Gå til innhold
Hundesonen.no

Lære katten å gå på do ute


laikamor
 Share

Recommended Posts

Hei!

Katten vår har begynt å være en del ute (kun når vi er hjemme da), og jeg vil veldig gjerne at han skal gjøre fra seg ute. Vi har kattedo til han inne, og når vi er hjemme så lukker vi denne. På natten og mens vi er på skolen har vi den åpen. Jeg forventer ikke at han skal klare å holde seg mens vi sover eller er borte, men jeg vil gjerne at han skal gå på do ute når han har mulighet til det.

Vi har strødd litt kattesand et par plasser ute og vist dette til katten, men han gjør ikke fra seg der. Han venter helt til han kommer inn igjen, da går han rett på do i kassen. Har da også prøvd å slippe han ut igjen med en gang han har gått i kassen, men da holder han seg fremdeles til han kommer inn igjen.

Så, hva gjør vi for å få han til å gå ut på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette behøver du ikke å lære katten, den går på do ute omsåfremtifall den føler at den må, det blir helt sikkert ikke forstoppelse. :D

Og enn så lenge så er det vel greit at den doer i kattedoen sin, er det ikke? Så kan du parere kattebajskritikk med at "Døh, stikk, ´a! Katta mi driter ikke ute, den driter inne. :angry: "

Hilsen Madammen :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har kasse inne, og han er mesteparten av tida inne, så kjem katta til å gjere frå seg i kassa, inne.

Hos oss har vi det motsatt, katta er ute når vi ikkje er heime og om natta, og er kun inne når vi er heime. Vi har ikkje kasse inne, og han kan fint halde seg inne ein heil dag om vi har fri / helg.

Er det ikkje litt bakvendt å hive katta ut når de er heime, og stengje han inne når de er ute? (satt på spissen og vinkla negativt for å få fram poenget ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bajasen min går på do ute, og sier ifra om han vil ut. Jeg tenker ikke over om han er inne om natta eller når jeg er på jobb, for han kan jo holde seg. Jeg har helt sluttet å ha do inne til han, for jeg hater lukta av kattedass!

For oss gikk det av seg selv, og vi trente ikke på det. Det eneste jeg gjorde var å ha kattedo inne helt til jeg merket at han også gjorde i fra seg ute. Da var det bare å slutte med do inne. Men jeg ville ikke ha sluttet med doen inne før jeg var sikker på at han også gikk på do ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, etterhvert vil han nok være ute om natta og når vi er på jobb/skole. Men føler han er for liten til det enda, jeg vil ha mulighet til å sjekke at han er der enda og at alt er bra. Om han vil inn så får han så klart komme inn. Men da satser jeg på at det kommer av seg selv etterhvert som han blir litt større.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, etterhvert vil han nok være ute om natta og når vi er på jobb/skole. Men føler han er for liten til det enda, jeg vil ha mulighet til å sjekke at han er der enda og at alt er bra. Om han vil inn så får han så klart komme inn. Men da satser jeg på at det kommer av seg selv etterhvert som han blir litt større.

Nei, katter skal ikke slippes ut for tidlig! Jeg HATER å se kattunger alene ute, de er alt for små til å ta vare på seg selv. Jeg ventet leeenge med å sende ut mine katter. Og hver gang jeg har flyttet har jeg ventet tre måneder med å slippe dem ut. Trygghet først når det kommer til mine pusedyr iallefall :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...