Gå til innhold
Hundesonen.no

Annulert forsikring, hva kan jeg gjøre?


SiriEveline
 Share

Recommended Posts

Pussig, jeg har Tryg og holder på med akkurat det samme, dvs AG nettopp for å få månedlige trekk, De tilbyr heller ikke efaktura og 12 terminer.

rart jeg ble fortalt jeg kunne få efaktura, men jeg har ikke brydd meg da avtalegiro på 100kr på lønningsdag passer meg perfekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg ønsker heller ikke å bruke AvtaleGiro, men det er eneste måten å få månedlig avtale med Gjensidige på.. Men nå har jeg snakket med dem, og fy fader så forbanna og lettet jeg er på en gang.. det

Har du ikke forsikring, har du ikke lov til å kjøre bilen din på veien. Skjer det noe da, vil du få all skyld og store regresskrav. Ring gjensidige og forlang å snakk me skiftlederen eller noe.. J

Så kvinn deg opp og sett de på plass

Guest Kåre Lise

rart jeg ble fortalt jeg kunne få efaktura, men jeg har ikke brydd meg da avtalegiro på 100kr på lønningsdag passer meg perfekt :P

Ja de forteller mye rart, det har vært ett lite sirkus her også for å få dette i gang men 12 terminer er de klare på AG, se link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Selvfølgelig er det DIN skyld at du ikke betaler regninga di. Det er ihvertfall ikke forsikringsselskapet sin feil at du ikke har klart å kreke deg i banken for å betale. (Du vet at det finnes banker med skranker og sånn, og at det er mulig å betale over nettbank manuelt HVIS DU VIL?).

Hvem tror du betaler kostnadene forsikringsselskapene har med kunder som ikke betaler, med kunder som lurer seg til utbetalinger de ikke skulle hatt, etc, etc, etc?

De andre kundene, dvs oss som betaler det vi skal når vi skal.

Veeel, jeg har prøvd å få hjelp i vanlig bank med skranker og sånt. Jeg endte med å stå i skranken og låne telefonen til dama som jobba der for å ringe samme banken jeg sto i for å få hjelp (til å finne ut hvem som ved en feil hadde satt inn 10 000 kroner på mastercardet mitt)... De som jobber i banker har tydligvis ikke filla peiling lenger. De som kan ordne opp er plassert bak en telefon. Ellers helt enig :)

Jeg har forøvrig hatt akkurat samme problemet som Siri med å få oppretta Avtalegiro og månedlige betalinger på Gjensidigeforsikringa mi, men fikk ordna det mye fortere da selvfølgelig. Men det er eget ansvar å ta opp telefonen og få ordna det. Både med banken og forsikringsselskapet. Og det er eget ansvar å få betalt i mellomtida hvis det trekker ut. Jeg gjorde ikke det (betalte ikke manuelt før jeg fikk avtalegiroen i orden), og første avdraget ble en mnd forsinka pga det tullet der, men gjensidige endra bare så jeg trakk litt mer hver mnd de resterende mnd i året uten at jeg spurte :) Veldig greit. Merkelig at det skal være så mye tull med å få oppretta avtalegiro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AvataleGirom efaktura, oppretting og ikke minst flytting av slike er et system som ikke fungerer...

Jeg har tre nettbanker...

En gang logget jeg meg inn på den jeg ikke bruker aktivt for å sjekke noe...

Å vips så dukket strømregningen opp i denne banken... :huh:

Dette skjedde fordi det var den første banken jeg logget inn på etter at regningen ble sendt (eller på noe lignende vis)

Hadde ikke penger på denne banken, å regninga ble værende der, kansellerte den å fikk papirfaktura den mnd...

Har Gjensidige og Månedlig trekk med avtalegiro, fordelt mellom privatforsikring og landbruksforsikring (man henter rabatt der man kan)... Gjensidige satte det opp og fungerer strålende.. trekkes samme dag som resten av de faste...

At AvtaleGiro delen i banken ikke fungerte har ingenting med gjensidige å gjøre...

Stenging av forsikringer gjør de ikke før de har dette som et lovlig verktøy fra sin side for å få kunden til å betale,

eller faktisk stenge forsikringen om kunden ikke har noe planer om å betale...

Bra det ordnet seg, når avtalegiroen er på plass så trenger man ikke tenke en tøddel mer på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig hatt akkurat samme problemet som Siri med å få oppretta Avtalegiro og månedlige betalinger på Gjensidigeforsikringa mi, men fikk ordna det mye fortere da selvfølgelig. Men det er eget ansvar å ta opp telefonen og få ordna det. Både med banken og forsikringsselskapet. Og det er eget ansvar å få betalt i mellomtida hvis det trekker ut. Jeg gjorde ikke det (betalte ikke manuelt før jeg fikk avtalegiroen i orden), og første avdraget ble en mnd forsinka pga det tullet der, men gjensidige endra bare så jeg trakk litt mer hver mnd de resterende mnd i året uten at jeg spurte :) Veldig greit. Merkelig at det skal være så mye tull med å få oppretta avtalegiro...

