Gå til innhold
Hundesonen.no

Japanspesialen på Hunderfossen/Lillehammer :))


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Kem tar turen?

Og noen som vet noke om når påmeldingsgreiene er ute? :)

Nå er det jo enda en stund til da vel og merke.

Men jeg tror kanskje denne utstillingen er den jeg ser mest frem til i løpet av året :D

Det er den utstillingen vi har gjort det desidert dårligst i de siste 2årene, men likevel koser vi oss så grådig på denne utstillingen at det er blitt en utstilling som er en selvfølge for oss å reise på :)

Hytte ble bestilt før vi sjekka ut ifjor, så den er i boks :D hehe...

I år blir det nok bare lille Santos som blir stilt.

Sasha har jo valpene sine nå, som da vil tilsi at pelsmessig kan hun ikke stilles før til høsten igjen.

Og Kiara er pelsmessig så langt nede at jeg tror ikke hu vil være ordentlig oppe før om en evighet og litt. Så da blir det nok kun guttebassen vi stiller :D Vi får se :)

Flere som tar turen da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kommer jo med begge de røde farer igom at jeg sitter i utstillingskomitéen til shibaklubben. :) Tvilsomt om jeg stiller ut Imouto, for hun har sikkert ikke pels da, iogm at hun akkurat er ferdig med løpetid nr to.

Nyhetsbrevet er forhåpentligvis klart til publisering i begynnelsen av mars, og påmeldingsfristen er ikke før 5. mai, så du har god tid. Vi holder oss på samme sympatiske påmeldingsavgift som før.

Og i år må du love å komme bort og si hei, altså! :wave:

Og så satser vi på at været blir bittelitt bedre i år... :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å komme en liten tur i alle fall. Frøken fryd er enten drektig eller med små valper da, håper jeg! <3

Oooh! Skal du ha valper på Kiyomi? :D Hvem er den heldige utvalgte?

Jeg har veldig lyst til å dra, men som vanlig så er denne utstillingen i eksamensperioden, så da regner jeg med at jeg har nok å tenke på. :( Men til neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah, da kuler vi'n på et torp i Sverige sammen med gode venner. Løp dere svette, showgærninger. Moahahaha!

Ja, det høres ut som det er akkurat der dere skal være. :) Sjøl skal jeg være på Hunderfossen med gode venner, jeg, grille, gå tur i skogen, sitte i sola og se på vakre hunder mens mine egne leker og koser seg, kanskje stille en hund eller to, og kose meg glugg. :ahappy:
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta en pause fra eksamenssvetting og har bestilt rom og flybillett til meg, søster og den firbeinte. Om han nå sløver litt med å komme opp i pels, så kanskje vi rekker utstillinga før han finner ut at det er på tide å miste den igjen.. lov å håpe?

Har begynt å fore han med "bli stor og sterk"-mat og får forhåpentligvis sparkesykkel i løpet av uka slik at vi kan begynne trekke-trening for fullt, og før det blir for varmt. Prøvde å kaste ball i oppoverbakke, men det er jo en fordel om hunden løper etter ballen i stedet for å vente på at den triller ned igjen :s

Uansett! Gleder meg til japanspesialen, hadde så utrulig lyst til å dra i fjor og hadde vondt i hele meg når jeg så på bilder derfra. I år skal jeg faktisk VÆRE MED! Kan ikke huske sist jeg gledet meg så mye til noe

Edit: wait.. what?

Kiyomi! Så spennende. Hvem er den utvalgte? Eller er det hemmelig?

Endret av MaritaS
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Så spennende, enda mer lesestoff å utsette skolelesinga med <3

En ting jeg lurer på: Er det vanligste å melde seg på alle tre utstillingene, eller blir det for mye selv for en tøff liten shiba? Man skal jo ha tid til å kose seg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, enda mer lesestoff å utsette skolelesinga med <3

En ting jeg lurer på: Er det vanligste å melde seg på alle tre utstillingene, eller blir det for mye selv for en tøff liten shiba? Man skal jo ha tid til å kose seg også?

Vi har meldt på med valper til alle 3, begge årene vi har vært der :)

Og har vel merket at dag 2 har vært litt sånn giddalaus valp :P

Men det har jeg også merket generelt på doble utstillinger også ;)

Så i år igjen blir valpen meldt på til alle 3 utstillingene :)

Ser hun ene dommeren ser etter japanske trekk i hundene, får håpe hun ikke gjør det i japanske spisshunder :P

Da de japanske spisshundene i Japan ikke ser ut som de europeiske, hehe. :P

Heldigvis egentlig :P

Har hatt japansk dommer på spesialen de siste 2årene, og de er like overasket hver gang over hvor mye bedre eksteriør det er på japsene her i forhold til der borte :P

Men vi gleder oss stort :D

Årets utstilling dette, hehe :D

Ja ved siden av spesialen da :P

Red:

Må spørre om noke eg har lurt på de siste 2årene, hehe.

Koffor e det ikke 2 utstillinger lørdag og en søndag?

Istedenfor motsatt?

Endret av Sasha&Kiara
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på: Er det vanligste å melde seg på alle tre utstillingene, eller blir det for mye selv for en tøff liten shiba? Man skal jo ha tid til å kose seg også?
Meld på alle. Det er helt annerledes å være på denne utstillinga enn andre, for vi sitter bare rundt ringene og skravler og titter mens vi innimellom viser hund. Meeeget avslappa stemning og frisk luft hele helga. Det går så fint atte! :)

Må spørre om noke eg har lurt på de siste 2årene, hehe.

Koffor e det ikke 2 utstillinger lørdag og en søndag?

Istedenfor motsatt?

Det er like mange hunder som stilles både lørdag og søndag, sånn grovt sett, sjøl om det formelt sett er en utstilling den ene dagen og to den andre. Grunnen til dette, er at shibaklubben har veldig mange påmeldte shibaer på sin utstilling, mens de andre rasene er mer konstante i antall hele helga. For at vi skal bruke omtrent like lang tid på bedømmelsen hver dag, deler vi opp shibaklubbens utstilling. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt japansk dommer på spesialen de siste 2årene, og de er like overasket hver gang over hvor mye bedre eksteriør det er på japsene her i forhold til der borte :P

I følge oppdretteren til min japaneser, som har god kontakt mot japan, vektlegges ikke bevegelser under bedømmingen (av vår rase i hvert fall) i Japan. Hvis man hovedsaklig bare ser på uttrykk er det vel ikke helt usannsynlig at eksteriøret får svi litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er planene mine helt klare for den helga :D Kjøre mot Hunderfossen på fredag, stille Lexi på 2 utstillinger på lørdag, og Pippi på 1 (trur jeg), og så suse ned til Østfold for deltagelse i bryllup på søndagen. Puh :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tentamen eller eksamen el no sånnt fredagen :P

Så løsningen ble at gubbe og unger pluss svigerfar kjører nedover fredags morgen :P

Mens jeg tar flyet til gardermoen og toget videre til hunderfossen.

Tror toget var inne så "tidlig" som 1.30 el no :P

Hva gjør man ikke for en utstilling, hehe

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...