Gå til innhold
Hundesonen.no

Vennligst skyt meg! Jeg er sååå lei av husarbeid nå...


tm100008
 Share

Recommended Posts

Altså, jeg har støvsuget allerede 3 ganger nå i dag. Vaskemaskinen går med hundetepper og hundehåndklær, og jeg burde også ha tatt en runde med vaskefilla både i høyden og gulvene (og det er ikke lenge siden sist...), men jeg orker ikke det igjen allerede nå.

Jeg er så lei, så lei, så lei av husarbeidet, og det er vel ikke til å stikke under en stol at det hunden som står for den delen.

Jeg har kjøpt en sånn der Hurtta regndress, men den egner seg ikke på lengre turer på min hund. Den kan til nøds brukes for å ut å tisse en liten runde.

Der jeg bor nå er det desverre en dusj som ikke helt egner seg for å dusje den store hunden etter hver tur, for hele badet og meg selv blir skittent og vått. Hunden blir på en måte stående midt på baderomsgulvet her :gaah: Jeg har heller ikke uteslange.

Vær så snill dere erfarne hundefolk, gi meg noen gulltips som kan lette på husarbeidet før det renner over for meg her.

Etter den ene turen i dag så fristet det å ta et bilde av gulvet før jeg støvsuget (igjen), men jeg lot det bare bli med idèen desverre, for jeg forstår nå at det bildet hadde passet helt perfekt til denne tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her har jeg begravd husmorgenet et sted og finner det ikke igjen :D Nei kan bli frustrert selv. Noe får en av ved å bruke ei bøtte og vann og klut og vaske labber når man har vært på tur. Noen sier at blåser det er det store ultimatum for sant. Altså hjem fra tur og blås møkk og søle bort fra hunden og så tar en hunden med inn. Har ikke testet det.

Her er det håpløst for skal den ene hunden ut og tisse blir den andre med og nå som det ahr regnet så er det åtte labber som skal tørkes hver gang vi er ute en tur og vi kan i grunnen være ute et sted mellom fire og ti ganger på dagen. Så til nå har det blitt en stor matte i gangen for å ta i mot dritten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha 9 hunder med samme "problem"...? Da blir nok en som en drøm etterpå. Neida, men som 9-hundseier (ja, alle bor inne, selv om de også har hundegård hvor de er en del på dagtid) er det en ting jeg virkelig synes hjelper, og det er hundeblåser! En fantastisk oppfinnelse som blåser pelsen tørr og tilnærmet fri for løse hår, sand, støv osv.. Jeg har denne: http://hunden.mamutweb.com/Shop/Product/Airmax-%22EXSTREME%22-2-motors-t%C3%B8rker/2500AMX-2C5 og er veldig fornøyd! Du finner de mye billigere også, men igjen, 9 hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet noe som effektiv gjør at det er halvparten så mye hår og sand inne. Jeg bor på en sikkert en av områdene i Norge med mest sand i skog og landskap og dyrene ser jo ut der etter.

Jeg invisterte i en blåser som var på tilbud og har den på gangen. Når jeg kommer hjem fra tur og bikkjene er våte eller skittene så blåser jeg av de ute før de får komme inn. Vips forsvinner det meste av løse hår, sand og møkk i pelsen.

Jeg har merket utrolig forsjell nå på våren i forhold til i fjor når jeg ikke hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha 9 hunder med samme "problem"...? Da blir nok en som en drøm etterpå. Neida, men som 9-hundseier (ja, alle bor inne, selv om de også har hundegård hvor de er en del på dagtid) er det en ting jeg virkelig synes hjelper, og det er hundeblåser! En fantastisk oppfinnelse som blåser pelsen tørr og tilnærmet fri for løse hår, sand, støv osv.. Jeg har denne: http://hunden.mamutw...ker/2500AMX-2C5 og er veldig fornøyd! Du finner de mye billigere også, men igjen, 9 hunder...

Å hei! Du er god! :) 9 hunder... Jeg tør ikke engang å tenke på 9 Riesenschnauzere i denne leiligheten her :sweat:

Men den blåseren, er det en av de "høytrykksblåserne"?

