Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som har store raser


Ara
 Share

Recommended Posts

så var det noen som sa at det er pga. det er litt mer fett i valpeforet og det dermed smaker/lukter mer interessant for hundene? Er det sant eller bare vrøvl?

Det varierer fra merke til merke, og str. oppdeling, men som oftest har valpefôr opptil dobbelt så mye protein og endel mer fett enn voksenvarianten (på miniatyrfôr er det mindre forskjeller), ergo mer kjøtt, lukt og smak. Så det er ikke bare vrøvl, nei ;)

Personlig synes jeg det er helt greitt at en hund går på valpefôr/høyenergifôr hele livet, iom at oftere er et bedre fôr ingrediensmessig sett. Man må uansett fôre etter hold, mer mat om hunden er tynn, mindre om den er tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg trodde var riktig, men tenkte det var tryggest å ikke bastant si det tilfelle det var feil. Det var flere med ulvehund som lot dem gå på valpefor om de var litt tynne eller om det var vanskelig å få dem til å spise.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg ga ham et ekstra måltid til dagen og ser allerede forbedring. Nå kjenner man ribbeina men de stikker ikke ut sånn lengre. Så var bare det som skulle til. Han er enda slank, men ikke for slank. Tok ikke lange tiden heller. Men føler meg jo litt fæl som har rett og slett gitt han for lite mat da. Selv om jeg syns han spiste som en hest. Men første gang jeg har en sånnen hund, så det jeg syns var veldig mye mat var rett og slett ikke det. Men nå er jeg iallefall kommet på rett spor.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...