Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Beklager at jeg oppretter nytt emne, men vil gjerne ha så mange tilbakemeldinger som mulig.

Nå har jeg snakket med forhandler, og det er mulig for meg og hente 200 kg NP i Trondheim for kr 3100.

Hvor stor fryser har dere som evt bruker å kjøpe stort av dette, og er dere fornøyd?

Spesific'en er ikke et alternativ for meg lengre da jeg er alt annet enn fornøyd, så jeg må visst bare bite i det sure eplet og kjøre langt for fòret sin del :twitch:

Skrevet

Jeg fikk plass til en 20kg blokk i min 100l fryser, men da var det litt annen mat der også, samt at jeg ikke fikk utnytta plassen kjempegodt. Men du må nok vertfall ha 400liter ja.

Skrevet

Okei, takker for svar! :-) Det er det jeg har.

Irriterer meg at jeg leser så omgjengelig om de forskjellige fòrtypene på nettet.. For nå har jeg selvsagt klart å finne litt dritt om NP også. Virker som det er bare V&H som har gjennomgående god omtale.. Men det blir rett og slett svindyrt for meg og handle, da med tanke på frakt.

En guffen følelse og ikke ha mulighet til og fore hundene på det man egentlig ønsker!

Guest lijenta
Skrevet

Du må jo bare satse og finne noe som er bra på dine hunder. Det kan hende NP er bra på dine hunder og ikke på dem som har klaget

Guest Kåre Lise
Skrevet (endret)
Virker som det er bare V&H som har gjennomgående god omtale.. Men det blir rett og slett svindyrt for meg og handle, da med tanke på frakt.

Skjønner ikke helt konklusjonen din her? Du skriver hente i Trondheim, eksempelvis kan du hente 200kg i Melhus for 2600,- i følge den linken. Eller fra produsent 1610,- gir deg ett transportbudsjett på 1490,- mot hva du har presentert. Sikkert flere mulgiheter om du sjekker ut utsalgstedene ink. de private.

red: Elverum kan og være verdt å sjekke. 10 blokker 185,- pr stk gir deg godt budsjett til frakt.

Endret av Kåre Lise
Skrevet

Selv foretrekker jeg å gi NP til mine hunder fremfor V&H, særlig nå etter som det virker som at noe er forandret med V&H. I alle fall får hundene her løsere og mer avføring enn ellers, i tillegg til lettere håravfall og mattere pels. Det virker også som at det er mer væske i maten enn hva det var før. Kan være seg jeg har vært maks uheldige med de partier jeg har fått tak i da ...

NP har jeg vært svært fornøyd med pga at hundene har likt det meget godt, det lukter ikke og det tåler flere dager på benken uten å lukte annet enn leverpostei. Blokka er lettere å dele opp, bare slippe den i bakken og vips har den delt seg fint. Hundene har hatt lite og fast avføring (ikke like lite og porøs som etter kun PREY-metoden). Valper har elsket det og vokst seg bra på det. Pelsen til de voksne er blank og fin, lite røyting. Alt i alt: Meget fornøyd med NP, og av meg får det absolutt høyere karakter enn hva V&H får.

Skrevet

Tusen takk for svar, og Snusken dette var jeg ikke klar over!

Jeg hadde hørt man fikk kjøpe V&H på Melhus, men jeg trodde ikke man fikk kjøpt så mye på en gang!

Har vært inn på linken du viser til, og skal kontakte de i dag :-) Dette blir jo faktisk billigere enn NP også, hele 500 kroner om man kjøper 200 kg!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...