Gå til innhold
Hundesonen.no

Annulert forsikring, hva kan jeg gjøre?


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg rett og slett forbanna, jeg har slitt med AvtaleGiro i nettbanken med Gjensidige, men hatt dialog med dem imens. Idag mottok jeg Restkrav-purring i posten, som ble utstedt 03/04, med frist 05/04.. what the ****? For det første er det jo en himla kort frist, bare postgangen kan jo komme på to dager liksom, for det andre, hvorfor er den ikke i postkassen min før idag? Og det andre er jo at 05/04 vel var en helligdag, så da hadde jeg ikke fått betalt det uansett!

Og når jeg ringer dem får jeg vite at alle forsikringene mine er kansellert... hvordan skal jeg komme meg på jobb nå? Bilen er jo da egentlig ulovlig på veien...

For det første spørr jeg jo meg selv hvor lovlig dette er, jeg har jo hatt dialog med dem, og har heldigvis bevis på at jeg fikk mail fra dem vedr. avtalegiro i slutten av mars, samt dialog med DnB om det samme. Syntes jo det er veldig rart at de ikke engang ringer?

De bør jo ha stusset over at jeg betalte inn en månedssum sist?

Nå er det uansett dessverre slik at det er slik det er nå, og kundebehandleren jeg snakket med idag så han skulle se hva han fikk gjort, men han kunne ikke love at han fikk fikset det..

For det første, hva gjør jeg med bilen? Kan jeg kjøre den, er det evt. noen jeg bør kontakte først, Politi eller Vegvesen for å få en tillatelse? Eller må jeg rett og slett la den stå?

Vil absolutt ikke risikere å få den avskiltet..

Noen som har noe innsikt her, eller gode råd, kanskje kjenner til lovverket rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ønsker heller ikke å bruke AvtaleGiro, men det er eneste måten å få månedlig avtale med Gjensidige på.. Men nå har jeg snakket med dem, og fy fader så forbanna og lettet jeg er på en gang.. det

Har du ikke forsikring, har du ikke lov til å kjøre bilen din på veien. Skjer det noe da, vil du få all skyld og store regresskrav. Ring gjensidige og forlang å snakk me skiftlederen eller noe.. J

Så kvinn deg opp og sett de på plass

Forsikre den hos noen andre imens? Forsikringene gjelder jo instant. Så idet jeg trykte kjøp hos gjensidige gjaldt den,samme hos if osv.

Kjøre uten forsikring er idiotisk så bare kjøp forsikring hos noen andre nå ikveld til gjensidige rydder opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke hjelpe, men fy så kjipt da :(

Utrolig kjipt :( Meeen heldigvis har jeg nå ihvertfall dokumentert skriftlig at jeg har hatt problemer med dette, nettopp med tanke på at jeg hadde problemer med dette ifjor, men da var det snakk om så lite beløp at jeg bare betalte alt i samme slengen.. men det gikk jo aldri så langt som dette da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikre den hos noen andre imens? Forsikringene gjelder jo instant. Så idet jeg trykte kjøp hos gjensidige gjaldt den,samme hos if osv.

Kjøre uten forsikring er idiotisk så bare kjøp forsikring hos noen andre nå ikveld til gjensidige rydder opp :)

Det gjelder ved nytegning, ved overføring av en bil som allerede er forsikret er det 30 dager før det "overføres".. dvs. at de har låst meg skikkelig fast i tillegg, men går jo an å høre med et forsikringselskap imorgen om det lar seg gjøre.

Jeg må jo si at jeg i tillegg føler meg veldig fristet til å overføre alle forsikringene mine til et annet sted.. Gjensidige (som dette tilfelle gjelder) er jo ikke det rimeligste heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Skjønner ikke at dette er så problematisk jeg. Jeg har vært i den sitiuasjonen flere ganger, hvor jeg bare har ringt forsikringsselskapet, så fornyer de forsikringen og sender ny regning. Merkelig at denne saksbehandleren ikke hadde de samme mulighetene til de andre som jobber der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg rett og slett forbanna, jeg har slitt med AvtaleGiro i nettbanken med Gjensidige, men hatt dialog med dem imens. Idag mottok jeg Restkrav-purring i posten, som ble utstedt 03/04, med frist 05/04.. what the ****? For det første er det jo en himla kort frist, bare postgangen kan jo komme på to dager liksom, for det andre, hvorfor er den ikke i postkassen min før idag? Og det andre er jo at 05/04 vel var en helligdag, så da hadde jeg ikke fått betalt det uansett!

