Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Min Nokia 3500c falt etpar-tre meter ned på betong og dermed ble skjermen svart. Det virker som om den ellers fungerer, for det er lyd i den bl.a. for tastelås.

Jeg ser at de har nytt frontdeksel på 24h-nettbutikk, det står i teksten "med displayglass". Ligger de aktive komponentene for bilde i dette glasset, eller vil det være nytteløst å bestile et slik? Mistet et lass med telefonnr. som dessverre lå bare i telefonminnet.

Er det andre muligheter for å hente opp disse nr. til simkort?

Skrevet

ur screwed...

Går ikke på reklamasjon.

Går ikke å bytte frontdeksel.

Telefonen kom for 5år siden, vet ikke hvor gammel din er men, kanskje greit med ny i alle tilfeller..?

Angående kontakter...

Kan kanskje prøve med Nokia PC Suite II å se om du får kopiert kontakter... (Jeg vet ikke)

Skrevet

Ok. Enn så lenge så greier jeg meg med en enda eldre mobil- (Nokia RH76 kjøpt i 2007) til jeg får bestemt meg for om jeg skal ha vanlig eller touch.

Skrevet

Installer Nokia PC-Suite, ta backup av kontaktene.

Kjøp ny telefon.

Vanlig dumtelefon er ikke noe poeng i dag, det er smarttelefoner som selges for tiden, det er fremtiden.

• 3 weeks later...
Skrevet

Installer Nokia PC-Suite, ta backup av kontaktene.

Kjøp ny telefon.

Vanlig dumtelefon er ikke noe poeng i dag, det er smarttelefoner som selges for tiden, det er fremtiden.

Nå har jeg kjøpt Nokia N8. Tenåringene i huset er misunte :cry: og lurer fælt på hva Gamlemor skal med en så fancy telefon.

Hvis jeg laster ned PC-suite, kan jeg hente ut kontaktene uten å ha minnekortet i og uten å kunne se noe på telefonskjermen på den gamle telefonen?

Skrevet

Jeg tror du kan det ja, men er selvsagt ikke sikker.

Det er kun en måte å finne ut av det på, nemlig å prøve.

• Like 1
Skrevet

Pc-suite er gratis, så bare å laste ned :-) Jeg klemte nokiaen min hardt i en bildør engang, og skjermen ble svart. Tok en stund før jeg fikk skaffet meg ny, så brukte pc-suite til å se meldinger jeg fikk, ta backup av nr. osv.

Skrevet

Jeg tror du kan det ja, men er selvsagt ikke sikker.

Det er kun en måte å finne ut av det på, nemlig å prøve.

Pc-suite er gratis, så bare å laste ned :-) Jeg klemte nokiaen min hardt i en bildør engang, og skjermen ble svart. Tok en stund før jeg fikk skaffet meg ny, så brukte pc-suite til å se meldinger jeg fikk, ta backup av nr. osv.

Takker. Nå skal jeg prøve eller få min litt mere tekniske 18-åring til å hjelpe meg.

Skrevet

Altså: Det gikk ikke å hente nr. ut fra selve telefonen. Da måtte den vært innstilt så den kunne blitt samkjørt med pc-en, og det kunne jeg ikke få til i og med at skjermen var svart. En enkel innstilling med synlig skjerm. Løsningen ble 1880 på nettet, jeg har søkt på de fleste og lagt inn på nytt. Hatt noe å henge fingrene i kan man si :blink: