Gå til innhold
Hundesonen.no

Mistenker at vi har hatt besøk..


jlkm
 Share

Recommended Posts

..hva KAN slikt være egentlig, om ikke ivrige gutter på tur? Og så rett utafor døra vår .. :icon_confused:

525459_10151491395555241_787205240_23818752_849097366_n.jpg

Litt leit i grunnen, i og med at bikkja vår (tispe, selvfølgelig) pleier å ligge på trappa der .. i bånd. Lite ønskelig med slikt uanmeldt besøk, om jeg får være ærlig. Hun er ikke verdensmester i å håndtere fremmede hunder.

Men hva kan man gjøre? Bikkjer er bikkjer. Selvskudd er bare dumt. Henge opp lapper og be folk holde bikkjene sine i bånd?

Slutte å ha vår på trappa?

Grml..

Se nå mest på dette som bare et lite frustrasjonsutbrudd. Vi skal nok finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Vet ikke helt hva jeg skal si som har ett monster gående ute som nok hatt satt stor pris på tispebesøk. Men det er nå engang sånn at man har ett ansvar som hundeier og det å passe på dyra man lar stå ute. Det er gode grunner for at jeg planlegger hundegård for å erstatte løpestrengen her for å si det sånn. Jeg bor på en naturtomt og må belage meg på at streifdyr, ville som tamme kan forekomme uten å fraskrive meg etthvert ansvar fordi jeg bor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på en naturtomt og må belage meg på at streifdyr, ville som tamme kan forekomme uten å fraskrive meg etthvert ansvar fordi jeg bor her.

Mnjoo.. ser jo den. Men her snakker vi om boligfelt. Masse barn, katter, og alt som hører med. Selvfølgelig - skulle det faktisk komme ei gaupe (!) forbi her, labbe opp til andre etasje og besøke bikkja på trappa så skulle jeg ikke klandre den om noe gikk galt.

Men, til forskjell fra ville dyr er det fint mulig for enhver hundeeier å ha rimelig kontroll på hannhunden sin. Selvfølgelig løper vi en viss risiko ved å la bikkja ligge på trappa og kose seg (aldri når vi er borte, og sjeldent mer en noen få titalls minutter uten at vi sjekker ståa - så er det sagt :) ) men jeg mener jeg skulle kunne ønske å slippe tyvparringer og hundepiss på veggen (sett at det faktisk er hundepiss).

RED

Men for all del, vi har løst "problemet" for vår del. Det er ikke verre enn å følge litt ekstra nøye med når hun er utpå der. Hun digger å ligge på trappa, så det må hun får gjøre. Nå når sommeren nærmer seg kan vi også stadig oftere bare enkelt og greit ha døra åpen så vi får med oss hva som skjer ;)

Endret av jlkm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal måle når jeg kommer hjem i kveld! ;)

Men - inntil videre - gjør virkelig katter slikt? Det er isåfall helt nytt for meg. Det er selvfølgelig en mulighet, her er et par hannkatter som lusker rundt her, og vi har ei hokatt gående også, ikke bare hobikkje .. :)

Katta er sterilisert da .. men det bryr kanskje ikke gutta seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hannkatter gjør sånn. De stiller seg opp med baken mot "whatever" og markerer som idioter. Det er noe skikkelig herk!!

Her i huset har vi pr nå 5 kastrerte hannkatter og en sterilisert hunnkatt, men naboens fillekatter markerer som idioter allikevel.

Jeg spør av nysgjerrighet, men når kattene står å vibrerer med rumpa si mot noe, er det ikke duftstoffer av noe slag de legger igjen da? Markerer hannkattene også med urin på lik måte? :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hankatter markere seg veldig mye med tiss ja! og det lukter som regel veldig tiss også! :P

men kan godt forstå vis du er frustrert over at hunder kommer rekende for det problemet har vi hjemme. Har selv en tispe og hagen min blir besøkt av alt fra 1 til 3 han hunder innimellom, men ikke samtidig da selvfølgelig. MEN det som er plagsomt er at de ikke bare tisser, men bæsjer over alt også :angry: Blir da litt sur for synes ikke det er rett at vi skal måtte rydde hagen for andre hunder sin bæsj. Har snakka til eigerene mange ganger, men ingen nytte så det blir nok politiet vi må snakke med videre når det skjer igjen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...