Og når jeg ringer dem får jeg vite at alle forsikringene mine er kansellert... hvordan skal jeg komme meg på jobb nå? Bilen er jo da egentlig ulovlig på veien...

For det første spørr jeg jo meg selv hvor lovlig dette er, jeg har jo hatt dialog med dem, og har heldigvis bevis på at jeg fikk mail fra dem vedr. avtalegiro i slutten av mars, samt dialog med DnB om det samme. Syntes jo det er veldig rart at de ikke engang ringer?

De bør jo ha stusset over at jeg betalte inn en månedssum sist?

Nå er det uansett dessverre slik at det er slik det er nå, og kundebehandleren jeg snakket med idag så han skulle se hva han fikk gjort, men han kunne ikke love at han fikk fikset det..

For det første, hva gjør jeg med bilen? Kan jeg kjøre den, er det evt. noen jeg bør kontakte først, Politi eller Vegvesen for å få en tillatelse? Eller må jeg rett og slett la den stå?

Vil absolutt ikke risikere å få den avskiltet..

Noen som har noe innsikt her, eller gode råd, kanskje kjenner til lovverket rundt dette?

Har du ikke forsikring, har du ikke lov til å kjøre bilen din på veien. Skjer det noe da, vil du få all skyld og store regresskrav.

Ring gjensidige og forlang å snakk me skiftlederen eller noe.. Jeg tviler på at de kan bare uten videre kansellere forsikringen din på denne måten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mye bonus? Om Gjensidige mener du skylder de penger kan de holde igjen bonusen din om du overfører til nytt selskap. Sørg for at du ikke mister den!

Nei egentlig ikke, det er bare snakk om 30%, og man starter vel med 20% uansett.. men jeg har nå ihvertfall betalt ut april, om ikke også for mai, så det burde ikke være noe problem.

Skjønner ikke at dette er så problematisk jeg. Jeg har vært i den sitiuasjonen flere ganger, hvor jeg bare har ringt forsikringsselskapet, så fornyer de forsikringen og sender ny regning. Merkelig at denne saksbehandleren ikke hadde de samme mulighetene til de andre som jobber der?!

Jeg skjønner virkelig ikke problemet jeg heller. Det jeg også sliter med å forstå er at det skal være så gampevanskelig å betale månedlig, ikke alle kan punge ut med rundt 15,000kr i januar liksom!

Saksbehandler skal riktignok ta dette med sin leder, så jeg håper virkelig det går i orden, men det er jo egentlig helt horribelt at de bare fjerner forsikringen min uten en gang og ha tatt en telefon til meg.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har sjekket postkasssen siden forrige uke, men allikevel, brevet er datert 03/04-12

Har du ikke forsikring, har du ikke lov til å kjøre bilen din på veien. Skjer det noe da, vil du få all skyld og store regresskrav.

Ring gjensidige og forlang å snakk me skiftlederen eller noe.. Jeg tviler på at de kan bare uten videre kansellere forsikringen din på denne måten.

Det er det jeg også tviler på, forrige faktura/regning var riktignok av sånn art som "trussel om oppsigelse" eller hva det nå enn heter, men da ringte jeg jo samme dag og hadde dialog med dem.

Men da må jeg rett og slett la bilen stå, jeg risikerer virkelig ingenting der altså. Dog tenker jeg at jeg ihvertfall er heldig som ikke har blitt stoppet i mellomtiden.. jeg har jo da kjørt ulovlig siden de annulerte forsikringen min, sikkert den 05/04-12, siden betalingsfristen var da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Nei egentlig ikke, det er bare snakk om 30%, og man starter vel med 20% uansett.. men jeg har nå ihvertfall betalt ut april, om ikke også for mai, så det burde ikke være noe problem.