4600 kroner for en nesten 10kilos dings.. Jaja, hvis det gir meg mer fri fra støvsugeren, så kan jeg absolutt vurdere det seriøst ja :) Hvor lang tid tipper du det tar å blåse vekk sølevann og sand fra en gris av en Riesenschnauzer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha 9 hunder med samme "problem"...? Da blir nok en som en drøm etterpå. Neida, men som 9-hundseier (ja, alle bor inne, selv om de også har hundegård hvor de er en del på dagtid) er det en ting jeg virkelig synes hjelper, og det er hundeblåser! En fantastisk oppfinnelse som blåser pelsen tørr og tilnærmet fri for løse hår, sand, støv osv.. Jeg har denne: http://hunden.mamutw...ker/2500AMX-2C5 og er veldig fornøyd! Du finner de mye billigere også, men igjen, 9 hunder...

Har modellen under, og signerer på effekten av bruken!

Men med 3 valper (3 har flyttet) ser det allikevel ut som jeg har vasket med gjørme. Vasker en gang om dagen, det får holde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår nå at en blåser er et supert hjelpemiddel.

1. Er det høytrykksblåsere som er det beste her?

2. Blåser dere bare utendørs? Hvis innendørs, fyker sanden da i alle retninger? Hvordan har dere da eventuelt best løst det? Her jeg bor nå kan jeg nok blåse ute, men jeg er på flyttefot og hvordan det blir senere med uteplass for føning det vites jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår nå at en blåser er et supert hjelpemiddel.

1. Er det høytrykksblåsere som er det beste her?

2. Blåser dere bare utendørs? Hvis innendørs, fyker sanden da i alle retninger? Hvordan har dere da eventuelt best løst det? Her jeg bor nå kan jeg nok blåse ute, men jeg er på flyttefot og hvordan det blir senere med uteplass for føning det vites jo ikke...

Jeg har en til under 2000,- og den fungerer bra for meg med 2 hunder. Den kan justeres varme og trykk på.

Det er noe lignene denne, samme merke bare min heter "Alice" og mener jeg betalte rundt 1500,- for den.

Om jeg blåser innendørs så flagrer støv og hår overalt. Jeg står med minst mulig klær eller forkle om jeg gjør det inne. Da også bare inne på hunderommet som er ganske "bart" og lett å tørke av/støvsuge etterpå. Da får du evt ett rom å vaske og ikke ett helt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei! Du er god! :) 9 hunder... Jeg tør ikke engang å tenke på 9 Riesenschnauzere i denne leiligheten her :sweat:

Men den blåseren, er det en av de "høytrykksblåserne"?

4600 kroner for en nesten 10kilos dings.. Jaja, hvis det gir meg mer fri fra støvsugeren, så kan jeg absolutt vurdere det seriøst ja :) Hvor lang tid tipper du det tar å blåse vekk sølevann og sand fra en gris av en Riesenschnauzer da?

Vanskelig å si, tar alldri tiden når jeg blåser, men det er gjort på noen minutter. Det er rimelig heftig trykk i en slik ja, skulle ønske det var like bra trykk i støvsugeren... DET hadde vært noe!

Hehe! Nja, vet ikke om jeg er god eller gal..? :icon_confused: Men jeg har tatt et valg, og i mitt hjem bor det hunder, mange også, og det vil aldri være perfekt inne, det vil være hår og støv, nesten uansett hvor mye jeg vasker. Slik er det her, så får man velge å ikke komme på besøk om man ikke liker det :P

Jeg forstår nå at en blåser er et supert hjelpemiddel.

1. Er det høytrykksblåsere som er det beste her?

2. Blåser dere bare utendørs? Hvis innendørs, fyker sanden da i alle retninger? Hvordan har dere da eventuelt best løst det? Her jeg bor nå kan jeg nok blåse ute, men jeg er på flyttefot og hvordan det blir senere med uteplass for føning det vites jo ikke...

1. ja.

