Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken liten hund passer sammen med Grand Danois?


Bergino
 Share

Recommended Posts

Vi har vært uten hund i tre år, og det er lenge nok! Vi ønsker nå å skaffe oss to valper, den ene skal være en Grand Danois, en rase som vi har hatt to ganger før. Den andre skal være relativt liten, men vi sliter litt med å velge. Den korte lista består nå av Jack Russell terrier, Boston terrier, Kromfohrländer og Liten Podengo portugues. Familien består av to voksne, og to unger på 10 og 13.

Ingen tvil om at Jack Russell er en kjempemorsom hund, men jeg tror kanskje den blir litt for heftig for oss, resten av familien er uenig. Boston terrier virker også lovende, men jeg leser at de promper mye. Er det et reelt problem? Liten Podengo portugues har den størrelsen vi opprinnelig hadde tenkt oss, spørsmålet er om de vil kunne gå greit sammen med en Grand Danois, eller blir den for skjør og puslete? Vil sette stor pris på om noen ville diskutere dette litt for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaja T&A her på forumet har jo GD og dvergpinscher, det fungerer bra det. Ellers er størrelsesforskjell som oftest ikke noe stort problem, men jeg ville nok enten ventet til granden var voksen før jeg skaffet en valp, eller omvendt. GD er ganske klønete som valper, og vet ikke helt hvor store de er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at stor klumsete GDvalp neppe er særlig lurt sammen med miniatyrvalp..

Men ang prompingen til boston terrier så er det på ingen måte noe stort problem. Kun av og til - og mest morsomt..

Susanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

<p>Min Boston terrier Molly er veldig interessert i å få med seg Gran Danoisen til treneren vår på lek. Han, på sin side er med på leken, men veldig klumsete, som de andre her sier. De er noenlunde samme alder og det går fint. Mye pga at Molly er så kjapp. Hovedproblemet er at GDen legger labbene og helst brystkassen over Molly, så jeg vet ikke om jeg hadde hatt nerver til å ha begge to på heltid... <br />

<br />

Ang promping. Hvis jeg forer med tørrfor så lukter det dødens, og hun promper masse, mens hvis jeg gir Vom og Hundemat promper hun sjelden og det lukter mye mindre. Har jeg glemt å tine VogH, og må gi tørrfor merker alle det med en gang...</p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...