Men nå er det tydeligvis ett problem siden de ikke vil at du skal ha forsikring sant?

Jeg skjønner virkelig ikke problemet jeg heller. Det jeg også sliter med å forstå er at det skal være så gampevanskelig å betale månedlig, ikke alle kan punge ut med rundt 15,000kr i januar liksom!

Det er akkurat det med månedlige avdrag som krever avtalegiroavtale i orden. Holder på med akkurat det samme selv og gå over til avtalegiro og månedlig. Banken var tydelig på at det er mitt ansvar og sørge for at forfallene blir trukket så jeg skal nok følge ekstra godt med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du den regninga da?

Der fikk jeg beskjed om å dele beløpet på de resterende 9 månedene, og betale det delte beløpet. Den kundebehandleren sendte også en mail til meg med en forklaring på hvordan man opprettet AvtaleGiro siden jeg slet med det.

Problemet har jo ligget i at det har vært en aktiv AvtaleGiro der, men det står jo såklart ikke hvilken forsikring det gjelder, men den gjaldt tydeligvis ikke mine nåværende forsikringer, da det ikke har blitt trukket, eller dukket opp i Gjensidige sin database.

Hah! Der fant jeg også svare jeg sendte til denne da jeg ikke fikk det til etter å ha snakket med vedkommende:

Hei!

Fungerte dårlig dette, får kun opp forslag om e-faktura, da jeg prøvde dette fikk jeg at avtalen allerede fantes. Avtale-giro var ikke et valg der, når jeg prøvde manuelt å opprette avtale-giro (etter å ha slettet alle som hadde med Gjensidige å gjøre) så fikk jeg også feilmelding på at den ikke var der.

Men det er kanskje da banken jeg må kontakte for å få ordnet det. Men sier ifra så jeg unngår flere purringer.

Og som jeg uthever her, har jeg jo faktisk gitt klar beskjed om at jeg har problemer, og at jeg sier ifra for å unngå purringer.. greit nok så er ikke dette en purring, men en annulering er jo tvert verre!

EDIT:

Snusken:

Jeg vet ærlig talt ikke hva Gjensidige sitt problem her, det burde jo være i deres beste interesse å ha mest mulig kunder, og jeg er jo en kunde som legger igjen endel penger der, med tre forsikringer og bankkunde.

Ikke har jeg hatt noen skader heller, kun en, men det var motpart sin feil, så de pengene har jo de fått derifra.

Endret av Siri Eveline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg beskjed om å dele beløpet på de resterende 9 månedene, og betale det delte beløpet. Den kundebehandleren sendte også en mail til meg med en forklaring på hvordan man opprettet AvtaleGiro siden jeg slet med det.

Problemet har jo ligget i at det har vært en aktiv AvtaleGiro der, men det står jo såklart ikke hvilken forsikring det gjelder, men den gjaldt tydeligvis ikke mine nåværende forsikringer, da det ikke har blitt trukket, eller dukket opp i Gjensidige sin database.

Hah! Der fant jeg også svare jeg sendte til denne da jeg ikke fikk det til etter å ha snakket med vedkommende:

Hei!

Fungerte dårlig dette, får kun opp forslag om e-faktura, da jeg prøvde dette fikk jeg at avtalen allerede fantes. Avtale-giro var ikke et valg der, når jeg prøvde manuelt å opprette avtale-giro (etter å ha slettet alle som hadde med Gjensidige å gjøre) så fikk jeg også feilmelding på at den ikke var der.

Men det er kanskje da banken jeg må kontakte for å få ordnet det. Men sier ifra så jeg unngår flere purringer.

Og som jeg uthever her, har jeg jo faktisk gitt klar beskjed om at jeg har problemer, og at jeg sier ifra for å unngå purringer.. greit nok så er ikke dette en purring, men en annulering er jo tvert verre!

Hvilken mnd betalte du for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken mnd betalte du for da?

