Gå til innhold
Hundesonen.no

Varga og Vims


Malamuten
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Tekopp skrev:

Fine Taiga :) Hvordan er formen hennes om dagen? 

Mye bedre :) Hun sliter fortsatt litt med den ene bakfoten, men resten av kroppen er tipp topp og vi merker  at humøret er annerledes nå enn det var. Vet ikke hvor mye hun egentlig plages av den foten, for hun halter ikke og humøret har som sagt blitt bedre(virker ikke som hun har så vondt), men vi merker at hun ikke bruker den helt som hun skal og selv om hun kan stå på den (har fått sånne øvelser vi skal gjøre som utfordrer det utsatte området) så er det litt mer motvillig enn på andre siden. Vet at det sitter i beinet, men sliter litt med å lokalisere akkurat hvor, men iom at hun har blitt så mye bedre ellers og virker bedre i beinet også så håper vi at akkurat den biten bare tar litt lengre tid, men at det kommer seg. Hun blir jevnlig fulgt opp med sjekk, laser og massasje så vi får se hvordan det utvikler seg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 382
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Varga får dele tråd med Vims to blir for mye styr Så langt så liker jeg nykomlingen veldig godt, hun bærer litt preg av at det er mye nytt og at hun antagelig ikke har vært så veldig mye utenfor de

I dag er Taiga 3 år    

Et par bilder (fotograf @Tonje ) Skikkelig turgjeng

Posted Images

6 minutter siden, marlenbli skrev:

Men åh :wub:

Vet ikke om du har skrevet hvor hun kommer fra?

Hun er et lite sjarmtroll ja :) Vi kjøpte henne for 4 mnd siden fra Sverige, men hun kommer fra Kennel Casa D'agostini i Belgia.
 

 

En oppdretter som trygt kan anbefales forresten for de som måtte være interessert i det. Veldig nøye på sosialitet og helse. Har tidligere hatt mer "sportshunder"(som jeg kaller det), ikke de aller heftigste som de typiske IPO/ringsport/knpv hundene, men brukbare i lp, ag osv, men beveger seg mer og mer mot de litt mer heftigere (fortsatt like nøye på både mental og fysisk helse) og har noen veldig spennende avlsdyr/kommende avlsdyr inne nå. Hun er også hyggelig og flink til å ta seg av både store og små og valpene får en bra start på livet :) En av de som står øverst på min liste om jeg skal kjøpe valp igjen senere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, marlenbli skrev:

Ok! Så bra dere er fornøyde :ahappy: Dere begynner å få en grei liten flokk nå :D

Fornøyde og fornøyde :P Hun er snill og grei å alt det der, men hadde kanskje sett for oss en hund med litt mer futt i :P Men tiden vil vise hva vi får til med henne :) Det viktigste er jo tross alt at hun er velfungerende da, i motsetning til de to andre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Ser den. Er jo en viss type hund man er ute etter når man går for disse rasene... 

Haha, den siste setninga di! Prøver å overbevise meg selv om det samme, men lille PsychoElza hadde ikke blitt værende hos meg, hadde det ikke vært for arbeidsmoralen! Har en som er lite futt i, men velfungerende og det er ikke like gøy, altså! :P Blir spennende å følge med videre uansett.

Så da regner jeg med det blir valp på mannen i huset om ikke sååå lenge? :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, marlenbli skrev:

Åh! Ser den. Er jo en viss type hund man er ute etter når man går for disse rasene... 

Haha, den siste setninga di! Prøver å overbevise meg selv om det samme, men lille PsychoElza hadde ikke blitt værende hos meg, hadde det ikke vært for arbeidsmoralen! Har en som er lite futt i, men velfungerende og det er ikke like gøy, altså! :P Blir spennende å følge med videre uansett.

Så da regner jeg med det blir valp på mannen i huset om ikke sååå lenge? :D 

 

Hehe, nei det er jo litt delt. Det er ufattelig deilig å ha en snill, ukomplisert hund, men det hadde jo vært gøy om hun sto til forventningene ellers også :P (føler meg litt slem nå, men vi er veldig glade i henne altså). Jeg har jo en fra før også, mallen. Dvs hun er jo egentlig verre, for hun er jo hverken vellfungerende i hverdagen eller en bra brukshund, det er ganske slitsomt. Men sånn er det jo med levende dyr, man vet ikke hva man får og det er jo så ufattelig mye å sette seg inn i når man er ny i en rase og spesielt når man kjøper fra det store utland, men man gjør seg jo noen erfaringer under veis så til slutt så blir det vell akkurat slik man ønsker :) 

