Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på helseattest mm av valpekull


Helene
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på hva dere betaler per valp for å få et kull chippet, evnt. parvo-vaksinert og helseattest. Sist jeg hadde kull, for knapt to år siden, betalte jeg ca 550kr per valp for dette. Da jeg forhørte meg om pris på de lokale klinikkene denne gangen skulle de derimot ha hhv. 1250 og 1100 for det samme? :blink: Skal sies at klinikken jeg var hos sist ikke er av disse, da de har flyttet.

Er dette vanlige priser nå, eller er det bare klinikkene her som tar seg grovt overbetalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler litt under 1000,- pr valp. Total prisen var på 5800,- og noe.

Sist betalte jeg rundt 7-800 pr valp. Men jeg var ikke så veldig fornøyd med gjennomføringen av attesten, veterinæren skrev faktisk på alle attestene at 5 hannhunder hadde balla.. 2 stk av de manglet 1 ball på det tidspunktet. Noe jeg forventer en veterinære skal greie å kjenne.

Denne gangen gikk jeg for den klinikken jeg stoler på selv om den er dyrere. Og jeg har vært innom der med en valp som jeg må ha en ekstra attest på pga en liten halekuperting som de har sett på den klinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke egentlig, men det høres mye ut. Jeg betaler jo halvparten for vaksine og sjekk på min voksne hund...

Jeg betaler også bare rundt 500 for det, men valper pleier normalt ta lengre tid. Man skal skrive attest, føre inn i chip registere, chippe, vaksinere og ha det litt hyggelig med valpen på nytt sted.

Jeg vet at mange dropper vaksinere mot parvo da det ikke er i vaksine programmet lengre. Men jeg velger betale for det siden alle valpene skal til aktive hjem med hunder fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. At de er dyktige er helt klart det viktigste, men ble litt overrasket over denne prisutviklingen. Jeg har en klinikk til jeg skal sjekke ut, så får vi se. Vaksinen dropper jeg ikke i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...