Det vet jeg ikke, fordi AvtaleGiro ikke var i orden, men man betaler jo forskuddsvis, så i mine øyne må det jo da ha vært for april, siden jeg betalte i slutten av mars.

Uansett så er det ikke før nå i april (rettere sagt 21.april) at jeg tegnet forsikringen for Yaris, så den er jo da egentlig betalt frem til da. Det er vel bilforsikringen det gjelder.

Og den startet mellom 30.januar og 01.februar. (frem til den perioden hadde jeg startforsikring på 600kr for tre måneder).

EDIT:

Da jeg først fikk utstedt faktura i starten av februar, så var jeg uenig i prisen for forsikring, tok kontakt og de endret prisen og jeg fikk da utstedt faktura med betalingsfrist 05.03.2012, da opprettet jeg AvtaleGiro (som viste seg å ikke fungere).

Mottok purring på denne (siden betaling ikke gikk igjennom) og betalte denne som jeg nevte over, i slutten av mars. Det er etter denne første purringen at jeg mottok restkrav idag, og ved telefonsamtale fikk vite at forsikringen var annulert.

Endret av Siri Eveline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå har jeg ikke lest alt men når forsikringen er anulert så betal inn det som skyldes og ring å si fra at det nå er betalt fra nettbank så skal dem kunne åpne forsikringen igjen. Betal i kveld for da er det stor grunn til at du kan sende e-post i morgen med kvitering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, fordi AvtaleGiro ikke var i orden, men man betaler jo forskuddsvis, så i mine øyne må det jo da ha vært for april, siden jeg betalte i slutten av mars.

Uansett så er det ikke før nå i april (rettere sagt 21.april) at jeg tegnet forsikringen for Yaris, så den er jo da egentlig betalt frem til da. Det er vel bilforsikringen det gjelder.

Og den startet mellom 30.januar og 01.februar. (frem til den perioden hadde jeg startforsikring på 600kr for tre måneder).

Hvis du har betalt for denne mnd, så kan i alle fall ikke kansellere forsikringen før neste mnd.. Ring og snakk me de igjen du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har betalt for denne mnd, så kan i alle fall ikke kansellere forsikringen før neste mnd.. Ring og snakk me de igjen du ;)

Tja, de har jo uansett kansellert den, så om de har lov eller ikke har ikke så mye å si akkurat nå, for per dags dato, er ingenting forsikret. Problemet dems ligger i at de ikke får åpnet en kansellert forsikring, ihvertfall har ikke en normal kundebehandler tilgang til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de har jo uansett kansellert den, så om de har lov eller ikke har ikke så mye å si akkurat nå, for per dags dato, er ingenting forsikret. Problemet dems ligger i at de ikke får åpnet en kansellert forsikring, ihvertfall har ikke en normal kundebehandler tilgang til dette.

Poenget mitt er at hvis de ikke har lov, så er det deres plikt til å fikse forsikring slik at du kan feks kjøre på jobb i morgen.. Er det "din" skyld at ting har blitt slik, må du nesten bare finne deg i at ting tar tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at hvis de ikke har lov, så er det deres plikt til å fikse forsikring slik at du kan feks kjøre på jobb i morgen.. Er det "din" skyld at ting har blitt slik, må du nesten bare finne deg i at ting tar tid..

Min skyld er det ihvertfall ikke, da jeg har informert dem om at jeg sliter med å fikse AvtaleGiro, og det bør da ikke være noe problem i å holde forsikringen åpen mens jeg fikser betaling.

Spesielt ikke når jeg faktisk har fått deres veiledning på hvordan jeg skal gjøre det. Samt informert om at det tydeligvis er noen problemer i nettbanken på nettopp dette punktet som da ikke er blitt ordnet før idag. Dette har jeg også dokumentert informasjon på fra nettbank kontakten min.

Men tror du virkelig det hjelper å ringe? Når det ikke hjalp tidligere idag, viste til samme dokumentasjon, det eneste var vel den mailen jeg sendte om at de kunne holde tilbake purringer til dette var i orden.