Haha, psychoelza :lol: hun er jo bare ung enda da så kanskje hun blir litt mindre psycho med årene? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er det bare 4 dager igjen til vi står i ringen, herregud nå begynner nervene å komme for fult :P Hjalp jo ikke at fvf vår ble skikkelig dårlig plutselig, men det ser heldigvis ut til å ha bedret seg en del allerede så jeg kan tenke litt mindre på det ihvertfall :P Bronsemerket på lørdag og ferdselsprøve på søndag. Håper det ikke blir for mye og for brå start.. Ikke helt optimalt, men det ble nå sånn denne gangen. Får vell ta noen skikkelig korte, gøyale motivasjonsøkter etter prøven på lørdag. :) Typisk meg er jo å utsette ting til siste liten og det å melde på prøve har ikke hatt helt den effekten jeg håpte på ifht treningsboost. Vi har jo trent, men kunne absolutt ha trent mer og ikke minst mer målrettet. 

Men det er likevell gøy og snart være i gang, det er jo konkurrere jeg vil. Så nå har jeg like gjerne satt meg ned å sett på terminlisten for året og satt meg noen helt konkrete mål for å prøve å få til målene jeg har satt for oss i år. Funnet et stevne sist på mai som jeg håper å få tatt LP 1 på, også et stevne i slutten av juni hvor vi forhåpentligvis greier LP2 og 2 stevner i september hvor vi forhåpentligvis klarer lp 3 og er i boks med årets mål. :) Nå er det jo mye som kan skje som gjør at man trenger mer enn en mulighet for å få opprykket så det er mulig det henger for høyt, men da har jeg ihvertfall noe konkret å jobbe mot. Er fornøyd om vi greier opprykket til klasse 3, men vil helst ha opprykket til elite selvsagt. Har det jo ikke travelt egentlig, men hadde vært kjekt å fått tatt unna alle de 3 klassene før de nye reglene trer i kraft neste år, så er det bare i elite jeg må lære meg nye ting :P 

Ellers har vi jo kommet igang med "barmarks"trening igjen så smått, kjørte feltsøk i forrige uke og en tenkepause der i vinter har virkelig gjort underverk. I fjor høst slet hun litt med å forstå at hun skulle plukke andre ting enn mine ettersom vi har trent mest alene, vi hadde ikke trent noe på avlevering eller innkomst, bare direktebelønning når hun er nesten inne, og har vell stort sett bare sendt henne ut 2 gang uten ny påvirkning. Nå gikk hun 4 søk uten påvirkning, plukket små og store, metall og andre ubehageligheter, søkte fint, kom inn og avleverte og ikke noe tull med at det ikke var mine gjenstander :D Sporet startet dårlig, men forsøk 2 gikk over all forventning så håper det fortsetter sånn :D Skal på sporkurs i mnds skifte april/mai, så da blir det forhåpentligvis noe hjelp å få også, og forhåpentligvis blir det figurantkurs (RIK) på meg da helgen etter(dessverre kan det se ut som det blir avlyst pga for få påmeldte) og ipo helg, håper vi, ila mai eller ila sommeren om det ikke blir da :) Gøyalt og lærerikt år tror jeg :D 
 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Malamuten skrev:

Da er det bare 4 dager igjen til vi står i ringen, herregud nå begynner nervene å komme for fult :P Hjalp jo ikke at fvf vår ble skikkelig dårlig plutselig, men det ser heldigvis ut til å ha bedret seg en del allerede så jeg kan tenke litt mindre på det ihvertfall :P Bronsemerket på lørdag og ferdselsprøve på søndag. Håper det ikke blir for mye og for brå start.. Ikke helt optimalt, men det ble nå sånn denne gangen. Får vell ta noen skikkelig korte, gøyale motivasjonsøkter etter prøven på lørdag. :) Typisk meg er jo å utsette ting til siste liten og det å melde på prøve har ikke hatt helt den effekten jeg håpte på ifht treningsboost. Vi har jo trent, men kunne absolutt ha trent mer og ikke minst mer målrettet. 

