Gå til innhold
Hundesonen.no

Et lite problem med tissemannen.


Stine
 Share

Recommended Posts

Så skjedde det idag igjen, det samme som skjedde for et par uker siden. Trym sover og drømmer våte drømmer, han slepper seg laus og hovner opp selvfølgelig. Men nå kommer problemet, når tissen hans skal trekke seg inn i hulen sin igjen så hovner tuppen opp, det virker som om den har vært i "klem" for lenge og har mistet blodgjennomstrømninga. Det kan ta opptil et par timer før den tuppen er normal igjen og kan trekke seg tilbake. Til tuppen blir normal igjen så har Trym veldig vondt. Hva er dette? Hvorfor skjer det? Det vil vel hjelpe å kastrere, men jeg vil liksom ikke gjøre det før det er "kritisk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundevarianten av blå baller?

Har han utløsning da? Hvis ikke, så kan kanskje en hjelpende hånd bokstavelig talt være løsningen...

Men dette kan skje menn også, at svamplegemenene ikke slipper ut blodet igjen, som regel er det da kjemisk årsak til dette da... Så full hormonpanel er kanskje verdt å sjekke på Trym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde utløsning nå ja, forrige gang så vi det ikke for da var han ute og kom inn igjen sånn. Han har vært med Christian på jobb idag, dem kom hjem nå og jeg fikk etter mye om og men dytta det på plass igjen. tok bilde og så skal legge ut. Da har han gått sånn siden 11-12 tiden, og det har ikke gått ann å fått den på plass før nå.

Full hormonpanel, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner. Da skal vi sjekke ut det :D Men det har kun skjedd de to siste gangene (etter Bodil kom i hus, kan det ha noe å si?) De to gangene før han har gjort sånn så har den vært helt normal, også de to gangene han tyvparra.... Men det er jo over 2 år siden han tyvparra, og over et år siden han hadde våte drømmer (intill den gangen for et par uker siden) så kanskje han har fått det nå som han er eldre? Han er jo bare litt over 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonnivået hans bør jo ha balansert seg nå som han er voksen ja, og da kan det ha blitt litt for lite av det med det rare navnet ;) Så det skader ikke å sjekke iallefall, spesielt siden det tar så innmari lang tid før han får stellet på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonnivået hans bør jo ha balansert seg nå som han er voksen ja, og da kan det ha blitt litt for lite av det med det rare navnet ;) Så det skader ikke å sjekke iallefall, spesielt siden det tar så innmari lang tid før han får stellet på plass.

Da skal vi gjøre det! :D

åh auuu! Han har ikke for trang forhud da? Om det heter det på hund.

Nei, den er ganske tøyelig den :lol: Og det har jo funka å få den på plass før, bortsett fra de to siste gangene nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en hannhund har utløsning er det helt normalt at det går 15 til 45 minutter før penis har trukket seg helt tilbake igjen. Kulene sveller ut for å holde hannhund og tispe hengende sammen under og etter utløsning ved en parring. Det samme skjer om det går for hannhunden utenfor tispa, den bruker lang tid på å trekke seg helt sammen igjen og mange hannhunder synes dette er ubehagelig. Ut fra hva jeg ser av bildet mener jeg dette ser helt normalt ut til å være etter en utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en hannhund har utløsning er det helt normalt at det går 15 til 45 minutter før penis har trukket seg helt tilbake igjen. Kulene sveller ut for å holde hannhund og tispe hengende sammen under og etter utløsning ved en parring. Det samme skjer om det går for hannhunden utenfor tispa, den bruker lang tid på å trekke seg helt sammen igjen og mange hannhunder synes dette er ubehagelig. Ut fra hva jeg ser av bildet mener jeg dette ser helt normalt ut til å være etter en utløsning.

Det er jeg fullt klar over, og jeg har også sett utstyret hans etter en parring og en utløsning uten tispe. Det var ikke noe i nærheten av det her. Han brukte også 4 timer på å få inn tuppen igjen, resten ble normal str etter en halvtime tror jeg Christian sa. Forrige gang så skreik han når vi kom bort han, så vondt skal det da ikke være? (han er en hund som "aldri" har vondt, og han viser det ihvertfall ikke)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ofte kan ta lengre tid og være mer ubehagelig om det går for hannhunden utenfor tispa (vet det ikke er det som har skjedd her) Mulig det er fordi at ved en henging har hannhunden press på kulene og blodet derfor trekker seg hurtigere tilbake. Jeg har sett flere hannhunder av tøffe typer som har fått haleklem og ynket seg skikkelig etter utløsning utenfor ei tispe. Jeg synes 4 timer høres lenge ut, men samtidig har jeg også vært borti hannhund og tispe som har hengs sammen i 1,5 time under parring. Ut fra bildet ditt ser slimhinnene friske ut, jeg ser ingen sprengte blodkar eller sårhet. Jeg tror alikevel jeg ville kontaktet en veterinær..det er jo ikke helt normalt at det skal gå for en hannhund mens han sover. Vi har alltid hatt hannhunder i huset og det har aldri skjedd noen av mine i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kun for han når han har vært stresset eller er sliten en lengre periode, også er han jo overhormonell (som veeeldig mange staffehanner er :gaah: ) Så jeg veit ikke om det kan være årsaken? Han har humpa mye på Tuva i det siste og, uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER han virkelig overhormonell? Altså bekreftet via blodprøver? For jeg syns nemlig ikke staffer jeg ser er spes overhormonelle, men fy fasan så stressa og med dårlig (ute) avknapp...

Nei, det er ikke bekreftet via blodprøve, men han flyr rundt med tissen ute hele tiden og humper ofte på Tuva. Ja, er vel heller stress.... Men han er jo egentlig en veeeldig laidback type som ikke bryr seg stort om noenting. men når ting skjer (besøk, tur etc) så popper tissen ut (ikke bare tuppen, men hele kubba :lol: ) men jo når du sier det så minner det jo mistenkelig mye om stress :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufting av snabben trenger ikke bety overhormonell på noe vis, det kan like gjerne være stresspåført, og en utløsning vil jo gi positive endorfiner til å roe seg ned med ;)

Laid-back vil jeg si han er når han kan være cool, calm and collected både på tur og når det kommer besøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert hatt noen jeg ikke veit om ja :wacko::lol: Han er veldig rolig før det skjer, enten så sover han ellers så har han slappa av i sofaen med alle fire beina til værs :lol:

Men da konkluderer vi kanskje med at det er normalt? Tror jeg vil sjekke hormona hans for sikkerhets skyld uansett, litt interresant er det jo og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt med våte drømmer og slikt, men jeg vil påstå at det IKKE er normalt at det skal ta så innmari lang tid å få snoppen inn i hula igjen.. Selvsagt kan du vente og se om det skjer igjen, det er ikke brphast liksom, men OM det skjer igjen sørg for å få tatt de prøvene da :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

@Stine har dette skjedd flere ganger med Trym siden du startet tråden? Nå har jeg to kvelder på rad måttet få penis på plass på hannhunden min da den har hovnet opp og "satt seg fast" :| Må ha vært stress som har gjort det for begge gangene skjedde det når jeg gikk ut i kveldsfjøset og hundene måtte være igjen inne. Kom inn igjen til en hund som stressa som fy og sleika og sleika og hadde tydelig ubehag av den dere snoppen sin.... Hadde håpet det bare var en engangshendelse så jeg likte absolutt ikke at det skjedde nå i kveld igjen :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...