Gå til innhold
Hundesonen.no

Favoritt raser


Hilde90

Recommended Posts

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

hehe.. aussien er mest riktig uten hale da :lol: det er litt sånn typisk. Selv ville jeg helst hatt uten hale hvis jeg skulle hatt ranch varianten.

jeg vet :lol: skulle jeg hatt en ranch Aussie ville jeg hatt en uten hale. Det er mest praktisk i forhold til bruksegenskapen.. Greit at den ikke har ale når den skal gjete en bønsj av f.eks sauer :D det ser mye mer gjeter hund aktig ut!

men skulle jeg hatt en show Aussie ville jeg hatt en med lang hale. Siden det er Show hund, så kan den se litt fjollete ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt rase er garantert BC

abc1.jpg

HalfWhiteNicky1.jpg

RedMerleStormy1.jpg

Det er utrolig mange forskjellige varianter.

Så kommer Aussie. Jeg foretrekker en arbeidene med ranch linjer. Jeg liker best når hunder har de egenskapene de er skapt for.

dolly11.jpg

Siberian husky

FP5171.jpg

Også liker jeg veldig godt Tervuren

belgian_tervuren1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet :lol: skulle jeg hatt en ranch Aussie ville jeg hatt en uten hale. Det er mest praktisk i forhold til bruksegenskapen.. Greit at den ikke har ale når den skal gjete en bønsj av f.eks sauer :D det ser mye mer gjeter hund aktig ut!

men skulle jeg hatt en show Aussie ville jeg hatt en med lang hale. Siden det er Show hund, så kan den se litt fjollete ut ;)

Hvis to aussier står mot hverandre i ringen og er ca. like bra og en har lang hale og en har stump, vil den med stump vinne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 på topp(ikke i tilfeldig rekkefølge)

Siberian Husky

Belgisk fårehund (yndlingsvariantene er groen og laeken)

Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Lenger nede kommer Aussie,JRT,God gammeldags Schæfer,Lapsk Vallhund (sjarmert av Likka :wink: )Norsk Elghund Grå,resten av de polare rasene. etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Lancashire Heeler

2: Rotweiler

3: New Foundlender

4: Chiuahua

5: Boxer

6: Grand Danois

Tilfeldig rekkefølge på alt unntatt heeler.:lol: De andre er stot sett basert på utseende da jeg ikke har satt meg altfor godt inn i raseegenskapene enda. Men når tiden kommer for nye hunder engang blir det nok en av disse. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig rekkefølge:

- Catahoula leopard dog(utseende Love )

BreedCatahoulaadult.jpg

- Bullterrier standard og miniatyr

bullterrier_ls_big.jpg

- Siberian husky

CopperRixi.jpg

- Italiensk mynde

italian-greyhound.jpg

- Vorsteh/pointer/husky blanding og Balder selvfølgelig :lol:

- Boston terrier

- staffordshire bull terrier

- Leonberger

- Og mange flere :D Synes de fleste raser er fine å se på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MUDI!!!!!!!! :D:D:D =D>

Bluemerle2.jpg

Storpuddel! ;););)

Frivfot.jpg

Aussie(blue- eller red merle(helst som Adriel (nedenfor) eller Vicky :lol: ))

PB130005.jpg

Brun/tan dobber-kupert! (Odin!!!! Love )

Tibbe terrier

P6200004-small.jpg

Elizza! :D

NEG og fauve som bikkjene fra http://www.elghund.net !

Australian Kelpie

Australian Cattledog

Bortsett fra de tre øverste er de ikke i rekkefølge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet :lol: skulle jeg hatt en ranch Aussie ville jeg hatt en uten hale. Det er mest praktisk i forhold til bruksegenskapen.. Greit at den ikke har ale når den skal gjete en bønsj av f.eks sauer :D det ser mye mer gjeter hund aktig ut!

men skulle jeg hatt en show Aussie ville jeg hatt en med lang hale. Siden det er Show hund, så kan den se litt fjollete ut ;)

ja, er helt enig. Men jeg må innrømme det var litt uvandt for meg første gangen jeg så en aussie med den lille stumpen...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart Chow Chow.

Diegoterrasse.jpg

Hollandse Herdershonde.

Hollandseherdershonden.jpg

Bull Terrier

Brazil20Ana20Pimentinha7.jpg

Ranch Aussie.  

(Beklager at jeg bruker det bildet du la ut Astrid, men for en bikkje  Love  )

morentilcolt3xd.jpg

Helt i orden :lol: bra du støtter rasens brukslinjer på den måten :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MUDI!!!!!!!! :D:D:D =D>  

Bluemerle2.jpg

Storpuddel! ;););)

Frivfot.jpg

Aussie(blue- eller red merle(helst som Adriel (nedenfor) eller Vicky :lol: ))

PB130005.jpg

Brun/tan dobber-kupert! (Odin!!!! Love )

Tibbe terrier

P6200004-small.jpg

Elizza! :D

NEG og fauve som bikkjene fra http://www.elghund.net !

Australian Kelpie

Australian Cattledog

Bortsett fra de tre øverste er de ikke i rekkefølge :lol:

Mudien er tøff ;) Hyggelig at du liker Vicky! ;) Romeo er også en skikkelig herlig gutt. Har en svakhet for sort storpuddel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

papillon!!

flatcoated retriever

dobermann

portugisisk gjeterhund

schæfer

cavalier king charles spaniel

chinese crested (naken og puff)

grand danois

saluki (i fargen creme gjerne)

ja det var iallefall noen, men jeg liker jo de fleste hunder da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mn liste blir som følger:

1 - Rottis

2 - TSU (tjekkoslovakisk ulvehund)

3 - Saarloos

4 - Bullmastiff

De 2 første i hovedsak pga. bruksegenskaper, de 2 siste pga utseende ( ja, jeg vet det er fy! [-X ) og heldigvis, rottisen scorer høyest i begge kategorier. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...