Og det føler jeg faktisk at jeg gjorde da jeg mottok første purring, jeg plukket tvert opp telefon, fikk guide på hvordan jeg skulle gjøre det, forsøkte å gjøre det selv, feilet, og forklarte dem at jeg trengte litt tid til å fikse AvtaleGiro i nettbanken på fredagen, vips på tirsdagen stenger de alt... Sært mener nå jeg.

Hadde vært noe annet om jeg hadde dritt totalt i dette, og satset på at det ordnet seg.

Bra det ordnet seg, når avtalegiroen er på plass så trenger man ikke tenke en tøddel mer på det..

Det skjer ikke fra min side altså, mest sannsynlig blir jeg å flytte alle forsikringene mine over til et selskap som faktisk tar seg bryderi å ringe kunden for å sjekke om det kanskje har vært noe feil med avtalegiroen, før de går hen og stenger tjenesten. Evt. sender en mail.

Spesielt når man er i dialog med dem, og har betalt den måneden samtidig som man snakker med dem.

Jeg stoler ikke for fem flate øre på den AvtaleGiroen, den skulle vært i orden i første omgang, og det er derifra at alle problemene har dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så håpløst, men ja, gjensidige godtar kun mndsvis betaling på avtalegiro. Og om man skal be om utsettelse så kan de ikke fikse det, og man får beskjed om å bare ikke betale og da kommer regningen i papirversjon med purring. Snedig opplegg.

Godt det ordnet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Og det føler jeg faktisk at jeg gjorde da jeg mottok første purring, jeg plukket tvert opp telefon, fikk guide på hvordan jeg skulle gjøre det, forsøkte å gjøre det selv, feilet, og forklarte dem at jeg trengte litt tid til å fikse AvtaleGiro i nettbanken på fredagen, vips på tirsdagen stenger de alt... Sært mener nå jeg.

Hadde vært noe annet om jeg hadde dritt totalt i dette, og satset på at det ordnet seg.

Det skjer ikke fra min side altså, mest sannsynlig blir jeg å flytte alle forsikringene mine over til et selskap som faktisk tar seg bryderi å ringe kunden for å sjekke om det kanskje har vært noe feil med avtalegiroen, før de går hen og stenger tjenesten. Evt. sender en mail.

Spesielt når man er i dialog med dem, og har betalt den måneden samtidig som man snakker med dem.

Jeg stoler ikke for fem flate øre på den AvtaleGiroen, den skulle vært i orden i første omgang, og det er derifra at alle problemene har dukket opp.

At du ikke stoler på avtalegiro er greit. Og forståelig (selv om det stort sett funker når det først er ordna), men om du skal bytte til et selskap som ringer deg om du ikke betaler regningene dine, tror jeg du kan lete lenge. Det er ikke normalt at forsikringsselskap ringer kunden som de ikke betaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke stoler på avtalegiro er greit. Og forståelig (selv om det stort sett funker når det først er ordna), men om du skal bytte til et selskap som ringer deg om du ikke betaler regningene dine, tror jeg du kan lete lenge. Det er ikke normalt at forsikringsselskap ringer kunden som de ikke betaler.

Hmm... kanskje bare banker som utsteder lån som gjør det da.

Men tror ikke jeg skal lete langt for å finne et selskap som faktisk lytter til kunden sin og forsøker å hjelpe. Jeg tror faktisk Gjensidige som regel er det selskapet, og at jeg var særdeles uheldig igår med kundebehandleren. Men slike opplevelser skremmer meg litt! Jeg ønsker ikke å risikere at noe lignende skjer igjen, forståelig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det først sånn at det var utstedt en papirfaktura på hele beløpet, før du ringte og "fikk det gjort om" til månedlige delbetalinger som så skulle tas pr avtalegiro? Og så forsøkte du å opprette Avtalegiro for en faktura som var utstedt FØR du registrerte og inngikk Avtalegiro?

Jeg har jobbet med kredittkort og regninger i mange år, og det var iallefall slik hos oss at hvis en faktura først var utstedt som manuell betalingsfaktura, hadde ikke eventuelt nylige opprettet avtalegiro-avtale noen tilbakevirkende kraft. Avtalegiro kunne kun brukes automatisk på fakturaer utstedt ETTER at avt. giro var reg. hos BBS (Bankenes Betalings Sentral) og system-messig i orden.

F.eks. hvis man fikk en faktura som var utstedt 1. mars og med forfall 15. mars. Da kunne man ikke gå inn og registrere avtalegiro f.eks. 7 mars og tro at beløpet ble trukket som det skulle 15. mars. Som sagt; Avtalegiro funket kun på fakturaer som "systemet" hadde utstedt som Avtalegirofakturaer.

Beklager klønete forklaring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke fra min side altså, mest sannsynlig blir jeg å flytte alle forsikringene mine over til et selskap som faktisk tar seg bryderi å ringe kunden for å sjekke om det kanskje har vært noe feil med avtalegiroen, før de går hen og stenger tjenesten. Evt. sender en mail.

