Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Endelig noen som postet en EFIT, har sittet og ventet i "hele" dag, kan jo ikke være først vettu.. begynte nesten å lure på om alle hadde glemt det denne måneden, når jeg hadde vært så flink å ta bilder.

Bruker sånn fønky æpp på mobilen, sånn hipstergreier for å føle meg ekstra kunstnerisk. Det er sant, man blir plutselig en kjempeflink fotograf når bildene ser ut som de er tatt med dårlig kamera.

09:30 - Spørsmålet mitt om å gå tur blir møtt av sure grynt av type, katt og hund. Jeg går og setter meg ved dataen. Etter en stund hører jeg Kuma bjeffe i søvne.. søte gutten min.

shot_1328084696546.jpg

10:30 Jeg sitter enda ved dataen.. er visst den eneste her med en normal døgnrytme.

shot_1328088559788.jpg

11:00 - sniker inn et bilde til selv om det ikke har gått en time. Villdyret har våknet og er klar for å gå tur! Men først må man spionere litt på naboen. Designen på leiligheten vår er slik at døren til terassen er på badet, så Kuma bruker å leke i snøen mens jeg pusser tenner.

shot_1328089765712.jpg

11:30 - Typen har også kommet seg opp og jeg og Kuma følger han til Blindern før vi går videre til Frognerparken. Og ja, jeg bruker flexiline.. for en viss hund liker ikke å drite i grøfta, men vil helst lengst mulig ut i snøen.

shot_1328092230554.jpg

12:30 - På tur i frognerparken. Har lekt med en puddelXcocker valp og brummet litt på en flat som ikke skjønte at det er veldig frekt å buse på i 100km/t.

shot_1328095110368.jpg

13:30 - Slappe av i sofaen. Jeg blir alltid så glad når han legger seg inntil meg. Det er noe han har begynt med i det siste, og jeg gleder meg til å vise det til ei venninne i Ungarn som synes jeg er rar som roper "se som han kooooser" når han setter seg inntil meg ved sofaen :P

shot_1328101109434.jpg

14:30 - Har som smått begynt å rydde litt fordi vi skal få besøk i kveld, men det er jo kjedelig å ta bilde av, så her er ett uklart bilde av pusen min, Storm. Mobilkamera + pus i bevegelse = vanskelig.

shot_1328102896199.jpg

15:30 - Begynner å se litt greit ut. Bare støvsuging som gjenstår, men det skal typen få ta seg av.

shot_1328105725897.jpg

16:30 - Tape litt i wordfeud

shot_1328110544493.jpg

17:30 - Kuma sier at vi må ut å leke litt i snøen.

shot_1328112280372.jpg

18:30 - Det har vært selskap i underetasjen og vi fikk restene. Nammenam. Vi fikk kakestykke også, men det var marsipankake så den ble konsumert før jeg rakk å ta bilde av den.

shot_1328118300840.jpg

19:30 Besøket har kommet og vi ser på en episode av Sherlock på DVD og spiser pizza. Luksus.

shot_1328120769310.jpg

20:30 Jeg tar bildet av vinglasset mitt fordi jeg sitter enda og ser Sherlock og har ingenting bedre å ta bilde av. Etter dette går det mye i det samme, så nå orket jeg ikke ta flere bilder.

shot_1328126940647.jpg

EFIT er GØY!

• Like 1
Skrevet

Åh, jeg vil også ha en leilighet hvor jeg kan stå i morgenkåpe på verandaen og pusse tenna mens vinden leker med håret mitt! Kjenner at jeg blei litt søvnig av bildene dine. Med den appen ser alt litt overskya ut, nemlig, og jeg er litt værsjuk. :P

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...