Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som vet om noen ledige stillinger til sommeren? Er på leting etter en plass og Jobbe i sommer, der jeg kan ta med meg hunden min. Eller noen som har noe tips? Bor i trondheim så er derfor jeg legger ut her. Har kanskje tenk på hundepass hjemme, men en hund i gangen. Har hund selv så blir mye med mange i gangen :) hehe

Skrevet

Hvor gammel er du?

Har du vurdert å gå med avisa? Adresseavisen trenger en del avisbud hver sommer, men på en del ruter må man ha tilgang på bil, da. Det er dessuten mulig at du er litt seint ute, de pleier å ansette ganske tidlig om jeg ikke husker feil. Men får du en rute du kan ta til fots, er det jo mulig å ta med hunden.

Skrevet

Kommunen har sommerjobber på sykehjem o.l. for ungdommer i vgs-alder. Har du søkt på disse? Hva med f.eks. Plantasjen? Og kanskje du kjenner noen som kan hjelpe deg inn på sommerjobbmarkedet, ved at de selv jobber på steder som trenger sesongarbeidere?

Det skal nok litt til å få sommerjobb når du er sytten og krever å ha med hunden, det måtte i så fall være om du kunne male hus e.l. for noen du kjenner. (Jeg gjør det i sommer - maler stabbur, garasje og hus for foreldrene mine for at jeg skal kunne ha valpen rundt meg når den fremdeles er for ung til å være noe særlig alene.) Hvorfor har du behov for å ha med hunden - kan den ikke være alene slik den vel antageligvis er resten av året?

• Like 1
Skrevet

Er aldri lengere bort fra den enn 45 minutter :) har aldri vært det og liker ikke at den skal ligge hjemme alene når den er så liten og har aldri vært hjemme alene på rommet engang.

Skrevet

Leter etter sommerjobb selv jeg, og det er ikke lett, altså. Er alt for sent ute merker jeg. Hadde jeg hatt som krav å ha med hunden, kan jeg ikke si at jeg ser for meg en eneste arbeidsgiver. Men nå bor jeg i Oslo, da, er kanskje annerledes.

Skrevet

De fleste jeg vet om i Trondheimsområdet har ansatt ferievikarene sine i februar alt, dessverre. Kjenner ikke til noen som fortsatt leiter :/

Skrevet

Jeg ville prøvd på noen entrepenør bedrifter, jeg vet at min bedrift ansetter sommerhjelp på sommeren. Vi er en anleggsgartner bedrift, kan være lurt å høre med disse, men ang hunden tror jeg det kan bli vanskelig da man ofte ikke er på samme plass hele tiden. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...