Gå til innhold
Hundesonen.no

Politikk

Guest Vicky

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er ikke sikker på hva jeg ville stemt hvis jeg kunne stemme.

Hadde kanskje blitt som IW sa, Sv eller Arbeiderpartiet :wink:

Skrevet

SV.. Noen ganger er jeg fristet til å stemme SP, hadde det ikke vært for den idiotiske viltloven

Skrevet

trukke jeg skal si det her jeg..

vil ikke ha den diskusjonen her.. kan si så mye som at jeg er laaaangt unna rv og sv...

Skrevet

Høyre. Apropo stemming, den regjeringen nå skulle, unnskyld meg, vært avsatt og satt bort på en øde øy. Herregud! Ingen friskoler, ingen frihet, ingen valgmuligheter, ikke skal de forbedre den offentlige skolen heller. GRRR!

Heksejakt for småting (se feks pokerspilling). Alle skal passe inn i et a4-samfunn uten tilpasning, individualitet eller noe.

Jeg er sååååå pissed, dere aner det ikke, de sitter aldri, aldri, aldri i fire år!!

Vipsen

-som seriøst vurderer å bli politiker

Skrevet
Høyre. Apropo stemming, den regjeringen nå skulle, unnskyld meg, vært avsatt og satt bort på en øde øy. Herregud! Ingen friskoler, ingen frihet, ingen valgmuligheter, ikke skal de forbedre den offentlige skolen heller. GRRR!

Heksejakt for småting (se feks pokerspilling). Alle skal passe inn i et a4-samfunn uten tilpasning, individualitet eller noe.

Jeg er sååååå pissed, dere aner det ikke, de sitter aldri, aldri, aldri i fire år!!

Vipsen

-som seriøst vurderer å bli politiker

helt enig.. broren min går på privatskole, og nå lar de ikke skolen ta den vanlige summen for å gå der... så skolen ligger litt på stupet :D syns det er utrolig urettferdig at de står i fare for å miste skolen sin... nå har foreldregruppen laget en egen pengeinnsamling for at skolen skal fortsette som før. Sørgelig at regjeringen vil ha slike flotte skoler vekk :evil: Elevene samler til og med inn penger. Det viser hvor mye de setter pris på det den skolen gjør.

Skrevet

TAKK :D

hehe :D bra det er flere som liker partiet. Et slikt styre hadde vært noe...

Skrevet

hehe :D bra det er flere som liker partiet. Et slikt styre hadde vært noe...

skal jeg love deg...

irriterer m,eg grønn over at erna og frp ikke kunne finne ut at de kunne samarbeide før valget altså..

da hadde vi vinni...

hadde ikke trengt bondesvik og venna hans en gang..

Skrevet

helt enig.. broren min går på privatskole, og nå lar de ikke skolen ta den vanlige summen for å gå der... så skolen ligger litt på stupet :D syns det er utrolig urettferdig at de står i fare for å miste skolen sin... nå har foreldregruppen laget en egen pengeinnsamling for at skolen skal fortsette som før. Sørgelig at regjeringen vil ha slike flotte skoler vekk :evil: Elevene samler til og med inn penger. Det viser hvor mye de setter pris på det den skolen gjør.

Hadde det ikke vært for en friskole i Bergen hadde jeg vært død nå, INGEN offentlig skole hadde oppdaget ting og klart å ta vare på meg sånn som de gjorde. Er gjerne derfor det gjør ekstra vondt... Skylder dem faktisk livet :D

Skrevet

skal jeg love deg...

irriterer m,eg grønn over at erna og frp ikke kunne finne ut at de kunne samarbeide før valget altså..

da hadde vi vinni...

hadde ikke trengt bondesvik og venna hans en gang..

HELT enig!

Skrevet

Hadde det ikke vært for en friskole i Bergen hadde jeg vært død nå, INGEN offentlig skole hadde oppdaget ting og klart å ta vare på meg sånn som de gjorde. Er gjerne derfor det gjør ekstra vondt... Skylder dem faktisk livet :D

Det er godt vi har privatskolene... det er ikke alle unger som passer inn i mengden, og da er privatskole et fantastisk flott alternativ. Jeg er så glad på min brors vegne at han endelig trives et sted. Der får han oppfølgning for fullt.

Skrevet

Et av problemene med slike skoler er jo at ikke alle har mulighet til å gå på dem. Er ikke det urettferdig da?

Skrevet

Et av problemene med slike skoler er jo at ikke alle har mulighet til å gå på dem. Er ikke det urettferdig da?

alle har mulighet til å sende barna sine på slike skoler hvis de virkelig vil. Det er snakk om prioriteringer.

Skrevet
alle har mulighet til å sende barna sine på slike skoler hvis de virkelig vil. Det er snakk om prioriteringer.

Ikke alle har råd, faktisk..

Skrevet

Men det skal ikke fryktelig mye til...

Jeg vil ikke være med på "privatskoleduskusjon"..

Skrevet

hvis de virkelig vil har de råd. man kan til og med ta lån til sånt. Hvis man f.eks ikke kjøper seg bil, aviser, osv.. så kan man spare sammen. 3000 i året er ikke såååå mye.

Skrevet

En "venninde" av meg hadde så dårlig råd (eller moren da) at hun kanskje fikk 10 kr i ukelønn (hvis hun var heldig, det var ca 1 år siden), og hun gikk på priv. skole (hun gjør det ikke nå, men får ikke noe mer)...

dårlig eksempel men, jaja..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...