xxx12345 Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Smula har fått seg kløv! Pr nå er veskene fylt med avispapir for å venne henne til bruken uten vekt. Hun går snorrett og uten ubehag. Når kan jeg begynne å legge vekt i? med en gang? Siden veskene er så små får jeg ikke plass til halvlitersflasker oppi, men har tilgang på små vektskiver som veier 250 g hver. Er det greit å bruke disse? Evt andre alternativer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Med en gang. Siden hun ikke er berørt av kløven er det jo egentlig bare å sette igang :-) Ser ingen grunn til å dille med det. Istedenfor halvlitersflasker kan du f.eks legge ris i poser. Da blir det ikke kantete inn mot hunden. Men vektskiver er og fint. Jeg pleier å ha sitteunderlag innerst i kløven om jeg skal ha i ting med "skarpe" kanter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Så fin i kløven sin da. Jeg begynte ganske tidlig med vekt oppi. Jeg bruker porsjonsposer med ris, for da står det gjerne hva de veier fra før av så man slipper å styre med det Men vektskiver er jo sikkert også greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 10. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Risposer var ikke dumt! Takk for tipset 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Så fin hun ble med den! Har jammen lyst til å kjøpe kløv selv til min til sommeren, vet bare ikke om han vil synes noe særlig om det, men får prøve med en billig en først isåfall. Ville latt henne gå med den med kun papir først, for bare å bli vant til å ha på og gå med kløven uten noe å bære ellers, og bare sakte og gradvis fordelt vekten likt i begge sider (det er viktig). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cloudberry Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Helledusssan så fin Hva med sånne små imsdal-flasker? Vet ikke akkurat hvor store de er, men kanskje 3 dl? Med sånn vippetopp på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Så tøff i kløven sin Om hun ikke bryr seg ville jeg bare begynt og ha oppi noe. Hundefor i en pose feks? Det har man som regel, det har ikke kanter og det er enkelt og få omtrent samme vekt på begge sider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 10. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Tørrfor har jeg ikke så det får bli ris - jeg spiser den jo ikke likevel Men hva med vekten? Høres 250 g på hver side ut som en bra startvekt? Hun veier ca 7,5 kg og er i god fysisk form. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaritaS Skrevet 10. Mars 2012 Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Tørrfor har jeg ikke så det får bli ris - jeg spiser den jo ikke likevel Men hva med vekten? Høres 250 g på hver side ut som en bra startvekt? Hun veier ca 7,5 kg og er i god fysisk form. Litt mye kanskje? Det blir jo en halv kg til sammen. En rispose veier vel 135 gram om jeg ikke husker helt feil. Det er jo fint å starte med en slik på hver side så hun får se hvordan det er å ha vekt i kløven. Du kan jo øke ganske kjapt om det ikke ser ut som hun merker vekta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 10. Mars 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2012 Jeg har ikke porsjonsposer, så jeg veier bare opp tenker jeg. Starter på 150g pr side da tenker jeg - det er ca 4% av kroppsvekten hennes, og det bør gå greit på en hund i god fysisk form. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts