Gå til innhold
Hundesonen.no

Favoritt raser

Hilde90

Recommended Posts

Skrevet

Tusen takk! :P Hyggelig du syns det.. ;) Du har også en utrolig flott bc :P Men kennel/oppdretter kommer din bc fra? ;)

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Mine favoritt raser er:

Jaktlabrador

Siberian husky

Border Collie

Australien Sheperd

Dobermann

Jaktgolden

Jaktcocker

Ingen spesiell rekkefølge på de jeg satte opp!

Skrevet
Mine favoritt raser er:

Jaktlabrador

Siberian husky

Border Collie

Australien Sheperd

Dobermann

Jaktgolden

Jaktcocker

Ingen spesiell rekkefølge på de jeg satte opp!

Jeg er selv veldig facinert av cocker spaniel. Kunne du ha funnet et bilde av en utst cocker og en jakt cocker så jeg kunne sett forskjellen? ;)

Skrevet

Mudien er tøff :P Hyggelig at du liker Vicky! ;) Romeo er også en skikkelig herlig gutt. Har en svakhet for sort storpuddel ;)

Vicky er jo så nydelig!! :P

Skrevet

Vicky er jo så nydelig!! :P

Blir helt rørt her!! ;) Romeo er også en storsjarmør med glimt i øyet. ;)

Skrevet

Hmmm.. Litt vanskelig dette her, er jo så mange fine raser der ute!

Men må nok si disse(i tilfelig rekkefølge):

- Selvfølgelig Tibtansk Spaniel som jeg selv har ;) (det var jo ingen som hadde nevnt denne rasen, virker som de fleste her liker mellomstore til store hunder her da, men...)

- Bichon Frise - har vokst opp med en. Herlig rase det og!

- Shetland Sheepdog - venninnen min har en shetland sheepdog, og den er bare helt herlig. Dessuten har jeg lest masse om dem, og de har et veldig bra utseende.

- Papillon

- Toller

De to sistnevnte kjenner jeg ikke noe særlig gemyttet til, men de er veldig pene og av det jeg har sett av rasene, virker det som to herlige raser. Må bli litt kjent med gemyttet deres tror jeg ;) Alle de nvente rasene kommer nok til å stå på lista mi, når jeg en gang i fremtiden kommer til å tenke på å skaffe meg en hund til... Men akkurat nå står Tibbe Spaniel øverst på lista, det er en herlig og fantastisk rase :P

Skrevet

Hun kommer fra en kennel som heter Canningens i Trondheim ett sted.

Faktisk så tenkte jeg ikke på linjer å sånt når jeg kjøpte henne. Så hun har ingen kjente linjer som jeg vet om, men mormoren er importert fra Scottland da. Det er i de linjene det båe øyet kommer fra.

Skrevet

ok :lol: Men det er bra du fikk den hunden du virkelig ville ha :P Har du tenkt å prøve gjeting noen gang? :lol:

Skrevet
Skal vi se...

Dobermann.. ( :wink: )

kitkat-di-Rizzi.jpg

HMMM

-Japansk Spisshund

Kopiav100_0880.jpg

Småen

-Samojed

000_0583.jpg

Aiwa

-Siberian Husky

-Alaskan Malamute

-Dobbermann (Odin der oppe Love , bare helt nydelig og ja vi har møtt han i egen person noen ganger nå :wink: )

Skrevet

Ja, det skal jeg. Men først skal jeg begynne på ag og lydighet etter jul, men vi får se. kanskje til høsten. :(

Har Vicky noen av sine gjetergener i behold?

Skrevet

Ikke vanskelig

jeg er veldig glad i de polare trekkhundene Love

1. Siberian Husky

2. Alaskan malamute

3. Samojed

4. Alaskan husky

5. Golden retriever

6. Irsk ulvehund

Skrevet
Ja, det skal jeg. Men først skal jeg begynne på ag og lydighet etter jul, men vi får se. kanskje til høsten. Smile

Har Vicky noen av sine gjetergener i behold?

Så morro! :)

Vicky har ikke gjeteregenskaper til konkuransenivå, men hun har fortsatt egenskaper til hobby-gjeting :P Har prøvd henne på sau, og hun var virkelig flink. Første gangen inviterte hun sauene til lek midt i saueflokken :P Men når man får hennes oppmerksomhet er hun ikke vanskelig å få igang. Da ser man hele hunden blir en annen. :P

Skrevet
Dere går kanskje litt vel langt fra topic nå- kanskje ta sånt på PM?

det er greit :) vi kan stoppe her. Men er jo litt artig å høre andres erfaringer og kunnskaper om sin rase :P

Skrevet

Må også si at Storpuddel er en av mine favoritter :) Puddler er som poteter, de kan jammen brukes til alt! :P

Skrevet

Min yndligsrase har ALLTID vært og kommer ALLTID til å være Golden Retriever (i gyllen farge) :lol:

Rett under kommer vel Cavalier King Charles Spaniel som jeg har fått så sansen for!

Ellers så ELSKER jeg hunder og liker utrolig mange raser, men det er sikkert fler av dem jeg ikke passet til... men men vi nevner noen (okay, det er sykt vanskelig å bare nevner noen og jeg kommer sikkert til å glemme en Hel Haug):

- Retrievere

- Aussie

- Sheltie

- Papillon

- Pomme

- Labrador

- Schäfer

- Husky

- Dachs

- BC

- Dvergpuddel

- Japansk spisshund

- Portugisisk vannhund

- Howavart

- Dobermann

- Mudi

- Flat

- Har alltid syntes Rottweilere er fine da..

- Samojed

- Chow Chow

- Chi

Skrevet

De rasene jeg liker best

:D Papillon

:) Chihuahua

:P kinesisk naken hund

:) Dverg pinsher

:mrgreen: pomeranian

=D> Jack rusell terrier

8) Mynde hund blå farget...

:) collie

å mangen andre

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...