Jaja, de stengte forståelig nok telefonen kl 21, da får jeg heller ta en telefon imorgen. Typen er så snill å låne meg bil imorgen, så da får jeg ihvertfall kommet meg på jobb lovlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skyld er det ihvertfall ikke, da jeg har informert dem om at jeg sliter med å fikse AvtaleGiro, og det bør da ikke være noe problem i å holde forsikringen åpen mens jeg fikser betaling.

Spesielt ikke når jeg faktisk har fått deres veiledning på hvordan jeg skal gjøre det. Samt informert om at det tydeligvis er noen problemer i nettbanken på nettopp dette punktet som da ikke er blitt ordnet før idag. Dette har jeg også dokumentert informasjon på fra nettbank kontakten min.

Men tror du virkelig det hjelper å ringe? Når det ikke hjalp tidligere idag, viste til samme dokumentasjon, det eneste var vel den mailen jeg sendte om at de kunne holde tilbake purringer til dette var i orden.

Jaja, de stengte forståelig nok telefonen kl 21, da får jeg heller ta en telefon imorgen. Typen er så snill å låne meg bil imorgen, så da får jeg ihvertfall kommet meg på jobb lovlig :)

Ja, jeg tror virkelig at det hjelper å ringe :) Jeg har hatt forsikring hos gjensidige i mange år og aldri hatt problemer med de. Ordnet opp alt med en gang hvis det var noe tull ;)

Du kan jo også sjekke opp om du har en egen konsulent på ditt nærmeste kontor du kan snakke me :) Jeg har det, som jeg bruker hvis det er noe svært spesielt. Er det "vanlig" så bruker jeg den vanlige kundestøtten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror virkelig at det hjelper å ringe :) Jeg har hatt forsikring hos gjensidige i mange år og aldri hatt problemer med de. Ordnet opp alt med en gang hvis det var noe tull ;)

Du kan jo også sjekke opp om du har en egen konsulent på ditt nærmeste kontor du kan snakke me :) Jeg har det, som jeg bruker hvis det er noe svært spesielt. Er det "vanlig" så bruker jeg den vanlige kundestøtten ;)

Da skal jeg gjøre det imorgen.

Reagerer egentlig kraftigst på at faktura meg mottok idag er datert 03.04/12 (som jeg nevnte tidligere, så kan den ha ligget i postkassen nesten en uke), men igjen, det er to dagers frist. Og det er jo egentlig helt sprøtt at de har sendt ut dette midt i påsken, med to dagers betalingsfrist (inkludert postgang) og påsketid. Det er jo godt mulig denne landet i postkassen min på tirsdag forrige uke, på første normale arbeidsdag... og da hadde jo fristen allerede gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre det imorgen.

Reagerer egentlig kraftigst på at faktura meg mottok idag er datert 03.04/12 (som jeg nevnte tidligere, så kan den ha ligget i postkassen nesten en uke), men igjen, det er to dagers frist. Og det er jo egentlig helt sprøtt at de har sendt ut dette midt i påsken, med to dagers betalingsfrist (inkludert postgang) og påsketid. Det er jo godt mulig denne landet i postkassen min på tirsdag forrige uke, på første normale arbeidsdag... og da hadde jo fristen allerede gått ut.

Så kvinn deg opp og sett de på plass :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kvinn deg opp og sett de på plass :aww:

Jo mer jeg kikker på dette jo mer tenker jeg en stakkars irritert person som måtte jobbe i påsken.

Brevet er datert 03.04 (tirsdag i påsken), si at den er postet før kl 1600 (altså ihvertfall kommet med den dagens post) når er tidligste dato den er fremme hos meg?

Posten sender vel ikke ut brev i helger eller helligdager, gjelder dette da også lørdag?

Uansett ville ikke brevet vært fremme før lørdagen den 06/04 (aldri opplevd at post kommer frem dagen etter her jeg bor).. og betalingsfristen gikk ut 05/04 (to dager etter se sendte ut brevet).

