Gå til innhold
Hundesonen.no

Sår på labben, antibiotika?


Recommended Posts

Jeg var på skogstur idag med Nitro og på tilbaketuren så jeg at han blødde på baklabben. Da jeg kom hjem skylte jeg foten, men det så ikke ut som noe værre enn småsår. Etter en stund innomhus, begynte han å halte omkring på 3 bein og jeg studerte foten nøye og så nærmere på sårene (gravde neddi pelsen). 2 små sår på knokene på labben. Jeg så at begge var litt dyp og jeg klemte på dem og det rant ut litt klar væske og det luktet litt. Det kan vel ikke gå betennelse i foten på 2 timer!? Han hinker omkring på 3 bein nå og jeg har renset så godt jeg kunne med pyrisept. Men er det nok? Nårtid må man vurdere antibiotika feks?

Jeg kjenner at jeg blir så usikker hver gang når det kommer til dette. Nårtid dra til dyrlegen pga sår. De er jo kjempesmå de sårene. hmm men vet ikke om Nitro "overdriver" da, med den haltingen sin. (ser mye værre ut pga det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund fikk kutt som gikk over hele trefeputa og ganske dypt. Dyrlegen ga oss antibiotika, men tror stengt tatt det ikke var nødvendig. (mulig jeg tenker sånn fordi dyrlegen ikke er til å stole på og bare vil ha penger)

Men sånn det høres ut på din så kan det nok være lurt.å hvertfall oppsøke dyrlege å høre. Evt bare føge godt med å ta på en potesokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...