anton123 Skrevet 18. Mai 2012 Rapporter Skrevet 18. Mai 2012 Hei jeg lurer på det er noe avgift på spranget når det gjelder blandingshunder? Siter
Lola Pagola Skrevet 18. Mai 2012 Rapporter Skrevet 18. Mai 2012 Det blir opp til hannhundeier å avgjøre. Det er heller ikke påbudt med sprangavgift hos renrasede. Siter
xxx12345 Skrevet 18. Mai 2012 Rapporter Skrevet 18. Mai 2012 Etter min mening er spørsmålet man bør stille seg hvorfor man bevisst skal lage blandingshunder... Jepp, vet det ikke var spørsmålet, men jeg sier det lell jeg 7 Siter
bisQuit Skrevet 18. Mai 2012 Rapporter Skrevet 18. Mai 2012 Eg kjenner eg blir fysisk dårlig kvar gang spørsmålet om blandingshunder dukker opp... Slutt no for **** og bevist avle på slikt.! 3 Siter
Castella Skrevet 26. Juni 2012 Rapporter Skrevet 26. Juni 2012 Eg kjenner eg blir fysisk dårlig kvar gang spørsmålet om blandingshunder dukker opp... Slutt no for **** og bevist avle på slikt.! Det var da voldsomt! Jeg støtter ikke blandingsavl, men har ikke noe imot blandingshunder, har en selv...kunne kjøpt det igjen. Siter
Hermes Skrevet 26. Juni 2012 Rapporter Skrevet 26. Juni 2012 Eg kjenner eg blir fysisk dårlig kvar gang spørsmålet om blandingshunder dukker opp... Slutt no for **** og bevist avle på slikt.! Det er kanskje ikke aktuelt i Norge, men det er da flere land hvor det er lange tradisjoner for å avle blandingshunder for bruks. Siter
bisQuit Skrevet 29. Juni 2012 Rapporter Skrevet 29. Juni 2012 Det var da voldsomt! Jeg støtter ikke blandingsavl, men har ikke noe imot blandingshunder, har en selv...kunne kjøpt det igjen. Eg har ingenting imot blandingshunder, men eg har virkelig noe imot og bevist produsere dem... Siter
Hermes Skrevet 29. Juni 2012 Rapporter Skrevet 29. Juni 2012 Eg har ingenting imot blandingshunder, men eg har virkelig noe imot og bevist produsere dem... Skal man avle - blanding eller ei - så håper jeg det er "bevisst". Det er ikke stort bedre med lite gjennomtenkt avl på rasehunder enn på blandingshunder. Siter
Snøfrost Skrevet 30. Juni 2012 Rapporter Skrevet 30. Juni 2012 Det er kanskje ikke aktuelt i Norge, men det er da flere land hvor det er lange tradisjoner for å avle blandingshunder for bruks. Vi har en sterk tradisjon for det i trekkhundmiljøet. Alaska Husky er soleklart den vanligste konkurranse og turistkjørings trekkhunden, og de er blandingshunder avlet for bruks. Men til gjeting og jakt vet jeg ikke om noen tradisjon i Norge, bare fra andre land. Edit: Sånn utover slike bruksblandinger så er heller ikke jeg noe glad i produksjon av alle disse designer blandingshundene (mildt sagt). og lite gjennomtenkt avl er aldri av det gode slik jeg ser det. Siter
Recommended Posts