Gå til innhold
Hundesonen.no

Fallskadet mobiltelefon


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Min Nokia 3500c falt etpar-tre meter ned på betong og dermed ble skjermen svart. Det virker som om den ellers fungerer, for det er lyd i den bl.a. for tastelås.

Jeg ser at de har nytt frontdeksel på 24h-nettbutikk, det står i teksten "med displayglass". Ligger de aktive komponentene for bilde i dette glasset, eller vil det være nytteløst å bestile et slik? Mistet et lass med telefonnr. som dessverre lå bare i telefonminnet.

Er det andre muligheter for å hente opp disse nr. til simkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ur screwed...

Går ikke på reklamasjon.

Går ikke å bytte frontdeksel.

Telefonen kom for 5år siden, vet ikke hvor gammel din er men, kanskje greit med ny i alle tilfeller..?

Angående kontakter...

Kan kanskje prøve med Nokia PC Suite II å se om du får kopiert kontakter... (Jeg vet ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Installer Nokia PC-Suite, ta backup av kontaktene.

Kjøp ny telefon.

Vanlig dumtelefon er ikke noe poeng i dag, det er smarttelefoner som selges for tiden, det er fremtiden.

Nå har jeg kjøpt Nokia N8. Tenåringene i huset er misunte :cry: og lurer fælt på hva Gamlemor skal med en så fancy telefon.

Hvis jeg laster ned PC-suite, kan jeg hente ut kontaktene uten å ha minnekortet i og uten å kunne se noe på telefonskjermen på den gamle telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan det ja, men er selvsagt ikke sikker.

Det er kun en måte å finne ut av det på, nemlig å prøve.

Pc-suite er gratis, så bare å laste ned :-) Jeg klemte nokiaen min hardt i en bildør engang, og skjermen ble svart. Tok en stund før jeg fikk skaffet meg ny, så brukte pc-suite til å se meldinger jeg fikk, ta backup av nr. osv.

Takker. Nå skal jeg prøve eller få min litt mere tekniske 18-åring til å hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Det gikk ikke å hente nr. ut fra selve telefonen. Da måtte den vært innstilt så den kunne blitt samkjørt med pc-en, og det kunne jeg ikke få til i og med at skjermen var svart. En enkel innstilling med synlig skjerm. Løsningen ble 1880 på nettet, jeg har søkt på de fleste og lagt inn på nytt. Hatt noe å henge fingrene i kan man si :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...