Gå til innhold
Hundesonen.no

VALP SAVNET I LYSLØYPA I TROMSØ

Elin

Recommended Posts

Skrevet

Fikk nettopp telefon om valp på 3 1/2 mnd er savnet i lysløypa i tromsdalen.Forsvant for noen timer siden mellom kirkegården og skytebanen.

Eier var å gikk tur med valpen nå i kveld og valpen blir skremt av skiløper og stikker av inn i skogen. Mange mennesker har lett og leter enda etter valpen som er collie eller border collie. Sort og hvit.Biff er ca 10 kg og har lange fota.

Nå håper vi bare at noen har funnet Biff og tatt han med seg hjem for hær er det kaldt og han vil ikke overleve lenge ute.

Har ikke så mye informasjon da jeg ikke har snakket med eier,hun er i skogen å leiter.

Politi og taxi er varslet og har gitt tips om å kontakte røde kors hjelpe korps eller noen med ettersøkshund. jeg tar å legger denne annonsen ut på nett i håp om at det kan hjelpe.

Skrevet

Phu!

Biff ble funnet hjemme på trappa i morrest i 6 tia..

Han har utrolig nok funnet veien hjem selv.

Får bare håpe at nattens eventyr ikke har satt varige skader på han.

Skrevet

Det var jaggu godt at det endte bra! Tipper det var omtrent like kaldt i Tromsø som det var i midt-Troms i natt. Stakkars vofs.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...