Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg jah..:P


alisha
 Share

Recommended Posts

Hei på dere!

Får vel kanskje prøve skrive litt om meg selv jeg da hoho:)

Ehm... Ja...

Jeg er da en kvinne på 22 år som holder til i Hordaland, har 2 hunder, 2 dalmiser:) Alisha, hun har jeg hatt fra hun var valp og Ebbi som er omplassert og har hun på fôr:)

Jeg har også 2-3 pinnedyr, et akvarium med en fisk (malle) av typen pleco mener jeg det er (har hatt den i snart 5-6 år nå faktisk). I tillegg har jeg en tarantell her, som egentlig er min bror sin, men jeg har fått låne den, hun heter Tara:)

Jeg liker drive med dyr, elsker hunder! Går litt turer, noe som hører med det å ha hund, noe jeg liker:)

Har også drevet med mye hundepass igjennom tiden! Før jeg fikk egen hund hadde vi familiehund, pluss at jeg fikk låne en hund av og til før + gikk tur med noen hunder til noen jeg kjente:)

Så har egentlig drevet med hund i mange år, og fått mye erfaringer med så mye forskjellige hunder:)

Familiehunder vi har hatt:

- Dunker, droplet hannhund (med glassøye *det betyr ikke øye er av glass, men at han hadde litt blått på ene øye, noe som er tilatt på droplet rase*)

- Dunker, svart tispe

- Kanin dachshund langhåret

- Dverg dacshund langhåret

Hunder jeg har hatt:

- 2 dalmatinere

Hunder jeg har passet:

- 5 svarte labradorer

- Beagle

- Lever farget hann dalmatiner

- 2 sorte dalmatiner tisper

- Kanin dachshund (familiehunden)

- Dverg dachshund (familiehunden)

- Jack russell Terrier

- Blandingshund (lignet en ulv) blaning av Tervuren og litt forskjellig...

- Blandingshund (lignet en leonberger nesten, brun)

- Springer spaniel et eller annet

- Gordon setter

- Tibetansk Spaniel

- 2 norsk elghunder grå (passet de lenge, sikkert en mnd, så savner de av og til... Den ene var gammel og er død nå:/)

- Amerikansk pitbull terrier valp (for mange år siden da det var lov å ha rasen i norge)

Gått tur med:

- Alle hundene jeg har passet...

- Irsk setter (den kunne jeg fått, men var ikke lov med hund der vi bodde for maaange år siden), den var så drit fin og snill!

- Drever

Nå kommer jeg rett og slett ikke på mer... :P

post-3380-0-34157900-1333268502.jpg

Meg og beaglen jeg passet, den skulle leke haha :D

*The dog eat me*

post-3380-0-54293500-1333268638.jpg

Her har jeg en papegøye :D

Ebbi slapper av på skulderen min ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BergenserVelkommen! Tror faktisk eg har sett deg rundt om kring også (tatt buss forbi Nesttun, Hop og Paradis, og har sett en jente med 2dalmiser), kan det være deg? Forresten så er det bare til å si i fra om du har lyst til å treffes på tur eller noe, gøy å bli kjent med flere hundefolk i Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BergenserVelkommen! Tror faktisk eg har sett deg rundt om kring også (tatt buss forbi Nesttun, Hop og Paradis, og har sett en jente med 2dalmiser), kan det være deg? Forresten så er det bare til å si i fra om du har lyst til å treffes på tur eller noe, gøy å bli kjent med flere hundefolk i Bergen :)

Hei, var nok ikke meg det, aldri prøvd å ha med begge dalmisene på buss samtidig, eller bare hatt Alisha med på buss, ikke prøvd med Ebbi enda:P Og tatt bussen mest til byen via Åsane/Arna:)

Ja hadde vært koselig det:D Jeg syntes også det er koselig å bli kjent med nye hundefolk!:)

Hvordan hund har du?:) Hannhund/tispe? Gammel er den?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, hvor lenge har du hatt Eddi? Hvor bor du forresten? :)

No har familien en hund 12 og en på 7år som bor hjemme (sorte elghunder). Ellers låner /passer eg ofte en boxer hannhund på 5år, og låner ofte forskjellige goldens av en oppdrettere, spesielt en tispe på 2år. :)

MEN til sommeren så kjøper eg (om tispen er drektig, får vite det om ca 2-3uker), en mellompuddelvalp! :-D Og da trenger eg gode hunder å sosialisere den med, men er med på turer og diverse før det (enten med lånehund/familiehund eller uten) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, hvor lenge har du hatt Eddi? Hvor bor du forresten? :)

No har familien en hund 12 og en på 7år som bor hjemme (sorte elghunder). Ellers låner /passer eg ofte en boxer hannhund på 5år, og låner ofte forskjellige goldens av en oppdrettere, spesielt en tispe på 2år. :)

MEN til sommeren så kjøper eg (om tispen er drektig, får vite det om ca 2-3uker), en mellompuddelvalp! :-D Og da trenger eg gode hunder å sosialisere den med, men er med på turer og diverse før det (enten med lånehund/familiehund eller uten) :)

Så spennende!:D

Jeg blir gjerne med på et treff og vil gjerne se lille valpen om du får deg en!:D

Ebbi har jeg vel hatt i 2 år, hun er omplassert og har hun på fôr, hun har blitt angrepet av en labrador tispe, så hun er litt usikker på fremmede hunder, er kanskje tisper hun er mest usikker på pga en tispe fløy på hun:/

Alisha er mer sosial, hun er snill og går overens med de fleste, men hun er ikke så glad i innpåslitne hannhunder hehe:P Men hun lekte med en dachshund unghund for ikke lenge siden, hun var faktisk veldig tålmodig og lekte lenge med den:) Hun har alltid var veldig snill:)

Ebbi er snill hun også, men hun er usikker på fremmede hunder, men omplasseringshunder blir ofte litt fort usikkre når de skifter hjem og jeg aner ikke hvordan livet hennes var før, aner ikke hva hun har opplevd eller noen ting, men hun er en rolig fin hund å ha i hus!:)

Kunne nok ikke funnet en bedre omplasseringshund:) Alisha og Ebbi går kjempe fin sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Høres bra ut! Eg er gjerne med å gå tur en dag! :-) Skulle vi laget en egen "bergenstråd" så alle kan introdusere seg, så kan vi planlegge å gå turer/trene/passe osv? :-)

Ja det kan vi:D

Hadde vært gøy å fått til noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...