Men det er likevell gøy og snart være i gang, det er jo konkurrere jeg vil. Så nå har jeg like gjerne satt meg ned å sett på terminlisten for året og satt meg noen helt konkrete mål for å prøve å få til målene jeg har satt for oss i år. Funnet et stevne sist på mai som jeg håper å få tatt LP 1 på, også et stevne i slutten av juni hvor vi forhåpentligvis greier LP2 og 2 stevner i september hvor vi forhåpentligvis klarer lp 3 og er i boks med årets mål. :) Nå er det jo mye som kan skje som gjør at man trenger mer enn en mulighet for å få opprykket så det er mulig det henger for høyt, men da har jeg ihvertfall noe konkret å jobbe mot. Er fornøyd om vi greier opprykket til klasse 3, men vil helst ha opprykket til elite selvsagt. Har det jo ikke travelt egentlig, men hadde vært kjekt å fått tatt unna alle de 3 klassene før de nye reglene trer i kraft neste år, så er det bare i elite jeg må lære meg nye ting :P 

Ellers har vi jo kommet igang med "barmarks"trening igjen så smått, kjørte feltsøk i forrige uke og en tenkepause der i vinter har virkelig gjort underverk. I fjor høst slet hun litt med å forstå at hun skulle plukke andre ting enn mine ettersom vi har trent mest alene, vi hadde ikke trent noe på avlevering eller innkomst, bare direktebelønning når hun er nesten inne, og har vell stort sett bare sendt henne ut 2 gang uten ny påvirkning. Nå gikk hun 4 søk uten påvirkning, plukket små og store, metall og andre ubehageligheter, søkte fint, kom inn og avleverte og ikke noe tull med at det ikke var mine gjenstander :D Sporet startet dårlig, men forsøk 2 gikk over all forventning så håper det fortsetter sånn :D Skal på sporkurs i mnds skifte april/mai, så da blir det forhåpentligvis noe hjelp å få også, og forhåpentligvis blir det figurantkurs (RIK) på meg da helgen etter(dessverre kan det se ut som det blir avlyst pga for få påmeldte) og ipo helg, håper vi, ila mai eller ila sommeren om det ikke blir da :) Gøyalt og lærerikt år tror jeg :D 
 

Liker hårete mål :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var debuten i ringen gjort, vi greide ikke bronsjemerket da :P Men veldig fornøyd tross alt, og vi lærte noe nytt. Hun jobbet kjempefint, null problem med fraværende belønning, forstyrrelser, dommer, ikke berørt av at jeg blir "rar" osv og det var egentlig ingen store overaskelser, litt rot på foten (som vi vet), trege sitter(det er jo sånn hun er litt og noe vi jobber med). Derimot la hun seg på stå under marsj, hun sto først, men når jeg hadde gått 3-4 skritt så la hun seg, begge gangene. Stor overaskelse, da hun aldri noen sinne har gjort det før. Tok en liten økt etter at prøven var ferdig og fant ut at jeg har gått å sett litt bakover på trening, når jeg gjør det så står hun, når jeg ikke gjør det så legger hun seg etter jeg har gått litt i fra. Så da lærte vi noe vi må trene på og jeg må slutte med :)

Visning av tenner: 10

Lineføring: 9,5 (her synes jeg dommer var litt snill, trakk for trege sitter, men hun ploger og trenger litt også og er litt uryddig i springmarsjen spesielt)

Dekk fra holdt: 9 (igjen, treg sitt)

Innkalling: 9 (treg sitt)

Stå under marsj: 0

Enkelt dekk 1 min: 10 

Helhetsinntrykk: 10 

Totalt 144 poeng.

 Mange fine poeng og veldig fornøyd med Vims sin innsats :) 

Så da er det bare å grue seg til FP i morgen :P Gruer meg for jeg er usikker på programmet, når dommer skal kommandere og ikke osv, men det går vell bra :) Og jeg håper for guds skyld ikke det ligger snø på bakken for da tror jeg vims blir veldig kald på de 7ish minuttene hun må ligge i dekk.. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Resten av poengene er jo fantastiske da :D Sur null, men den var lærerik i det minste :P Lykke til i morgen! :)

Litt, spesielt på en øvelse som har vært så sikker å så bra :P Men det viktigste var jo å få en positiv opplevelse i ringen og å se hvordan vi fungerer i praksis og det fikk vi jo ihvertfall. :D Og kjekt å oppdage den tabben nå så kanskje jeg får fikset den til offisiell debut i klasse 1 :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det var jo en veldig grei ting å nulle på da. Veldig enkelt å fikse nå som du har blitt oppmerksom på det :)

(og det er litt meningen at de skal være snille med poengene på bronsemerket, så karakteren på lineføringa var helt sikkert vel fortjent til at det er bronsemerke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestått ferdselsprøve og Vims skjøtte seg mer eller mindre eksemplarisk både på lydighet og ferdselsdel :) Siden det ble filmet så fikk jeg se selv hvordan det ser ut og litt glad for å se at det ser bedre ut enn det føles for meg når jeg går. Så er det kanskje ikke så store feil som jeg har følt, men uansett må detaljene jobbes med.

Fvf

Gruppa

 

Sitt fra holdt

 

Dekk med innkalling

 Mobilfilmer, men sånn ble det. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...