Gå til innhold
Hundesonen.no

Bulldog and Pekingese fail Crufts vet checks


Justisia
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Pen var den kanskje ikke, men tror ikke jeg skal rulle noe ut nei :P Annet enn at den var da fryktelig RØD :huh:

Om du ser på andre røde ting på bilde så er fargene justert ;) Antagelivis pga det er bilder som er tatt inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bulldog and Pekingese fail Crufts vet checks

Synes likevel det er trist at hengende øyne (med eller uten feilstilte hår) automatisk sidestilles med en usunn hund. Det finnes da så mye mer på en hund og mange lidelser er så langt værre? Det ER b

Fy søren, dette synes jeg var helt rått, jeg!

Om du ser på andre røde ting på bilde så er fargene justert ;) Antagelivis pga det er bilder som er tatt inne.

Eller for å gjøre den litt "flottere". Vet ikke hva det er med schæferoppdrettere å justere mer på rødfargene enn noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nappen "ute" også.

Disket til nå: Eng. bulldog, clumber spaniel, eng.mastiff, napolitansk mastiff og pekingeser.

St.bernhard og dogue de bordeaux stiller i dag, men er ikke ferdigbedømt.

I morgen er det basset og blodhund som skal se om de greier dette nåleøyet.

Lurer på, jeg.. Hvis en dommer sier: "DEN hunden er best konstruert, har ALT riktig, men er litt hengete i øyelokkene og rød i øynene. Ergo setter jeg opp den andre som har litt dårligere konstruksjon, littegranne steile skuldre, ikke heeelt det temperamentet jeg vil se, kanskje litt for mye pels... MEN øynene går igjennom vet.sjekken!" Er DET noe vi egentig ønsker?

Men okey - rent praktisk. En veterinær pr ring som har disse rasene (dvs. maks 15 veterinærer) også går de igjennom klassevinnerne i alle fall? DET rekker de mens neste klasse blir bedømt, liksom.

Også ender man opp med NULL hunder i konkurranse om cert'ene - javel, da gjør man dèt.

Neste år kommer de fleste hundene innen disse raser ha fått en liten "snipp snipp" for å stramme opp øynene - en skikkelig øyedråpekur så de ikke får så røde øyne, selvsagt en generell antibiotika/pencillinkur så evt. betennelser eller annet skummelt er ute av kroppen. En god dose sitron rett før vet.sjekken får også hunder til å stramme leppene og ikke sikle så mye..

DA kan KC klappe seg på brystet og si: "SE så mye forbedring det har blitt på bare ett år!"

"Verden vil virkelig bedras" dessverre...

Susanne

(og jeg synes da den schäferen ser klart sunnere ut enn endel man har sett... Skulle gjerne sett video av den beveger seg før man jubler høyt. Men den kommer jo inn i gruppa', da.)

Edit - så videoen. Ikke det værste jeg har sett - og moro å se de handlet slik!

Endret av SusanneL
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å gjøre den litt "flottere". Vet ikke hva det er med schæferoppdrettere å justere mer på rødfargene enn noen andre.

Hæ? Hva mener du nå? Uta er rød, og jeg gjør ikke en dritt for å få henne slik. Oppdretter gjør heller ikke noe når vi stiller. I og med at det er jeg som har henne fast og har henne med på utstilling, så får de ikke "jukset" noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hva mener du nå? Uta er rød, og jeg gjør ikke en dritt for å få henne slik. Oppdretter gjør heller ikke noe når vi stiller. I og med at det er jeg som har henne fast og har henne med på utstilling, så får de ikke "jukset" noe heller.

Det er jo forskjell på vanlig rødbrun og det her, for eksempel:

rd.jpg

(Og det er jo flere enn Belgen som oppdretter schæfer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe video på youtube som kan vise hvordan en hund med fullstendig mangel på bakbeinsvinkler ser ut når den går? Denne Bostonen fra 2010 går også på stylter: http://www.flickr.co...in/photostream/

Oi...

Bare man ikke ender opp med dette på Crufts til slutt:

Steike... Men når man ser siluetten av hunden UNDER all huden, så er den jo faktisk nesten atletisk!! Tenk om den bare ikke hadde så mye hud?

Hæ? Hva mener du nå? Uta er rød, og jeg gjør ikke en dritt for å få henne slik. Oppdretter gjør heller ikke noe når vi stiller. I og med at det er jeg som har henne fast og har henne med på utstilling, så får de ikke "jukset" noe heller.

