Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Hei! Om ca 4 uker ska jeg hente en nydelig liten gordon setter tispe:-) Men har ingen navn til henne, det står helt stille. Noen som har noen fine navn ? :-) Siter
MiO Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Når det kommer til jakthunder, så tenker jeg alltid på norske navn, av en eller annen grunn. Sånn som f.eks. Frøya. Siter
Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Når det kommer til jakthunder, så tenker jeg alltid på norske navn, av en eller annen grunn. Sånn som f.eks. Frøya. Ja, jeg har vurdert Frøya. Det er veldig vakkert navn da: ) Siter
:)Kine Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Hehe.. Frøya var også det første jeg tenkte på. Veldig pent navn, men det må jo også være det vanligste navnet på gs-tisper? Siter
Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Hehe.. Frøya var også det første jeg tenkte på. Veldig pent navn, men det må jo også være det vanligste navnet på gs-tisper? Jo, det er jo det. Derfor ville jeg se om noen hadde et annet navn, for jeg er helt tom Siter
Maria Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Nå er jeg kanskje litt utradisjonell, men jeg liker virkelig ikke de typiske norske navnene på gordon setter, jeg. Synes det er så oppbrukt og kjedelig. Personlig er jeg veldig fan av navn som enten betyr noe som representerer hunden på en eller annen måte, eller navn med opprinnelse fra samme land som hunderasen. Gordon setter kommer jo opprinnelig fra Storbritannia, og i mine øyne er et engelsk navn derfor mye mer naturlig å bruke enn et skikkelig urnorsk! men der er vi alle ulike Her er noen forslag fra meg i alle fall. Britiske navn (noen med betydning): - Bee (uttales da Bi), "busy worker". En gordon er jo en skikkelig arbeidshest, den! - Holly - Lilli - Poppy (etter blomsten) - Rina - Vienna Siter
Ane Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Bjørk Fri Vidda Lyng Det er noen av navnene på de stående fuglehundene i vår krets som jeg liker godt. Skal den brukes på jakt? *Håpe* Siter
Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Bjørk Fri Vidda Lyng Det er noen av navnene på de stående fuglehundene i vår krets som jeg liker godt. Skal den brukes på jakt? *Håpe* Ja, den skal brukes på rype jakt Siter
Ane Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Ja, den skal brukes på rype jakt Så bra! Vi har fire vorstehhunder som pappa bruker på jakt Veldig gøy. Siter
Caro Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Fenja Ronja Caddy Vilja De navnene er det på fuglehunder jeg kjenner Siter
Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Så bra! Vi har fire vorstehhunder som pappa bruker på jakt Veldig gøy. Åhh, vorsteh Vi bestemte oss for 3 år siden at vi skulle skaffe oss en valp, og da var det vorsteh vi hadde lyst på. Men så ble det litt endring i planene. Og nå har vi falt for gordon settere Siter
Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Fenja Ronja Caddy Vilja De navnene er det på fuglehunder jeg kjenner Åhh, nydelige navn ! Siter
Ane Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Åhh, vorsteh Vi bestemte oss for 3 år siden at vi skulle skaffe oss en valp, og da var det vorsteh vi hadde lyst på. Men så ble det litt endring i planene. Og nå har vi falt for gordon settere Hehe Ja, jeg liker vorstehhundene veldig godt! Vi driver oppdrett av det De kan jo brukes til alt. Litt mindre muligheter med settere, som oftest Men til rypejakt, er dem jo knall! Siter
LilleZara Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 -Insa (fra latisk insanis=gal ) Siter
Voff-Voff Skrevet 27. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Hehe Ja, jeg liker vorstehhundene veldig godt! Vi driver oppdrett av det De kan jo brukes til alt. Litt mindre muligheter med settere, som oftest Men til rypejakt, er dem jo knall! Hehe, ja Siter
Guest Yellow Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Navn som har med naturen å gjøre er jo fint til en slik rase som skal brukes til jakt. Som Elva, Nordlys, Bjørk, Orkana, Myske (norsk blomst), Molte, Krekling, Sol, Himmel. Siter
ida Skrevet 27. Februar 2012 Rapporter Skrevet 27. Februar 2012 Hei! Om ca 4 uker ska jeg hente en nydelig liten gordon setter tispe:-) Men har ingen navn til henne, det står helt stille. Noen som har noen fine navn ? :-) Saga Tyra Myra Tuva Siter
Voff-Voff Skrevet 28. Februar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Februar 2012 Tusen takk for masse navne forslag Nå har jeg mange å velge i Siter
Recommended Posts