen :lol:

Edit: glemte jo helt å si: GRATULERER til alle fornøyde!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...