Mest sannsynlig kom brevet frem på tirsdag 10/04, for jeg har ikke sjekket post siden forrige mandag. Det står også i dette brevet at forsikringen min vil bli kansellert 05/04 dersom innbetaling ikke er registrert innen denne dato.

Som alle vel vet, tar det en dag før innbetaling er registrert, altså måtte jeg ha betalt inn den 04/04, og da var det ikke noe brev i min postkasse, sjekket den hver dag i påsken frem til søndagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg kikker på dette jo mer tenker jeg en stakkars irritert person som måtte jobbe i påsken.

Brevet er datert 03.04 (tirsdag i påsken), si at den er postet før kl 1600 (altså ihvertfall kommet med den dagens post) når er tidligste dato den er fremme hos meg?

Posten sender vel ikke ut brev i helger eller helligdager, gjelder dette da også lørdag?

Uansett ville ikke brevet vært fremme før lørdagen den 06/04 (aldri opplevd at post kommer frem dagen etter her jeg bor).. og betalingsfristen gikk ut 05/04 (to dager etter se sendte ut brevet).

Mest sannsynlig kom brevet frem på tirsdag 10/04, for jeg har ikke sjekket post siden forrige mandag. Det står også i dette brevet at forsikringen min vil bli kansellert 05/04 dersom innbetaling ikke er registrert innen denne dato.

Som alle vel vet, tar det en dag før innbetaling er registrert, altså måtte jeg ha betalt inn den 04/04, og da var det ikke noe brev i min postkasse, sjekket den hver dag i påsken frem til søndagen.

De sender ut brev på lørdagen, men lørdagen i påsken vil jeg tro er rimelig lite troverdig dag å skal sende noe på alikevel ;) Så dårlig gjort av de ja.. Så du har jo helt klart noe å klage på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skyld er det ihvertfall ikke, da jeg har informert dem om at jeg sliter med å fikse AvtaleGiro, og det bør da ikke være noe problem i å holde forsikringen åpen mens jeg fikser betaling.

Nå er det ikke sånn at de sitter og diller med folk i et digert forsikringsselskap - betaler man ikke, kan man ikke forvente at produktet blir levert. Så enkelt er det. At DU har problemer er i grunnen ikke deres problem - det er ditt problem og noe du må fikse.

Reagerer egentlig kraftigst på at faktura meg mottok idag er datert 03.04/12 (som jeg nevnte tidligere, så kan den ha ligget i postkassen nesten en uke), men igjen, det er to dagers frist. Og det er jo egentlig helt sprøtt at de har sendt ut dette midt i påsken, med to dagers betalingsfrist (inkludert postgang) og påsketid. Det er jo godt mulig denne landet i postkassen min på tirsdag forrige uke, på første normale arbeidsdag... og da hadde jo fristen allerede gått ut.

Det er aldri lang betalingsfrist på purringer.

Jo mer jeg kikker på dette jo mer tenker jeg en stakkars irritert person som måtte jobbe i påsken.

Brevet er datert 03.04 (tirsdag i påsken), si at den er postet før kl 1600 (altså ihvertfall kommet med den dagens post) når er tidligste dato den er fremme hos meg?

Posten sender vel ikke ut brev i helger eller helligdager, gjelder dette da også lørdag?

Uansett ville ikke brevet vært fremme før lørdagen den 06/04 (aldri opplevd at post kommer frem dagen etter her jeg bor).. og betalingsfristen gikk ut 05/04 (to dager etter se sendte ut brevet).

Mest sannsynlig kom brevet frem på tirsdag 10/04, for jeg har ikke sjekket post siden forrige mandag. Det står også i dette brevet at forsikringen min vil bli kansellert 05/04 dersom innbetaling ikke er registrert innen denne dato.

Som alle vel vet, tar det en dag før innbetaling er registrert, altså måtte jeg ha betalt inn den 04/04, og da var det ikke noe brev i min postkasse, sjekket den hver dag i påsken frem til søndagen.

Utsendelse av slike brev går automatisk, og 3/4 var ikke i påsken - det var helt ordinær arbeidsag, det. Påsken starter ordinært ikke før skjærtorsdag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...