Gå til innhold
Hundesonen.no

Få vekk tjære/olje lignende fra pelsen


tm100021
 Share

Recommended Posts

Oliver skal jo i teorien på utstilling på lørdag, og klarte idag i stallen å få masse tjære/olje lignende tykk masse i pelsen som ikke går vekk samme hva... Noen tips? Har prøvd å bade han to ganger med hundeshampo, han har stått i nærmere 20 min med zalo i pelsen, har prøvd en tykk hårkur og nå tyr jeg til SMØR av alle ting for å prøve å løse dette opp :P

Ser svart ut før NKK bø akkurat nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva for noe rart er det hunden har klart å få i pelsen?

Min nesten helt hvite, langhårede hund har fått bensinolje (løp inntil en bil), og matolje som jeg klarte å søle på han i pelsen, men det har begge deler gått ut med masse hundeshampoo.

Vet om ei som slet med grønske i pelsen derimot hos sin Japanske Spisshund, men husker selvsagt ikke hva produktet hun kjøpte for dette heter, men tror det bare var en ekstra sterk shampoo for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet som fungerer er Dogstuff Cleaning shampo - den har jeg alltid på hytta siden Sølve har lett for å rulle seg i flishaugen etter vedhogst og klenge seg inntil nymalte vegger når vi er der. Dogstuff har kjempegod service så om du ringer de kan det hende de kan tipse deg om noe annet som fungerer - eieren har vært hundefrisør i 40 år.

Jeg har ikke forsøkt å fjerne olje/tjære med Grimeinator fra Groomers edge, men den skal visst også ta det meste. Du vet ikke om noen i nærheten som kan ha noen av disse hundeshampoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...