Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrener/instruktør kurs/utdanning...?


Caro
 Share

Recommended Posts

Heei, jeg ønsker å jobbe med hunder og tenker da instruktør eller noe i den dur...har også tenkt mye på noe innen dyre/hunde psykologi og fant noe i Danmark, det er utelukket å reise dit for ca 1 år, MEN jeg sendte mail til dem og spurte om jeg kunne ta utdanningen via internett. Jeg fikk svar om att dette var mulig hvis jeg kunne bruke mye film og bilder..dette virket helt perfekt heeeeelt til jeg fant ut prisen..27 000 kr, noe jeg ikke har råd til desverre....:/ Så da lurer jeg på om noen her har noen ideer om hva jeg burde gjøre.

Det hadde vært fint om det hadde vært noe innen Oppland hvis kursene er over lengre tid, men hvis kursene varer i helger eller noe slik kan det funke utenfor oppland også. ;)

Så er det noen der ute med tips??? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Et tips er å først få erfaring med å trene flere forskjellige hunder og trene dem fram over nybegynnerstadiet i den sporten du er interessert i (bruks, lydighet, agility, gjeting el). At man kan trene sin egen første hund, betyr ikke at man har nok erfaring til å løse problemer med andre hunder :) Så gå kurs og lære mye generelt og skaff deg praktisk erfaring.

Det finnes det ganske mange forskjellige instruktørutdannelser. Jeg har ikke prøvd noen av dem, men alle, koster nok såpass som den du har sett på. Canis sin f.eks. koster 30.000. NKK sin utdannelse vet jeg ikke prisen på, men der må du bli anbefalt av en hundeklubb, og ofte betaler klubben for utdannelsen, eller deler av utdannelsen, mot at du forplikter deg til å instuere på et visst antall kurs i klubben. Men det finnes det nok mange forskjellige ordninger på. forresten er hundetrening så praktisk, at jeg ser ikke poenget i å ta en instruktørutdannelse over nett. Å være instruktør er å jobbe med mennesker. Det er ikke hundne du skal instruere, det er eierne. Men du må ha nok erfaring og kunnskap om hund til å kunne se problemer og løsninger for den enkelte hund og videreformidle det på en forståelig måte. Det er nok ganske vanlig med helgesamlinger på denne type utdanninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...