Gå til innhold
Hundesonen.no

Aymee og Deltas EFIT


Aymee
 Share

Recommended Posts

Hurra! Vår første EFIT! Jeg klarte aldri å time bildene nøyaktig, og har kun ett dårlig mobilkamera, men men :)

Tolv-tida: Jeg har endelig kommet meg opp, og ser at jeg har fått betaling for ett bilde. Hurra! Penger!

1200.jpg

Rundt ett: lufter bikkja. Innser at på tross av regn er det djevelsk med snø forann inngangspartiet vårt. Bestemmer meg for å vaske badet slik at noen andre må måkke bort snøen.

1300.jpg

14-ish: Vil ha godteri. Vil ha brus. Vil ikke ha noe annet enn ALL SJOKOLADEN I HELE VERDEN. Gjør opprør mot tomt kjøleskap med varm sjokolade. Gryffindors våger nemlig slikt.

1400.jpg

1500-ish. Jobber på ett tegneoppdrager. Hater gress.

1500.jpg

Rundt 16: vi trener småtriks på kjøkkenet. Valpen prøver ikke lengere å stikke av med ballen. Fornøyd.

1600.jpg

17:00 - Samboer lager pannekaker. Jeg mobber samboer for manglende evne til å steke normale pannekaker.

1700.jpg

18-ish. Jeg tar oppvask og prater skit med roomies. Delta vil at vi skal gå tur. Kan vi gå tur nå værsåsnill?

1800.jpg

Rundt syv: Delta vant. Vi er ute. Det regner. MYE.

1900.jpg

Antaklig rundt åtte en gang: Snø er alltid morro, men kramsnø er best!

2000.jpg

Litt over ni - på vei hjem, og vi er alle gjennombløte. Mobilen, som ikke akkurat har ett godt kamera i utgangspunktet, klarer ikke ta noe fornuftig. Etter flere forsøk var dette det beste:

2100.jpg

Rundt 22: sonentid! Hurra!

2200.jpg

Oooog ett siste bilde tatt tidligere, bare fordi hun var søt:

pbttt.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Okej, her er det flere ting å ta tak i:

1) Jeg synes du burde fått all sjokoladen i hele verden

2) "Valpen"? :D

3) Delta er ingen veskehund, men en døråpninghund

4) Jeg liker taktikken din mtp vasking av bad = ingen måking på deg

:cheer:

Haha, ja, altså..

1. Jeg er HELT enig. Så fint at andre også forstår dette! :jump:

2. Vel, altså. NOEN kallenavn bare..blir der. Det er jo litt teit, men hun blir nok kalt det når hun er 11 år også, haha! (Kom i etterkant på at hun fylte 11 mnd i dag, lille VALPEN min :rofl: )

3. Godt observert! Hun vil helst sove i døråpninger, noe som ikke alltid er like heldig når man kommer med armene full av ting. Jeg tror hun forsøker å gjøre opp for at vi ikke ha katt med å prøve og ta livet av oss når vi går mellom steder... :huh:

(Fordi det var det mine katter har prøvd å gjøre oppgjennom årene.)

4. Hihihi, den fungerte også! "Gutta, cmon, nu har æ vaska badet, kan ikke dokker måkke litt..." = suksess!

Åhfyttikatta det så innmari glatt ut hos dere!

Fiiine "valpen" :wub:

Brodder er mine beste venner! :yes:

Jeg beklager at jeg kanskje smittet deg med sjokoladesuget mitt :whistle:

"Kanskje"? Bare din feil jo! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...