Gå til innhold
Hundesonen.no

Passering av andre I skogen


Krilo
 Share

Recommended Posts

Hei og hopp.

Vi har en liten herreman på rett over 1 som stort sett det ikke er noe tull med, men... Når vi går i skogen, skogen "vår" så har han den leie tedensen med å boffe,bjeffe, og knurre om vi møter folk, enten med hund eller uten hund.. Her vi bor møter vi ikke på folk i skogen så altfor ofte.. Men vil gjerne plukke av han den atferden, han blir helt fiksert i de vi møter, drt vi gjør nå er om mulig trekke oss et godt stykke unna slik at han roer seg, og belønner da når han er rolig til de andre har passert (denne metoden har vi brukt i boligfeltet her og her funker han veldig godt når vi møter folk, sykler, hunder, null lyd på han da og forholdsvis rolig)

Har prøvd å utsette han for masse trening av mennesker og folk i byen og hundekurs, her bryr han seg nevneverdig lite om andre, vil bort å hilse men ikke noe bjeffing, knurring o.l.

Også har han utviklet en form for beskyttelses atferd eller lignende over for 2 av tispene vi er en del sammen med, ene er søstra hans, er vi sammen med de og det kommer andre hunder mot de setter han igang igjen, men ikke mot mennesker da..

Ser det ble litt rotete kanskje, men ja, kort oppsumert, idiot oppførsel kun i skogene her hjemme, eller når vi er sammen med søstra og vennnina og vi møter hunder der. Ikke på utstillinger, byen, boligfeltet, eller andre steder...

Er det noen som har tips, råd eller noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkalling! Ene hunden min kunne finne på å bjeffe på folk så jeg kalte henne inn hver gang vi møtte folk. Jeg kaller stort sett inn når vi møter folk enda, men hun går fint forbi uten å bjeffe.

Hjelper ikke å kalle inn, da vi stort sett har han i bånd når vi møter folk igrunn, hvertfall nå som det er båndtvang..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hunden min har ingen truende eller utagerende oppførsel i møte med andre, men jeg kaller henne inn uansett og står uten bånd med kommandoen "stå" til de har gått forbi. Dette fordi de man møter kan være usikre på hunden. Tidligere satte jeg henne i bånd, noe som gjorde henne usikker når vi møtte folk og førte til litt knurring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde vært en ide å trene på å møte folk i skogen "hans"? :) høres ut som du har vært flink til å trene masse i bymiljø osv, men ikke i skogen. Avtal med noen du kjenner, enten med eller uten hund, og møt på de i skogen. Hvis slik du har trent på passering/møte i andre situasjoner har funket, ville jeg prøvd på samme måte med den avtalte personen. Evt. Trent på å holde kontakten med deg eller at han fikk en sitt-kommando o.l.

Ang tispevenninnene har jeg ikke noe tips, men det er sikkert noen andre som har erfaring her inne :) lykke til, det ordner seg nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...