Gå til innhold
Hundesonen.no

Wow.... finnes det noen kattelov?


Hampus
 Share

Recommended Posts

Så rart. Noe sånt har jeg aldri hørt om før. Jeg leste ikke hele artikkelen, men hvis det er bare ett vitne til dette så må jeg tilstå at jeg tviler litt. Kan det ha vært en kattehater som har funnet på historien?

Bildet over artikkelen viser forresten min Murre. :aww:

124.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier egentlig et nyfødt lam?

Katter ER dyktige jegere. Selv mine såkalte innekatter (de kommer ut i store løpegårder) med veldig minimal erfaring fanger fugl og mus om de får sjansen.

Mange katter tar kaniner, et dyr som veier nesten like mye som demselv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge artikkelen var det vel bare han og kona som så disse kattene i action.

Jeg elsker katter, og har hatt katt fram til for snart 3 år siden.

Men siden jeg har 4 hunder, og vi reiser mye, så har vi lagt kattelivet på hylla.

Hadde alltid så dårlig samvittighet for kattene når vi var bortreist, selv om vi alltid har hatt folk til å bo sammen med e hjemem hos oss.

Litt deilig å slippe den delen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett par katter som jobber sammen kan nok legge ned ett lam lett...Lam er ikke akk de støeste og raskeste dyra...leste ikke artikkelen, men hvis lamma var nyfødte (ca) så er det hvertfall lett...

Hadde skutt kattene rett ned jeg og tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Spesielt, trodde virkelig ikke de kunne ta så store dyr. Jeg som ble sjokkert over at gamlepusen til bestemor og bestefar hadde klart å drepe ekorn. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske utrolig, men jeg blir alikevel ikke så overrasket. Noen katter kan bli ganske digre, og om de samarbeider om et nyfødt lam så skal det teoretisk sett være mulig. Tilsammen veide de visstnok 19 kg står det i den andre artikkelen, og det er noen kg med muskler og klør da, ja.

Vår huskatt er over 8 kg, og jeg vil nok tro han kunne vært kapabel til mye rart, om han hadde giddet :rofl: (og nei, han er faktisk ikke tjukk, han er bare diger)

185921.jpg

Vet ikke hvor godt det synes på bildet, men han er i allefall en god del større enn sheltiene våre, som veier henholdsvis 5 kg og 6.3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...