Gå til innhold
Hundesonen.no

Utdanning innen hund..


Caro
 Share

Recommended Posts

Jeg har den store drømmen om å utdanne meg innen hund, kommer til å gå påbygg til generell studiekompetanse nå til høsten og etter det har jeg masse muligheter, men er det noe høyere utdanning innen hund?? Det jeg tenker da er: "hunde psykologi??" "hunde adferd", "hunde/dyre komunikasjon??" Noe i den duren..har jo vurdert veterinær høyskole og bli dyrepleier, men har værken karakterer eller viljen til å flytte til Oslo fra sammboer, hester og hund..andre forslag?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke det letteste å få seg jobb innen akkurat. I alle fall ikke godt betalte jobber.

Her er noen linker til tråder som kanskje kan være relatert til det du lurer på?

Jobb med hund

Politijobber med hund

Jobber med dyr, spesielt hund?

Utdannelse i hund?

Utdannelse innen hund

Utdannelse, skoler, hva anbefaler du?

Hundepatruljen i militæret

Hvis man ikke ender opp med å jobbe med hund så kan det jo fremdeles være en fin hobby. :)

Lykke til!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk! ^^

Jeg har lekt LENGE med ideen om å starte pensjonat, men tror ikke det passer her jeg bor langt oppi en liten bygd nesten 4 t fra Oslo. Har også tenkt litt på "Border Collie rehabilitering", fikk ideen fra Amerika der de driver "Border Collie rescue" og tar inn BC som ikke er ønsket av eiere og som ikke egner seg som kjæledyr, de rehabiliterer dem og gir dem nye hjem. Jeg vill også drive med dette, men starte smått som f.eks å heller hjelpe eiere som har BC med å forstå hunden og behov osv (jeg trenger selvsagt mye mer erfaring og kunnskap en det jeg har nå selv) men har prøvd å starte litt forsiktig...:) her: www.bcrehab.net :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...