Tipper hun mener at de justerer fargene på bilder. Jeg vet om folk med briard som også gjør det bare for å få hunden til å framstå med den ønskede, dype rødfargen svært få faktisk har :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjell på vanlig rødbrun og det her, for eksempel:

Den der så photoshoppet ut. Men hva gjør oppdrettere mener du, som gjør de så røde som den hunden som ble BOB på Cruft's? Forøvrig så ser jeg kun røde hunder ala Uta og Asti overalt (han er rød han å, og jammen meg er han ikke fra en annen oppdretter)

Edit:

Tipper hun mener at de justerer fargene på bilder. Jeg vet om folk med briard som også gjør det bare for å få hunden til å framstå med den ønskede, dype rødfargen svært få faktisk har :).

Ja da er jeg med om det er det hun mener :)

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år kommer de fleste hundene innen disse raser ha fått en liten "snipp snipp" for å stramme opp øynene - en skikkelig øyedråpekur så de ikke får så røde øyne, selvsagt en generell antibiotika/pencillinkur så evt. betennelser eller annet skummelt er ute av kroppen. En god dose sitron rett før vet.sjekken får også hunder til å stramme leppene og ikke sikle så mye..

DA kan KC klappe seg på brystet og si: "SE så mye forbedring det har blitt på bare ett år!"

"Verden vil virkelig bedras" dessverre...

Jepp, spørs om ikke det blir utgangen på hele greia...

Men sånn for å tenke litt på praktiske løsninger: Mange raser må jo allerede ha WCC for å konkurrere om cert. Hva om alle raser faktisk måtte ha en veterinærkontroll/attest + en kondisjonsprøve (tilpasset str. og type hund, men som krever normal fysikk) for å konkurrere om cert. Da kunne man faktisk luke ut mye dritt, uten å bruke masse tid og ressurser under selve utstillingene...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun mener at de justerer fargene på bilder. Jeg vet om folk med briard som også gjør det bare for å få hunden til å framstå med den ønskede, dype rødfargen svært få faktisk har :).

Jepp!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utholdenhetsprøven burde vært et krav for de fleste hunder? (muligens med unntak av miniatyrer og selskapshunder..)

Den er jo ikke spesielt hard å gjennomføre (sier jeg som har en hund som ikke fullførte..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utholdenhetsprøven burde vært et krav for de fleste hunder? (muligens med unntak av miniatyrer og selskapshunder..)

Den er jo ikke spesielt hard å gjennomføre (sier jeg som har en hund som ikke fullførte..)

Skal ikke miniatyrer og selskapshunder greie å røre på seg, mener du :D Men det jeg mente; en type utholdenhetsprøve tilpasset hundens størrelse og type - altså med varierende lengde og fart. + veterinærkontroll. En slik prøveform vil være enkel å arrangere, og lett gjennomførbart for alle som ønsker å vise at hunden er fysisk oppegående :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke miniatyrer og selskapshunder greie å røre på seg, mener du :D Men det jeg mente; en type utholdenhetsprøve tilpasset hundens størrelse og type - altså med varierende lengde og fart. + veterinærkontroll. En slik prøveform vil være enkel å arrangere, og lett gjennomførbart for alle som ønsker å vise at hunden er fysisk oppegående :rofl:

Jo, selvsagt skal alle hundene duge til å røre på seg.

Men jeg tror nok utholdenhetsprøven kan være litt mye for en del av de..

20km trav med snitthastighet på rundt 12-16km/t er faktisk ganske heftig for de minste hundene.

Kanskje man skal foreslå for NKK at de innfører krav om bestått utholdenhetsprøve for å få innvilget søknad om championat, for alle raser..

Ikke at jeg tror NKK bryr seg egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St bernarden klarte helsesjekken.

Så hyggelig for dem - TENK så nervøst, da... Oppleve BIR'et som kanskje er noe av det største man kan på rasen for så å få det nervepresset etterpå.

Dogue de bordeaux'en igjen, da...

Susanne

Edit - ser Doguen i gruppa nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig for dem - TENK så nervøst, da... Oppleve BIR'et som kanskje er noe av det største man kan på rasen for så å få det nervepresset etterpå.

Dogue de bordeaux'en igjen, da...

Susanne

Dogue de bordeaux gikk også gjennom helsesjekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Basset gikk ikke gjennom, men blodhunden gjorde.

Hvor fant du det? Jeg tittet akkurat på resultat sidene (etter at den har trøblet for meg i hele dag) og der står ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...