2. Blåser bare utendørs ja, hadde blitt storm skulle jeg gjort det inne! Og ja, da hadde det blitt støv og møkk over alt. Nå er min ekstremt kraftig da..men den kunne jeg virkelig ikke brukt inne. er jeg så uheldig å treffe vannskåla i hundegården med blåseren fyker det vann over alt, hehe.... Står ute på trappa eller i hundegården når jeg blåser de. Ingen naboer å ta hensyn til her, men vet folk i rekkehus/leiligheter som blåser hundene på veranda også. Trodde hundene skulle bli skeptisk til blåsinga, men det går så fint så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn microfiber matte i bilen som suger til seg møkk og drit, i gangen får de ligge og tørke om de er sølette så jeg kan bare vaske over/støvsuge. Har også blåser,og ja det blir stooorm inne. men jeg får av så utrolig mye pels og drit at det er greit :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier alltid å tørke flatten (basenjien blir ikke så dritten) med et vått håndkle etter lange turer, vi. Tar godt i, og tørker og gnikker. Makes the job much eacher. Men ikke at DET har noe å si, altså, for han gjør opp for seg med å røyte ned alt om dagen. Which reminds me, skal ut og børste litt med furminatoren etterpå også, vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør er: Mikrofiber håndduk i hundesenga, hunden får ligge der til den har tørket opp litt. Eller hunden får ligge på verandaen til den har mistet litt dritt og tørket. pluss at jeg tørker av de det jeg får til og tørke av med håndduk først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg bruker blåseren på badet etter en vask av bikkja og, eh... hrmm.. ikke tro at hunden ikke mister hår fordi om den ikke røyter ;) Blir hårkledde vegger og treffer jeg søppelbøtta (liten sak) så flyr den over baderomsgulvet, så det er trøkk i min også. Burde fortrinnsvis brukes ute, ellers må du regne med å vaske veggene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Du har ikke en hageslange utenfor slik at du kan skylle beina/magen på hunden før du tørker han med håndkle eller føner. Det pleier jeg å gjøre. Slipper å få sand rundt i hele huset av det. Er kjedelig å måtte bruker Blåser vær gang man har vært på tur også da. (syntes ihverfall jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør er: Mikrofiber håndduk i hundesenga, hunden får ligge der til den har tørket opp litt. Eller hunden får ligge på verandaen til den har mistet litt dritt og tørket. pluss at jeg tørker av de det jeg får til og tørke av med håndduk først.

Mikrofiber-håndduker har jeg faktisk ikke prøvd ut. Jeg har nok hatt noen fordommer om at det skulle være overprisede greier som sikker suger fuktighet bra, men som er noe oppskrytt :icon_redface:

Noen merker som anbefales som er verdt å prøve ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser, og klipp han ned på beina, buken, eventuelt napp han. Er pelsen som drar med seg, og ser hvertfall på min at det er milevis forskjell om hun er kort eller lang i pelsen. Kan også bruke showshine til hest for å få pelsen litt glattere, slik at det fester seg mindre. Har ikke prøvd det selv, men fått det anbefalt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåser, og klipp han ned på beina, buken, eventuelt napp han. Er pelsen som drar med seg, og ser hvertfall på min at det er milevis forskjell om hun er kort eller lang i pelsen. Kan også bruke showshine til hest for å få pelsen litt glattere, slik at det fester seg mindre. Har ikke prøvd det selv, men fått det anbefalt.

Jomen, "skamklipper" du henne kort da eller? (altså kortere enn de skal være...)

Han min er en av de Riesen som har plenty hårvekst og det vokser som gras på han, og jeg merker godt at han her drar med seg mer inn enn han første jeg hadde som hadde en annen pelsing med striere og mindre anlegg for "showpels". Jeg klipper han på beinhåra og underlinja sånn som de skal være, og stusser godt over en gang i måneden. Jeg må innrømme at det frister å klippe han råkort, men... ja... hehe :)

Show Shine for hest har jeg prøvd ut. Det var lite effekt, men ga superglatte gulv første gangen da jeg i uvitenhet spraya på innendørs. Det gir en del glans i pelsen og for de som skal teste det ut så husk å spraye på UTE! hehe.. Jeg kan se for meg at det er mer skittavstøtende for de mer korthåra rasene.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomen, "skamklipper" du henne kort da eller?

Han min er en av de Riesen som har plenty hårvekst, og jeg merker godt at han her drar med seg mer inn enn han første jeg hadde som hadde en annen pelsing med striere og mindre anlegg for "showpels". Jeg klipper han på beinhåra og underlinja sånn som de skal være, og stusser over en gang i måneden. Jeg må innrømme at det frister å klippe han råkort, men... ja... hehe :)

Show Shine for hest har jeg prøvd ut. Det var lite effekt, men ga superglatte gulv første gangen. Det gir en del glans i pelsen og for de som skal teste det ut så husk å spraye på UTE! hehe.. Jeg kan se for meg at det er mer skittavstøtende for de mer korthåra rasene.. ?

Yep, fjerner omtrent all beinpels - forutsetter jo at man ikke skal stille da. :lol: Skal se om jeg finner bilder av ribba snuser :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...