Det skjer ikke. Ingen forsikringsselskaper gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Var det først sånn at det var utstedt en papirfaktura på hele beløpet, før du ringte og "fikk det gjort om" til månedlige delbetalinger som så skulle tas pr avtalegiro? Og så forsøkte du å opprette Avtalegiro for en faktura som var utstedt FØR du registrerte og inngikk Avtalegiro?

Jeg har jobbet med kredittkort og regninger i mange år, og det var iallefall slik hos oss at hvis en faktura først var utstedt som manuell betalingsfaktura, hadde ikke eventuelt nylige opprettet avtalegiro-avtale noen tilbakevirkende kraft. Avtalegiro kunne kun brukes automatisk på fakturaer utstedt ETTER at avt. giro var reg. hos BBS (Bankenes Betalings Sentral) og system-messig i orden.

F.eks. hvis man fikk en faktura som var utstedt 1. mars og med forfall 15. mars. Da kunne man ikke gå inn og registrere avtalegiro f.eks. 7 mars og tro at beløpet ble trukket som det skulle 15. mars. Som sagt; Avtalegiro funket kun på fakturaer som "systemet" hadde utstedt som Avtalegirofakturaer.

Beklager klønete forklaring :P

Nja, jeg har fått ordna avtalegiro etter utsendt faktura hos Gjensidige jeg. Fikk faktura på hele årets beløp, ringte (litt før betalingsfristen gikk ut) og spurte om jeg kunne få månedlige trekk istede og det var ikke noe problem det (men jeg måtte ha Avtalegiro). Det ble litt tull med banken med oppretting av avtalegiro, så det tok litt tid, men ikke noe problem å få ordna det etter jeg hadde fått papirfaktura.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det først sånn at det var utstedt en papirfaktura på hele beløpet, før du ringte og "fikk det gjort om" til månedlige delbetalinger som så skulle tas pr avtalegiro? Og så forsøkte du å opprette Avtalegiro for en faktura som var utstedt FØR du registrerte og inngikk Avtalegiro?

Jeg har jobbet med kredittkort og regninger i mange år, og det var iallefall slik hos oss at hvis en faktura først var utstedt som manuell betalingsfaktura, hadde ikke eventuelt nylige opprettet avtalegiro-avtale noen tilbakevirkende kraft. Avtalegiro kunne kun brukes automatisk på fakturaer utstedt ETTER at avt. giro var reg. hos BBS (Bankenes Betalings Sentral) og system-messig i orden.

F.eks. hvis man fikk en faktura som var utstedt 1. mars og med forfall 15. mars. Da kunne man ikke gå inn og registrere avtalegiro f.eks. 7 mars og tro at beløpet ble trukket som det skulle 15. mars. Som sagt; Avtalegiro funket kun på fakturaer som "systemet" hadde utstedt som Avtalegirofakturaer.

Beklager klønete forklaring :P

Tja mye skjedde, jeg fikk en faktura en gang i januar vil jeg tro, der prisen på bilforsikringa var vesentlig høyere enn det jeg noensinne kunne tenke meg å å betale på bilen min. Dermed ringte jeg og forhandlet meg frem til en god pris, i samme slengen spurte jeg om hun kunne sende ut månedlig beløp, hvor jeg da fikk til svar at da måtte det være avtalegiro bla bla bla.

Dermed fikk jeg den første fakturaen (som faktisk stemte og jeg skulle betale), la inn AvtaleGiro, og trodde da faktisk alt var greit.

Men men, da har man jo lært, utrolig synd at det ikke kan forklares på noen bedre måte for folk som er helt nye på AvtaleGiro, og tror det er en lett affære. Det skal jo ikke være hjernekirurgi å betale for seg liksom...

Nå kan jeg det da :) Så til neste gang blir alt ordentlig!

Kan forresten til sammenligning at lånet på bilen min trekkes automatisk og rett frem uten et eneste problem, og har vært slik siden jeg opprettet AvtaleGiro på samme måte som jeg gjorde første gangen med Gjensidige.

Det som derimot viser seg å ha vært problemet er at den AvtaleGiroen som har lagt seg i banken min, gjelder Ulykkesforsikringen min, som min mor står ansvarlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er glad i postbanken, eller det er vel dnb nå, sine forsikringer. Jeg sender dem en melding, "kan jeg dele opp forsikringsbeløpet mitt i 12?", de sier "ja, selvsagt". Så sletter jeg gammel regning, får ny i nettbanken, og vips så går alt av seg selv. Og attpåtil koster bilforsikringa (med delkasko) 4-5000 i året. Elsk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er glad i postbanken, eller det er vel dnb nå, sine forsikringer. Jeg sender dem en melding, "kan jeg dele opp forsikringsbeløpet mitt i 12?", de sier "ja, selvsagt". Så sletter jeg gammel regning, får ny i nettbanken, og vips så går alt av seg selv. Og attpåtil koster bilforsikringa (med delkasko) 4-5000 i året. Elsk.

Det hørtes rett og slett herlig ut!

Men blir nok å beholde Gjensidige inntil videre, får tilbake penger i mai for å ha kjørte skadefritt til jeg var 23, og det er jo kjekt å få med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...